Kuinka RASVALLA voi laihtua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aloitteleva karppaaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja dhkdl:
Ja sitten on suoli jumissa... kokeilin ja aivan ummelle meni. Varmaan en pystyis karppidieettiä syömään kuin syömällä samalla joka päivä jotain Agiolaxia.

Liian vähän vettä tai rasvaa tai kasviksia. Se on hyvin yksilöllistä mikä kelläkin jumittelee. Jokin syy siihen on, ja se löytyy vain kokeilemalla. Ja alkuun voi ollakin ummetusta, mutta kun elimistö tottuu uuteen ruokavalioon, niin sitten suoli toimii taas hyvin.

Onkohan kovin paha, jos syö viipaleen 100% täysjyväruisleipää päivässä?

Mulle ei ois pääateriat kovin hankala juttu, mutta iltapala ja välipala ois vähä ongelmallisia, ei tiedä mitä söis. Jogurttia tai viiliä, mut ei ehkä aina jaksais sitä. Ehkä se viipale tuota leipää sitten...? Tai hedelmää?

Entä voisko teessä yhä käyttää teelusikallisen hunajaa? (Kerran päivässä.)

Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:
Alkuperäinen kirjoittaja dhkdl:
Ja sitten on suoli jumissa... kokeilin ja aivan ummelle meni. Varmaan en pystyis karppidieettiä syömään kuin syömällä samalla joka päivä jotain Agiolaxia.

Liian vähän vettä tai rasvaa tai kasviksia. Se on hyvin yksilöllistä mikä kelläkin jumittelee. Jokin syy siihen on, ja se löytyy vain kokeilemalla. Ja alkuun voi ollakin ummetusta, mutta kun elimistö tottuu uuteen ruokavalioon, niin sitten suoli toimii taas hyvin.

Juu mulla män joku viikko-pari ennen ku totuin. Nyt toimii iha nurinperin - hiilarit ummettaa :x

Alkuperäinen kirjoittaja Orion:

Mulle ei ois pääateriat kovin hankala juttu, mutta iltapala ja välipala ois vähä ongelmallisia, ei tiedä mitä söis. Jogurttia tai viiliä, mut ei ehkä aina jaksais sitä. Ehkä se viipale tuota leipää sitten...? Tai hedelmää?

..nää on vähän sellasia makukysymyksiä. Mä itte söin pitkään 1-2 siivua hapankorppua päivässä, mutta nytemmin olen huomannut, että nekin oli vähän "ylimääräisiä". Eli jätin ne sitten pois. ..ja tosiaan leivissäkin vaihtelee hirveästi tuo hiilarimäärä. Että aivan siitä riippuu, kuinka tiukasti tahtoo sitä noudattaa.

Hedelmiähän ei hirveämmin suositella - ennemmin marjoja.

Kuinka monta kertaa päivässä kaikkineensa syöt / ajattelit syödä?

..toi hunajakin on sellanen.. että miten sen ite kokee :saint: mä itte oon korvannu hunajan ja puhtaan sokerin makeutusaineilla.

Alkuperäinen kirjoittaja vippis:
Alkuperäinen kirjoittaja Orion:

..nää on vähän sellasia makukysymyksiä. Mä itte söin pitkään 1-2 siivua hapankorppua päivässä, mutta nytemmin olen huomannut, että nekin oli vähän "ylimääräisiä". Eli jätin ne sitten pois. ..ja tosiaan leivissäkin vaihtelee hirveästi tuo hiilarimäärä. Että aivan siitä riippuu, kuinka tiukasti tahtoo sitä noudattaa.

Hedelmiähän ei hirveämmin suositella - ennemmin marjoja.

Kuinka monta kertaa päivässä kaikkineensa syöt / ajattelit syödä?

..toi hunajakin on sellanen.. että miten sen ite kokee :saint: mä itte oon korvannu hunajan ja puhtaan sokerin makeutusaineilla.

Oon vähä ajatellu semmosta sopivan tiukkaa linjaa, eli en laskis mitään grammoja, jättäisin vaan ne sokerit, perunan, riisin, pastan, leivän pois. Paitsi sitä leipää se viipale päivässä, jos sitäkään.
Hedelmiä menee 0-1 kpl päivässä tällä hetkellä. (Appelsiini, banaani, kiivi, omena, nää lähinnä, banaani pitäis ilmeisesti ainaki jättää pois.)
Kuitenki sillai luonnollisia aineita, että makeutusaineita en rupea käyttämään vaan jos makeutusta tarvii ni sit hunaja tai täysruokosokeri. Mut jos koittas vetää pois ne mihin makeutusta tarvii, paitsi tuo yrttitee.

Ja kaikkia syömisiä päivässä tulee n. 4-5 kertaa tällä hetkellä, kunnon aamupala (munakas yleensä ), pieni välipala (hedelmää, jogurttia tai tummaa leipää..), päivän pääateria, "iltavälipala" (jotain pientä ), ja iltapala (jogurttia, leipää ). Rehuja mun pitäis ainaki opetella syömään enempi, nyt tulee lähinnä munakkaan seassa jotain paprikaa/tomaattia/tm ja sit varsinaisella ruualla on aina vihreä salaatti tai muuten kasviksia. Marjoja syön aivan liian vähän, kun en oikeen tykkää sellaisenaankaan niitä syödä, lähinnä rahkassa tai sopassa. Mut kai se ois tottumiskysymys. :)

Yhteistyössä