Kuinka pitkään sinua on imetetty?

Eli kuinka pitkään sun äiti imetti sua ja minkä ikäisenä aloit saada kiinteitä? Ja onko ollut ruoka-aine allergioita tai sairauksia?
Mua täysimetettiin 3 kk ja sitten ajan ohjeiden mukaan aloin saada kiinteitä, osittaisimetystä äiti muisteli jatkaneensa kunnes olin 9 kk. Lapsena pari korvatulehdusta ja edelleen joudun olemaan laktoosittomalla ruokavaliolla, lapsesta asti siis olen ollut. Ei muita sairauksia lukuunottamatta normaaleja lastentauteja ja flunssia.
 
Mua imetettiin neljän kuukauden ikään asti, äitini mukaan lopetin itse imemisen siinä iässä, veljeäni imetettiin sitten taas 8kk...äiti kuulemma oli masentunut, kun lopetin 4kk vanhana jo imetyksen, olisi halunnut imettää pidempään. Onko muuten mahdollista, että lapsi itse vieroittaa itsensä rintaruokinnasta? Eli siis oliko tuossa tiedon puutetta tai muuta ongelmaa vai olenko tosiaan voinut muuten vain päättää lopettaa noin pienenä? Tätä olen joskus miettinyt :).
 
2v 10kk imetystä, mut eihän siihen aikaan täysimetys ollut mikään iso juttu. Muistaakseni joskus on ollu äitin kanssa puhetta, et sain maistiaisia jo joskus 3-4kk vanhana

En ole ikinä ollut allerginen. Eka korvatulehduskin tuli vasta 23-vuotiaana:D Ja lapsena olin tosi terve
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:
Mua imetettiin neljän kuukauden ikään asti, äitini mukaan lopetin itse imemisen siinä iässä, veljeäni imetettiin sitten taas 8kk...äiti kuulemma oli masentunut, kun lopetin 4kk vanhana jo imetyksen, olisi halunnut imettää pidempään. Onko muuten mahdollista, että lapsi itse vieroittaa itsensä rintaruokinnasta? Eli siis oliko tuossa tiedon puutetta tai muuta ongelmaa vai olenko tosiaan voinut muuten vain päättää lopettaa noin pienenä? Tätä olen joskus miettinyt :).
Mun tyttö lopetti rinnasta syömisen 2kk ikäisenä. Kyllä se varmaan olisi alkanut syömään, jos olisin vaan ollut antamatta muuta. Mutta en uskaltanut huudattaa toista nälässä, ei se tissi oo mikään elämän ehto, pullollakin pärjää.
 
Turkilmas
Mä luulen ettei kovin pitkään. Mä olin 2 kk kun mulla todettiin aivoverenvuoto ja aivonesteenvuoto ja olin tietty sairaalahoidossa. Mä en tiedä, mutta en usko ainakaan että äiti olis saanut silloin imettää...
 
Kolme kuukautta täysimetetty (silloin neuvoloissa neuvottiin aloittamaan kiinteet 3 kuukauden iässä) ja imetetty n. 9-10 kk ikäiseksi, jolloin vieroitin itse itseni ja äitikin alkoi odottamaan pikkusiskoani. Ruoka-allergioita (omena, päärynä, kiivi) ja koivunsiitepöly allergia iskivät minuun tokaluokkalaisena ja hävisivät pikkuhiljaa siihen mennessä kun täytin 18.
 
3kk. Soseita ilmeisesti sain siitä lähtien. Mitään allergioita ei ole ollut, laktoosi-intoleranssi puhkesi lukioiässä. Ainuttakaan korvatulehdusta en ole sairastanut.
Taisin saada kaikki vasta-aineet niistä jätskipapereista ja purukumeista mitä kaivelin pentuna roskiksista ja rapsuttelin maasta ja pistelin poskeen, kun äidin silmä vältti :D Kauhoin myös kuravettä lätäköistä ja mukilla vettä vessanpöntöstä :p
 
Täysimetyksestä en tiedä, kun sen aikaiset suositukset oli tyyliin appelsiinimehua neliviikkoiselle.
Mutta äiti imetti muistaakseni 9 kk ajan. Siis hän on muistaakseni kertonut niin, en mä itse muista asiaa :D
Ei ole ruoka-aineallergiaa, astma löytyy, samoin atooppinen iho, jonkinmoista siitepölyallergiaa ja laktoosi-intoleranssi.
 
lissu
En tiedä koska kiinteät aloitettiin, mutta imetystä kesti puolivuotiaaksi. Sitten menin huulileikkaukseen, ja imetys sekä huvitutti kiellettiin reiluksi kuukaudeksi. Äiti lypsi koko kuukauden että olisin saanut jatkaa imemistä, mutta minä en sitten enää rintaa huolinut.
Nyt olen 26vuotias, tällä hetkellä tosi terve. Pienempänä puhkesi astma, mutta en suostunut luopumaan lemmikeistä ja tämä "siedätyshoito" toimi mainiosti: nykyään meillä asustaa koira ja 2 kissaa eikä ongelmia ole.
 
Mämmäm
Äitillä ei onnistunut yhdenkään lapsen imetys, mua imetti pari viikkoa. On atooppinen iho (ei kylläkään oireile enää niin pahasti kuin lapsena) muutamia ruoka-aine -ja eläinallergioita löytyy mut nekään ei oo enää niin pahoja. Äiti kyllä polttikin mua odottaessaan mut en oo katkera :whistle:
 
ursa
pari kuukautta. mitään allergioita ei ole koskaan ollut kelläkään sisaruksesta, ketään ei imetetty sen enempää. ex mieheni sisaruksia imetetty jopa 2 vuottakin, kaikilla allergiaa ja astmaa.
 

Yhteistyössä