Kuinka pitkään pinnasängyssä?

Meillä ainakin pitkä poika mahtui hyvin. Vaihto ei ollut koosta kiinni. Siirrettiin 2v4kk iässä, kun kypsyyttä yms sopivasti. Siihen asti pinniksessä ilman ongelmia.Enempi kai asiaan vaikuttaa se, alkaako kiipeillä yli tai jääkö jalat pinnojen väliin, jos unissa kovasti pyörii. Meillä käytti kyllä unipussia. Siirto onnistui erittäin hyvin, kun järkeä jo oli. kertaakaan ei ollut mitään sängystä pois-sänkyyn takaisin showta.
 
Kirppiksillä oon törmänny vanhoihin pinnasänkyihin, jotka on kapeempia ja lyhyempiä kuin peruskoko nykyään. Aika pitkälti taitaa samankokosia olla pinnikset, tulee muuten kauheesti vaikeuksia löytää sopivan kokosta patjaa.
Me siirrettiin 1v3-4kk iässä esikoinen jatkettavaan sänkyyn. Kiipeili sieltä pois, eikä sitten viittitty ottaa sitä riskiä, että keskellä yötä pimeässä kiipeää ja tippuu. Vaihto sujui ongelmitta.
 
ainakin ideaparkissa elefant nimisessä lastenkaupassa on semmonen himoiso pinnasänky myytävänä, siitä saa molemmat pinnalaidat vaihdettua normaalilaitoihin joten on ns 2in1 sänky. mä jo mietin et pitäiskö ostaa ku aion antaa pojan nukkua niin kauan pinnäsängyssä ku mahtuu ja tyytyy siihen.

vielä tosin ei ole ahdasta normaalikokoisessa pinniksessä, isokokoinen poika ikää 1v ja pian 9kk. eikä kiipeile yli eikä kolise laitoihin tms..
 
Jos pää tai jalat kolisevat laitoihin, voi laittaa matalamman pinnasuojuksen. Tytöllä nyt sellainen, en tiedä miksen sitä pojalla käyttänyt, kun silloin jo se oli :whistle: Poika siirtyi 1v9kk iässä jatkettavaa juuri siksi, kun pyöri niin paljon. Tyttö 2v7kk edelleen samassa pinnasängyssä ja hänellä juuri sellainen matalampi pinnasuojus. Nyt tosin alkanut näyttää kiinnostusta tulla ite pois elikä siirto edessä vissiin piakkoin..
 
Itekin aattelin pitää pinniksessä vielä jonkin aikaa, koska toinen tulossa helmikuussa, jolloin esikoinen vajaa 1v4kk. Esikoinen nukkuu juuri NYT ekaa yötään yksin lastenhuoneessa, joka aiemmin oli koko perheen makkari. Kuopus tulee sitten nukkumaan miehen ja minun kanssa samaan makkariin, kunnes nukkuu jotakuinkin yöt läpeensä, niin siirretään nukkumaan esikoisen kanssa lastenhuoneeseen.

Tää on suunnitelma... Katsotaan kuinka toteutus onnistuu... :LOL:
 
Poika oli vajaa 2-vuotias kun siirrettiin "isojen poikien sänkyyn". Muuten olisi saanut minun puolestani vielä pinnasängyssä nukkuakin, mutta pelkäsin poitsun kiipeävän sieltä pois ja satuttavan vielä itsensä. Turvallisuussyistä siis. =)
 
te joilla siirtyneet 1v, ovatko pysyneet ok sängyssä? mä oon miettinyt kans kun meillä tulee next niin keskimmäinen on 1v3kk,et täytyykö sit hommata toinen pinnasänky vai menisköhän se jo tohon lasten sänkyyn jos laittais sellasen turvalaidan tai mikä lie!?
 
Martza, meillä jatkettavassa oli pikkuisen omaa laitaa, eikä suurempia ongelmia siirtymisessä ollut. Muistaakseni jonkun kerran kyllä taisi ipana tipahtaa,mutta meillä oli varalta patja lattialla valmiina :D Nuorempi poika siirtyi suoraan kerrossängyn alapetiin aikoinaan ja silloin isukki teki siihen turvalaidan. Kertaakaan hän ei sieltä pudonnut.
 
Meillä on ISO pinnasänky, jossa mahtuis nukkumaan varmasti 3-vuotiaaks asti. Esikoinen siirtyi jatkettavaan lasten sänkyyn 1v3kk iässä, kun kuopuksen odoteltiin syntyvän kk päästä ja vauva tarvitsi pinnasängyn. Tyttö ollut aina huono nukkuja, muttaheti kun pääsi omaan huoneeseen ja "ison tytön" sänkyyn alkoi nukkua hyvin.

Kuopus nyt 1v5kk ja siirto jatkettavaan sänkyyn parin kk sisällä.
 
meillä itse sänkyyn siirtyminen suju ilman isompia ongelmia, herää välillä vieläkin öisin samoin kuin pinnasängyssä.
Laitoin patjan laidan viereen ja toinen laita oli seinää vasten..
Näin meillä =)
Nii ja ikää siirtymispäivänä oli 1v.4kk
 
Meillä poika siirrettiin pois pinnasängystä ja lisäksi omaan huoneeseen n. 1v1kk ikäisenä. Imetyksen olin lopettanut viikon, pari aiemmin. Ajateltiin totuttaa ajoissa, kun kesällä syntyy uusi vauva. Meillä helpottui moni asia. Aiemmin poika piti nukuttaa, eli piti olla vieressä niin kauan, että on varmasti nukahtanut. Omaan huoneeseen siirryttäessä opetettiin samalla nukahtamaan itsekseen. Ekoilla unilla tuli 7 kertaa pois sängystä, ja vietiin aina takaisin. Lopulta jäi sinne, ja siitä lähtien on nukahtanut sekä päivä- että yöunille itse. Poika nukkuu myös yöt paremmin. Joinain öinä itkeskelee ja hänen luonaan pitää käydä laittamassa tuttia suuhun, mutta toisina öinä nukkuu aamuun asti heräämättä tai herättämättä vanhempia.

Poika ei itse tule pois sängystä herättyään, vaikka osaa peruuttaa sängystä alas. Hän siis ilmoittaa heränneensä, ja istuu sängyssä odottaen, että hänet haetaan sieltä. Sänky ei ole jatkettavaa mallia, vaan 160cm pitkä, mutta pääpuolella on noin puoleenväliin sängyn pituutta ylettyvä turvareuna, joka ei tosin kovin korkea ole. Hyvin on poika silti pysynyt sängyssä, vaikka ei mikään rauhallinen kaveri olekaan :)
 
Meillä tyttö siirrettiin jatkettavaan n. 1v8kk ikäisenä, ja siitä syystä, että rupesi yrittämään kiivetä pois pinnasängystä, ja pelkäsin että joku kerta sieltä lentää päälleen lattialle. Myöskin pyörii paljon unissaan, ja tuntui että aina oli jalat pinnojen välissä vaikka pehmusteet olikin laitettu, mutta aina sai ne jotenkin potkittua alas ;) Siirto sujui yllättävänkin hyvin, ensimmäisinä öinä vähän korotin jatkettavan reunaa tyynyjen avulla ja laitoin lattialle varmuudeksi patjan jos sattuisi tippumaan sängystä.
 
Meillä tyttö taisi nukkua pinnasängyssä lähes parivuotiaaksi asti, sitten alkoi sänky tuntumaan ahtaalta ja siirryttiin jatkettavaan lastensänkyyn. Pojasta olen vähän miettinyt, että noinkohan se tulee viihtymään pinniksessä yhtä pitkään. Tyttö ei ikinä yrittänyt kiipeillä sieltä pois, ei kiipeillyt ikinä muutenkaan, mutta onkohan pojat erimaata. Nähtäväksi jää! :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja äippä07:
Unikoulusta sain vinkin, että siinä vaiheessa, kun vauva ei koe enää häkkisänkyä turvapaikaksi vaan seinät alkavat ahdistaa, on aika siirtyä tavalliseen sänkyyn. Ilmenee huutona ja kiipeämisenä =)
Meillä 1v3kk poika tekee just noin...Pinnasängyssä vaan huutaa, velipojan jatkettavaan kömpi eilenkin illalla ja nukahti siihen. Sama tänään päikkäreillä & illalla...Isompi (3v4kk) kömpii sit meidän sänkyyn:). Sängyn osto siis tiedossa:)!
 
Meillä on Stokken sänky ja siitä poika ei pääse eroon piitkiin aikoihin. Poika on nyt 1v10kk ja sänkyssä on vielä käytössä laidat. Ehkä kesällä voisi laidan ottaa pois ja jossain vaiheessa ostamme siihen jatko-osan, niin varmaan on käytössä vuosia meillä...
 

Yhteistyössä