U
Unisa
Vieras
Olin työttömänä puoli vuotta, ja elimme mieheni tuloilla, tämän ajan minä hoidin mukisematta yhteisen kotimme. Nyt olen ollut töissä kolme kuukautta, ja teen itseasiassa pidempää päivää kuin ukko, ja siltikin minun täytyy siivota, pyykätä, käydä kaupassa jne jne.. ja hän vetoaa siihen, että hän elätti minua puoli vuotta. Luulen, että seuraavan kerran kun hän sanoo sen ääneen räjähdän! Kyseessä ei ole mikään sovinisti, olemme eläneet ennen työttömyyttäni varsin tasapainoista elämää kaikin puolin! Hän vain jotenkin kokee, että olen velkaa hänelle!
Käsittääkseni minun ei pitäisi kokea olevani hänelle mitään velkaa tältä ajalta? Tottakai olen äärimäisen kiitollinen, mutta minä ainakin pitäisin hänestä huolta ilman, että odotan mitään kummempaa takaisin enää sen jälkeen kun tilanne on normalisoitunut!
Olenko nyt ihan väärässä? Jatkanko nöyristelyä vai voinko jo vaatia, että ukko alkaa tiskaamaan edes kerran viikossa, tai laittamaan pyykit narulle?
Käsittääkseni minun ei pitäisi kokea olevani hänelle mitään velkaa tältä ajalta? Tottakai olen äärimäisen kiitollinen, mutta minä ainakin pitäisin hänestä huolta ilman, että odotan mitään kummempaa takaisin enää sen jälkeen kun tilanne on normalisoitunut!
Olenko nyt ihan väärässä? Jatkanko nöyristelyä vai voinko jo vaatia, että ukko alkaa tiskaamaan edes kerran viikossa, tai laittamaan pyykit narulle?