Kuinka pitkä jono vasektomiaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "A p"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Oulussa sanottiin heti miehelle, että varaudu jonottamaan, on kuulemma vuosien jonot. No, aika tuli puolessa vuodessa. Myös ystävälleni oli povattu vuosien jonoja ja hän oli käynyt sitten yksityisellä. Ei ollut muistanut perua jonotustaan ja hänellekin tuli 7 kuukauden päästä soitto, että olis aika. Näistä olen päätellyt, että kusetuksen makua ja yrittävät ohjata ihmisiä sinne yksityiselle noilla vuosien jono -pelotteluilla.

Oulussa sanottiin heti miehelle, että varaudu jonottamaan, on kuulemma vuosien jonot. No, aika tuli puolessa vuodessa. Myös ystävälleni oli povattu vuosien jonoja ja hän oli käynyt sitten yksityisellä. Ei ollut muistanut perua jonotustaan ja hänellekin tuli 7 kuukauden päästä soitto, että olis aika. Näistä olen päätellyt, että kusetuksen makua ja yrittävät ohjata ihmisiä sinne yksityiselle noilla vuosien jono -pelotteluilla.

Milloin nämä ovat olleet? Oys olisi meille lähin.

Täälä on oikeasti todella pitkät. Tuttava on ollu jonossa parivuotta. Ei oo varaa yksityiseen joten on jonossa. Mulle sanottiin kättelyssä että jonot on pitkät kun kyselin miten tulee toimia jos haluaa jonoon.

[QUOTE="A p";29722593]Milloin nämä ovat olleet? Oys olisi meille lähin.[/QUOTE]

Minun miehelle tehty siis 1,5kk sitten, lähete laitettu elokuussa -13. Ja maksoi noin satasen, kun yksityisellä olis mennyt 500-600e.

[QUOTE="A p";29722593]Milloin nämä ovat olleet? Oys olisi meille lähin.[/QUOTE]

Ja sille ystävälle myös viime vuoden puolella tehtiin, mutta en muista kyllä kuukausia että milloin lähete ja koska soitettiin, kun ehti käydä siellä yksityisellä. Mutta 7kk meni hälläkin ja olis ollut aika.

Ja molemmille siis tuli heti se tieto, että siellä on VUOSIEN jonot. No, eipä ollut.

[QUOTE="A p";29722638]Kiitos, eli toivoa olisi päästä jo tämän vuoden puolella.[/QUOTE]

Todellakin on, lähetettä vaan heti pyytämään! Tietysti tilanteet voi muuttua, mutta näin ainakin meille kävi. Ei olis ollut tässä tilanteessa varaa yksityiseen, mutta toisaalta ei mikään kauhea kiiruskaan tuolle niin päätettiin jäädä jonottamaan sitä aikaa kunnalliselta eikä käydä törsäämässä yksityisellä. Ja hyvä, että päätettiin näin :)

Ja sille ystävälle myös viime vuoden puolella tehtiin, mutta en muista kyllä kuukausia että milloin lähete ja koska soitettiin, kun ehti käydä siellä yksityisellä. Mutta 7kk meni hälläkin ja olis ollut aika.

Ja molemmille siis tuli heti se tieto, että siellä on VUOSIEN jonot. No, eipä ollut.

Minulle myös tuli tieto että voi mennä vuosia, siksi täältä kyselenkin.

Miehen lähete lähteny tammikuussa, tuli lappu, että jono on 1-3kk ja edelleen aikaa odotellaan. Ja aika tulee vissiin vain juttelemaan asiasta, ei vielä toimenpiteeseen.

Olisi päässyt muutamassa kuukaudessai, mutta sen verran kallisarvoinen ruumiinosa ja haluttiin se HETI, että panostettiin hoitopaikan valintaan ja mentiin yksityiselle. 700e ja risat ei ole paljoa kun ajattelee miten tärkeästä asiasta on kyse. Ja aivan käsittämättömän hyvää palvelua tulikin, ongelmatilanteissa olisi saman tein päässyt sinne ilmaiseksi näyttämään ja äärimmäisen perusteellista puhelinapuakin sai kun haavojen paraneminen mietitytti. Ei voi kuin suositella, miehen paikat ovat entistä ehommat ko. operaation jälkeen ja taitavan lekurin työstä ei jäänyt minkäänlaisia jälkiäkään :)

[QUOTE="lapseton";29722746]Olisi päässyt muutamassa kuukaudessai, mutta sen verran kallisarvoinen ruumiinosa ja haluttiin se HETI, että panostettiin hoitopaikan valintaan ja mentiin yksityiselle. 700e ja risat ei ole paljoa kun ajattelee miten tärkeästä asiasta on kyse. Ja aivan käsittämättömän hyvää palvelua tulikin, ongelmatilanteissa olisi saman tein päässyt sinne ilmaiseksi näyttämään ja äärimmäisen perusteellista puhelinapuakin sai kun haavojen paraneminen mietitytti. Ei voi kuin suositella, miehen paikat ovat entistä ehommat ko. operaation jälkeen ja taitavan lekurin työstä ei jäänyt minkäänlaisia jälkiäkään :)[/QUOTE]

Tämäkin riippuu ihan paikkakunnasta. Me jonotimme mieluummin yliopistolliseen sairaalaan, kuin olisi menty pikkupaikkakunnan yksityiselle, jolla komplikaatiotilanteesa kotoutumisen jälkeen ei olisi saanut apua.

[QUOTE="lapseton";29722770]Ei tuota tehdä pikkupaikkakunnilla käsittääkseni ollenkaan yksityisillä.[/QUOTE]

Mikkelissä olisi tehty, mutta komplikaatiotilanteesa olisi pitänyt mennä keskussairaalaan, johon emme luota tippaakaan (mokasivat synnytyksessä sen verran pahasti). Mieluummin siis jonotettiin Kuopioon.

Niin ja se lappu Kysistä tuli kyllä ihan parissa kolmessa viikossa siitä, kun kävi tammikuussa omalla lääkärillä. Mutta nähtäväksi jää, pääseekö kolmen kuukauden sisällä eli n. toukokuun alussa viimestään pitäs päästä, jos miettii 3kk eteenpäin siitä, kun mies sai sen lapun kotiin.

Mikkelissä olisi tehty, mutta komplikaatiotilanteesa olisi pitänyt mennä keskussairaalaan, johon emme luota tippaakaan (mokasivat synnytyksessä sen verran pahasti). Mieluummin siis jonotettiin Kuopioon.

Siis pikkupaikkakunnilla, jossa ei ole leikkaussalia. Me emme menneet tämän alueen sairaalaan myöskään siellä ryssimisten takia. Yksityisellä sentään otetaan omat mokat enemmän tosissaan ja jälkiä paikataankin. Julkisella saa ihan turhaan raivota apua itselleen.

Kyllä minä luotan ihan yhtä lailla julkisen puolen kirurgeihin näissä asioissa :) ja niin luottaa miehenikin, ei ne julkisella puolella mitään puoskareita ole vaan tekevät vaativia leikkauksia päivittäin. Samat kirurgithan ne käy sitten tekemässä yksityisellä puolella niitä leikkauksia, että en nyt kyllä oikein ymmärrä tuon "lapsettoman" pointtia :)

Kyllä minä luotan ihan yhtä lailla julkisen puolen kirurgeihin näissä asioissa :) ja niin luottaa miehenikin, ei ne julkisella puolella mitään puoskareita ole vaan tekevät vaativia leikkauksia päivittäin. Samat kirurgithan ne käy sitten tekemässä yksityisellä puolella niitä leikkauksia, että en nyt kyllä oikein ymmärrä tuon "lapsettoman" pointtia :)

Minulle kävi paha hoitovirhe ja asia kuitattiin vain olankohautuksella ja siinähän sai pärjätä itse asian kanssa. Muutenkin aivan kammottavaa kohtelua saanut osakseen siellä. Luotto meni ja siksi valitsimme urologin joka on vain kahden yksityisen firman palveluksessa ja oli muutenkin asiallisen ja taitavan oloinen. Yksyityisellä ei ole samaa liukuhihnameininkiä ja siellä huomioidaan, kuunnellaan ja tehdään olo mukavaksi. Minä jännitin miehen leikkausta aivan kamalan paljon ja samaan hintaan sain sitten minäkin apua ja tukea leikkauksen ajaksi. Lisäksi kun julkisella kyselimme vasektomiaa, niin vastaanotto oli suoraan sanottuna kamala, ei jaksanut tapella sitä lakioikeutta itsellensä kun mies oli juuri täyttänyt 30v ja olemme lapsettomia ja odottaa olisi saanut vaikka kuinka ja kauan kun halusimme sen operaation HETI. Yksityisellä ei kuulusteltu, tentattu ja syyllistettykään. Ja saapahan suomalaisen hoitohenkilökunnan itsellensä.

Yhteistyössä