Kuinka pian synnytyksen jälkeen juoksulenkille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja g
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja g:
Milloin olette aloittaneet juoksun? Onko siitä jotain suosituksia tai mistä tietäis milloin voi aloittaa?

Sítten kun lantiopohjalihakset on riittävän hyvässä kunnossa - eli kusi ei tule juostessa housuun. Itse aloitin muistaakseni noin kolmen kuukauden päästä synnytyksestä.

Aloitin joskus 2-3kk synnytyksestä ja kyllä kiristi kun aina meinas lirahtaa :). No se vaan antoi lisäpotkua treenailla vatsa- ja lantiopohjanlihaksia ja nyt kun lapsi on 8kk niin lirahtelut on muisto vain.

Alkuperäinen kirjoittaja lettu:
Alkuperäinen kirjoittaja g:
Milloin olette aloittaneet juoksun? Onko siitä jotain suosituksia tai mistä tietäis milloin voi aloittaa?

Sítten kun lantiopohjalihakset on riittävän hyvässä kunnossa - eli kusi ei tule juostessa housuun. Itse aloitin muistaakseni noin kolmen kuukauden päästä synnytyksestä.

Yleensä tuo aika on aika riippuvainen ponnistusvaiheen kestosta. Mulla ei oo pahemmin taukoja tullut lenkkeilyyn synnytysten takia (joku viikko kaksi), odotusaikana ja myöhemmin sitten vauvojen jatkuvan kanniskelun takia (plantaarifaskiitti).
Vaikuttaa myös aika paljon miten pitkään juoksu/kuntoilu on jatkunut ennen synnytystä. Itse tein viidennen kanssa jalkapäivän salilla pari päivää ennen synnytystä (meni 1,5 vko yli), joten treeniinkään ei juuri taukoja tullut. Paitti nyt, kun ei enää työn ja kaiken muun kanssa ehdi salille (siis ipanat ei arkipäivinä suostu jäämään lapsiparkkiin).
Metriäkään en tosin itse juoksis, jos tuntuis pahalta tai lirahtelis.

olen aloittanut molemmista lapsista aika pian. Esikoisesta vajaa kuukausi ja toisen lapsen jälkeen ei mennyt edes viikkoa kun hölkkäilin. Kannattaa kuitenkin aloittaa varovasti jos tuntuu että paikat kestää niin mikä ettei juokse kovempaa.