Kuntosalille synnytyksen jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Liisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Liisa

Vieras
Eli milloin ootte aloittaneet kuntosalitreenit synnytyksen jälkeen? Ja pitääkö vatsalihasjuttuja vältellä kuinka pitkään? Vauveli on nyt 4 kk ja äidillä kroppa jumissa...

mä aloin käydä kun vauveli oli 2kk spinningissä ja pumpissa, taisinpa kuntosalillakin piipahtaa. En vältellyt vatsalihasjuttuja, vaiks niitä kyl toiset käskee vältellä, tiedä sitten totuutta..

Synnärillä fysioterapeutti sano mulle, että vatsoja voi alkaa tehä heti ku kärsii. Lääkäri taas sano, että ei ennen ku on lantiopohjanlihakset tarpeeksi hyvässä kunnossa. Ovat pohja kaikelle. Tiiä sitten...

Eivät ne vatsalihakset siitä sen kummosemmaksi mene, salille vaan. Toki täytyy kuunnella omaa kroppaa, jos joku ei tunnu hyvältä niin eip saa tehdä. Ja hiljaa hyvä tulee, varovasti vaan.
(monessa Euroopankin maassa (Irlanti, Belgia) sitä palataan jo töihin 4kk synnytyksestä, eikä auta löysäillä)

(synnyttämättömänä hyvä neuvoa... mutta näin minun vaimoa on neuvottu. )

Raskauden aikana vasalihakset aukeavat keskeltä, joten jos niitä jännittelee ja treenaa, niin siihen tulee semmonen kiva pulla, jonka voi korjata vaan uudella synnytyksellä. Mutta tämmösiä pullamahoja kyllä näkee runsaasti. ylpeänä ilmoittavat käyneensä salilla.

Mulle ei ainakaan fysioterapautti saliohjelmaa tehdessään sanonut mitään et pitäs varoa vatsoja ja en kyllä muista et olis pahalta tuntunutkaan silloin kun aloitin josta on nyt jo 7v ja ei ole pullamahaa =)

Yhteistyössä