Kuinka pian synnytyksen jälkeen normaalimitoissa?

  • Viestiketjun aloittaja naanen
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
eli siis pitää paikkaansa että raskaus "pilaa" vartalon?
Ei. Se muuttaa sitä. Vaikkakin lantioni ei ole enää tyttömäinen, niin se on silti naisellinen ja pyöreä. (kato vaikka profiilia :LOL: ) Rintani olivat paljon pienemmät ennen raskautta, joten senkään vuoksi en koe raskauden pilanneen vartaloani. Ja vatsa. Pyykkilaudankin saa takaisin kun treenaa tarpeeksi.
 
naanen
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
eli siis pitää paikkaansa että raskaus "pilaa" vartalon?
Tottakai, mutta mieti sitä palkintoa jonka saat. Aivan sama millainen kroppa on kun saa oman aarteen.
No tokihan lapsi on tärkein ja olisin sen halunnut vaikka olisin etukäteen tiennyt muuttuvani. Mutta olen _aina_ ollut kokoa S ja 36, joten tulee olemaan ehkä hieman sopeutumista (ja vaatekaappi menee uusiksi, koska mulla on lähinnä tiukkoja farkkuja ym. siellä)...

Voin silti kuvitella, että talvella hieman masennun, kun en näytä enää semmoiselta "tanssijalta" kuten ennen. Kerran lantion ym. muuttuminen on väistämätöntä
 
Alkuperäinen kirjoittaja naanen:
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
eli siis pitää paikkaansa että raskaus "pilaa" vartalon?
Tottakai, mutta mieti sitä palkintoa jonka saat. Aivan sama millainen kroppa on kun saa oman aarteen.
No tokihan lapsi on tärkein ja olisin sen halunnut vaikka olisin etukäteen tiennyt muuttuvani. Mutta olen _aina_ ollut kokoa S ja 36, joten tulee olemaan ehkä hieman sopeutumista (ja vaatekaappi menee uusiksi, koska mulla on lähinnä tiukkoja farkkuja ym. siellä)...

Voin silti kuvitella, että talvella hieman masennun, kun en näytä enää semmoiselta "tanssijalta" kuten ennen. Kerran lantion ym. muuttuminen on väistämätöntä
Mutta eikö oo hyvä, että kuulit sen nyt. Tiedän sellaisia, jotka ei sitä tiedä ennakkoon ja ovat sitten surkeena, kun kroppa onkin erilainen eikä ne kireet farkut tosiaan mene jalkaan.

Ja eihän sitä tiedä - voit vaikka alkaa tkätä siitä naisellisemmasta kropasta enemmän. :)
 
Eihän se oo satavarma, että sulla koko muuttuu ja lantio levenee. Kuka tässä ketjussa sanoikaan mahtuneensa samoihin farkkuihin. Tiä vaikka sää olisit samallainen. Varmasti vartalon muoto vaikuttaa. Yksilöllistä sekin, miten se vartalo muokkautuu.
Mutta synnyttäminen ei missääntapauksessa "pilaa" vartaloa. Kamala sanaki :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja M i l j a:
Eihän se oo satavarma, että sulla koko muuttuu ja lantio levenee. Kuka tässä ketjussa sanoikaan mahtuneensa samoihin farkkuihin. Tiä vaikka sää olisit samallainen. Varmasti vartalon muoto vaikuttaa. Yksilöllistä sekin, miten se vartalo muokkautuu.
Mutta synnyttäminen ei missääntapauksessa "pilaa" vartaloa. Kamala sanaki :eek:
Mä ainakin mahdun viä kolmannen lapsen jälkeenkin samoihin farkkuihin kuin ennen esikoista. En käytä niitä, mutta mulla on tua parit ns. motivaatio farkut kaapissa. Ne sopii hienosti päälleni, mutta ei ne ole silti samanlaiset eikä kroppa samanlainen kuin ennen esikoista. Mutta niitä vois käyttää ellen ois kuluttanu niitä jo polvista puhki. :LOL: :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja naanen:
Voin silti kuvitella, että talvella hieman masennun, kun en näytä enää semmoiselta "tanssijalta" kuten ennen. Kerran lantion ym. muuttuminen on väistämätöntä
Älä masennu! Päätä se jo nyt, että sua ei hetkauta. Mieluummin iloinen mieli ja hyvä olo yhdistettynä naiselliseen vartaloon, kun masentunut, murjottava, tyytymätön yhdistettynä siltikin siihen naiselliseen vartaloon

;)
 
Esikoisesta meni pari kuukautta.
Kakkosesta en palautunu, kiloja jäi 10
Kolmonen toi pari kiloa lisää
Nelosesta tuli 6kg jotka lähti parissa viikossa
Vitosen jälkeen puoli vuotta ja olin 3kg laihempi kun alkaessani odottamaan esikoista

:)
 
naanen
kiitos vastauksista :D! onneksi kyse on kuiteskin _vain_ kropasta, eli ei suurta hätää ;). mä vaan olen ikäni ollut kontrollifriikki vartaloni suhteen, joten siksi voi vähän yllättää nuo muutokset synnytyksen jälkeen. Tosiaan en tiennyt, että pysyviä muutoksia voi tulla (paitsi sen tiesin, että imetys voi vaikuttaa rintoihin). No, en vaihtaisi tätä raskautta mihinkään silti :). Ehkä sen oman kropan voi "löytää" uudestaan vaikkakin vähän erilaisena kuin ennen :).
 
kyllä muakin huoletti kun aloin pitkän ajan jälkeen odottamaan tätä iltatähteä että saanko ikinä enää kovalla työllä hankkimaani kroppaa takaisin :/ Mun mielestä ihan normaalia. En näyttänyt kahden lapsenkaan jälkeen edes synnyttäneeltä muiden mielestä, mutta itse huomasin eron. Mutta se tosiaan vaati kovan työn.
 
Alkuperäinen kirjoittaja naanen:
kiitos vastauksista :D! onneksi kyse on kuiteskin _vain_ kropasta, eli ei suurta hätää ;). mä vaan olen ikäni ollut kontrollifriikki vartaloni suhteen, joten siksi voi vähän yllättää nuo muutokset synnytyksen jälkeen. Tosiaan en tiennyt, että pysyviä muutoksia voi tulla (paitsi sen tiesin, että imetys voi vaikuttaa rintoihin). No, en vaihtaisi tätä raskautta mihinkään silti :). Ehkä sen oman kropan voi "löytää" uudestaan vaikkakin vähän erilaisena kuin ennen :).

Joo, kilojen mukana mulla katos tissit, ei tässä muuten mitään ongelmaa :snotty: :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja naanen:
kiitos vastauksista :D! onneksi kyse on kuiteskin _vain_ kropasta, eli ei suurta hätää ;). mä vaan olen ikäni ollut kontrollifriikki vartaloni suhteen, joten siksi voi vähän yllättää nuo muutokset synnytyksen jälkeen. Tosiaan en tiennyt, että pysyviä muutoksia voi tulla (paitsi sen tiesin, että imetys voi vaikuttaa rintoihin). No, en vaihtaisi tätä raskautta mihinkään silti :). Ehkä sen oman kropan voi "löytää" uudestaan vaikkakin vähän erilaisena kuin ennen :).
Kyllä minäkin rakastin sitä hoikkaa pajunvitsa-kroppaani. Mieskin sanoi, että minusta näkyy läpi. Mutta kummasti sitä sopeutui siihen uuteenkin kroppaan. Enemmän sopeutumista olis siinä, jos jäis ylipainoa. Lantion muttuminen on pikkujuttu, mutta ylipaino veis järjen.
 
pakko hyväksyä
Aina tuohon mahan kohdalle sidekudosta jää, kun on kerrankin raskaana ollut, ei sille voi mitään. Heti kun näkee jonkun bikineissä, tietää onko hänellä lapsi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kotiäiti Narniasta:
Lantion muttuminen on pikkujuttu, mutta ylipaino veis järjen.
Mulla kait ei sekään vieny järkeä ni ei sitte mikään. Ompahan jotain tekemistä ku yrittää saavuttaa ihannepainoaan
;) Ja haaveita pitää aina olla. Kovaa vauhtia saavuttamassa tavoitteitaan :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja pakko hyväksyä:
Aina tuohon mahan kohdalle sidekudosta jää, kun on kerrankin raskaana ollut, ei sille voi mitään. Heti kun näkee jonkun bikineissä, tietää onko hänellä lapsi.
Tästä oon erimieltä

:wave: Ei vaan kaikilla näy, vaikka olis useammanki lapsen synnyttäny.
 
Mä olin synnytyksen jälkeen 5 kiloa kevyempi kuin silloin kun mä tulin raskaaksi. Kyllä ne kilot tuli sitten muutamassa kuukaudessa takaisin. :ashamed: Olin raskausajan dieetillä raskausdiabeteksen takia. Siksi kävi näin. :/
 
Minulla lähti raskauskilot 5-6kk kummassakin raskaudessa ja tonkin jälkeen lähti vielä kiloja. ekassa raskaudessa lähtöpaino oli 65kg raskaus toi 18kg kaikki lähti ja enemmänkin. Tokassa lähtöpaino oli 60,5 ja raskaustoi 19kg kaikki lähti sekä pari lisäkiloa katos jonnekkin. Vartalo ei todellakaan ole sananlainen kuin ennen raskauksia ainakin lantio on leveempi....
 
Ekasta raskaudesta tuli kiloja vain 9kg koko raskauden aikana ja laitokselle jäi heti 5kg joten olin nopsasti samoissa mitoissa kuin ennen raskautta.Toisesta sitten tulikin 20kg painoa raskauden aikana ja edelleen tappelen kilojeni kanssa,kuopus nyt 1v3kk.Tuntuu että laihduttaminenkin on vaikeampaa vähän vanhempana mitä oli nuorempana.Kilot vaan ei tipu vaikka olisit dieetillä. :(
 
Moi
Mä sit toimin vissiin lohduttajana. Mulla lähti molempien 20kg n. puolessa vuodessa. Ja lantio on saman kokoinen kuin se on aina ollut. (voiskohan johtua siitä, että on kuulema tosi tilava sisältä? Ettei ole tarvinnu liitoksistaan repeytyä..?) mahan kohdalle on ikävä kyllä jäänyt kuitenkin löysä löllö. Tosin nuorempi ei ole vielä vuottakaan eli jospa se vielä ehtis vähän palautua ajan saatossa.
 
Mämmäm
Esikoiselta oli jälkitarkastuksessa raskauskiloja vielä 5 jäljellä, kakkoselta kilo. puoli vuotta synnytyksestä on oltu samassa painossa kuin mitä ennen raskautta, nyt on menty sen alikin :) tosin kakkoselta lähtöpaino oli 65 kg (nyt 55 kg,tyttö 1v1kk)) esikoiselta 52 kg :whistle:
 

Yhteistyössä