Kuinka pian synnytyksen jälkeen normaalimitoissa?

  • Viestiketjun aloittaja naanen
  • Ensimmäinen viesti
naanen
Olen lihonut 15 kiloa raskauden aikana ja haluaisin päästä takaisin vanhoihin mittoihin S/36 mahd. pian synnytyksen jälkeen, ja olen valmis tekemään töitä sen eteen! kuinkahan nopeasti voi onnistua? mietin, uskallanko ostaa pari ihanaa vaatetta normaalia kokoani :)?
 
kaikista raskauksista oon ollu jälkitarkastukseen mennessä samassa painossa kun ennen raskautta. nyt en oo viä käyny,mutta viikko synnytyksestä olin jo siinä samassa painossa kun enne raskautta. nyt kk synnytyksestä hieman kevyempi. raskauksien aikana on tullu painoa 8kg 20kg ja 10kg
 
joo...
Paino ennen raskautta 65 kg
Paino viimeisillään 83 kg
Paino 3 kk synnytyksen jälkeen imetyksen voimalla, imetystä siis vain 3 kk, 60 kg

Paino imetyksen loputtua ja siitä vuoden päästä 80 kg. :nyyh:
 
Ei kai painon tippuminen takaisin normaaliin tarkoita sitä, että on samoissa mitoissa kuin ennen raskautta? Ei ainakaan minulla ole tarkoittanut. Ja vaikka paino on joka kerta tippunut suht nopsaan takaisin siihen missä se on ennen ollut niin kyllä se kroppa silti suht pitkään on erilainen kuin ennen synnytystä. Ja kolmen lapsen jälkeen en edes kuvittele, että siitä tulisi samanlaisissa mitoissa oleva kroppa kuin ennen lapsia.

Sori näsäviisastelu, mutta jos kysytään ettäkoska olit normaalimitoissa niin painon tipahtaminen ei vielä tarkoita sitä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kotiäiti Narniasta:
Ei kai painon tippuminen takaisin normaaliin tarkoita sitä, että on samoissa mitoissa kuin ennen raskautta? Ei ainakaan minulla ole tarkoittanut. Ja vaikka paino on joka kerta tippunut suht nopsaan takaisin siihen missä se on ennen ollut niin kyllä se kroppa silti suht pitkään on erilainen kuin ennen synnytystä. Ja kolmen lapsen jälkeen en edes kuvittele, että siitä tulisi samanlaisissa mitoissa oleva kroppa kuin ennen lapsia.

Sori näsäviisastelu, mutta jos kysytään ettäkoska olit normaalimitoissa niin painon tipahtaminen ei vielä tarkoita sitä.
Peesi tähän. Mulla vauva 3kk ja painan vähemmän kuin muutama vuosi sitten. Mutta siltikään vanhat vaatteet eivät mahdu päälle. Minä uskon kolmen mukelon jälkeen palautuvani vielä omiin mittoihini, mutta en missään nimessä ihan samoihin kuin ennen tenavia. Silloin painoin reilusti alle 50 kg ja vaatekoko oli 30-32. Kunhan 34-36 menee päälle ja sellu ei hölsky reisissä niin olen tyytyväinen...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ihanko:
Oikeastiko voi jäädä koko 36 haaveeksi lopullisesti? vaikka paino tippuu? miten se raskaus muka niin lopullisesti voi muuttaa vartaloa?
Kyllä se voi jäädä. Lantio ja vatsanseutu saattaa muuttua paljonkin, vaikka olisitkin samanpainoinen tai jopa alle. Itse olen sopinut samaan kokoon ja entisiin vaatteisiin joka synnytyksen jälkeen, kun paino on tippunut mutta ei kroppa silti ole samanlainen.

Kuten veljeni kerran ystävällisesti esikoisen ollessa vauva totesi, että ei toi sun perse enää oo sellanen kun ennen. :kieh: :kieh: :kieh: Onneks ei ole itsetunto-ongelmia. Jäin vaan ihmettelemään, että mitä MINUN perseeni kuuluu VELJELLENI!?!?! :LOL: :LOL: :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Joyride:
Koska esim lantion luut ja nivelsiteet antavat sen verran periksi raskauden aikana, että ne eivät enää palaudu. On siis selkeä ero tytön ja naisen lantiossa. Ainakin mulla.
Sama homma mulla. Eroa tuli esikoisen synnytyksen jälkeen, kaksi seuraavaa ei ole enää muuttaneet tuota kropan mallia enää.
 
Voin lohduttaa, ei enää koskaan samoissa mitoissa :D Mutta älä masennu, hyväksy ittes sellasena uutena sinänä, mikä susta kuoriutuu, eli äiti(nainenki vähä).
Mun lantio ainaki muutti muotoaan silleen,e tten enää ikinä mahtunu yksiin farkkuihin, jotka oli mulle niiin rakkaat :| En tosi npäässy samoihin painolukemiinkaan, muta lantio oikeesti leveni.
Nyt viimesimmässä raskaudessa mulla nousi paino vain kilon, eli heti ku lapsveet oli ulkona, ni olin "entisissä mitoissa" :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja M i l j a:
Voin lohduttaa, ei enää koskaan samoissa mitoissa :D Mutta älä masennu, hyväksy ittes sellasena uutena sinänä, mikä susta kuoriutuu, eli äiti(nainenki vähä).
Mun lantio ainaki muutti muotoaan silleen,e tten enää ikinä mahtunu yksiin farkkuihin, jotka oli mulle niiin rakkaat :| En tosi npäässy samoihin painolukemiinkaan, muta lantio oikeesti leveni.
Nyt viimesimmässä raskaudessa mulla nousi paino vain kilon, eli heti ku lapsveet oli ulkona, ni olin "entisissä mitoissa" :D
Muistan miten järkyttävää se oli toisaalta tajuta synnytyksen jälkeen, että se lantio tosiaan levähti lopullisesti eri mittoihin. Siis vaikka se paino tipahti ja olit ja näytit mukamas siltä kuin ennenkin niin et sitten kuitenkaan ollut.

Mutta siihen on tottunut ja sopeutunut ja kahden seuraavan jälkeen tosiaan ei ole enää luut paukkuneet leveemmälle. :kieh: :kieh:
 
Mää oon aina miettiny, että onkohan synnytyksenjälkeisellä masennuksella mitään yhteistä sen kansa, että kroppa muuttuu, eikä sitä ite oikeen hyväksy? Siis, ihmiset, jotka ovat omasta vartalostaan hyvin tarkkoja ja kriittisiä, saavat lapsen, ni masennus saattaa iskeä helpommin, kun esim tällaseen minunlaiseen "aivan sama" tyyppiin? :whistle:
Tätä en oikeesti tarkota millään pahalla, vaan mielenkiinnolla. Eli jos raakasti alkais alkuraskaudessa sopeutuu siihen, että en tuu koskaan enää olemaan se siro tyttönen, ni olis helepompi hyväksyä asia. Mitä ootte mieltä?
 
Mun äidillä on
mun äidillä on muuten sama ruumiinrakenne mutta sillä on n. 5-10 cm leveämpi lantio kuin mulla ja se on laatikkomallinen .. tuleekohan mulle samanlainen? :-O! no, onneksi nämä on pinnallisia asioita, mutta kun siihen entiseen minään on niin tottunut...
 
Alkuperäinen kirjoittaja M i l j a:
Mää oon aina miettiny, että onkohan synnytyksenjälkeisellä masennuksella mitään yhteistä sen kansa, että kroppa muuttuu, eikä sitä ite oikeen hyväksy? Siis, ihmiset, jotka ovat omasta vartalostaan hyvin tarkkoja ja kriittisiä, saavat lapsen, ni masennus saattaa iskeä helpommin, kun esim tällaseen minunlaiseen "aivan sama" tyyppiin? :whistle:
Tätä en oikeesti tarkota millään pahalla, vaan mielenkiinnolla. Eli jos raakasti alkais alkuraskaudessa sopeutuu siihen, että en tuu koskaan enää olemaan se siro tyttönen, ni olis helepompi hyväksyä asia. Mitä ootte mieltä?
Mä oon kans miettinyt tota, kun eräs ystävä jo vaikutti siltä, että vaipuu johonkin masennukseen kun ei palautunutkaan synnytyksestä kuten kuvitteli.
 
kiinnostaa
Alkuperäinen kirjoittaja M i l j a:
Mää oon aina miettiny, että onkohan synnytyksenjälkeisellä masennuksella mitään yhteistä sen kansa, että kroppa muuttuu, eikä sitä ite oikeen hyväksy? Siis, ihmiset, jotka ovat omasta vartalostaan hyvin tarkkoja ja kriittisiä, saavat lapsen, ni masennus saattaa iskeä helpommin, kun esim tällaseen minunlaiseen "aivan sama" tyyppiin? :whistle:
Tätä en oikeesti tarkota millään pahalla, vaan mielenkiinnolla. Eli jos raakasti alkais alkuraskaudessa sopeutuu siihen, että en tuu koskaan enää olemaan se siro tyttönen, ni olis helepompi hyväksyä asia. Mitä ootte mieltä?
Todella fiksu ajatus, ei itsellä ole tullut mieleenkään koska olen se pullea.
Jospa ne ennen raskautta laihat tähän vastaisi.
 

Yhteistyössä