*KUINKA PIAN RASKAUSOIREET ALKAVAT?*

  • Viestiketjun aloittaja **Magda
  • Ensimmäinen viesti
Tui
Heissan!

Oli itsekin pakko tulla tänne raapustamaan.. ehdottomasti! :)

Lopetin 1.11 hormonaalisen ehkäisyn.
Olin tuohon päivämäärään mennessä käyttänyt hormonaalista ehkäisyä jo reilut 10 vuotta (olen 26.v).
Aloitin e-renkaan käytön 1-2 vuotta sitten, sitä ennen olin kokeillut 2 eri pillerimerkkiä.
Poistin e-renkaan ns. kesken kaiken eli poistin sen viikkoa aikaisemmin kuin olisi pitänyt.
Poistin e-renkaan siksi, että kyllästyin jatkuviin hiivatulehduksiin.. mutta myös lapsista olimme avokin kanssa jo ehtineet puhua tyyliin "Tulee jos on tullakseen".
E-renkaan poiston jälkeen tuli tietenkin kuukautiset, jotka kestivätkin mukavat 7 päivää (3.-9.11) :/
Sen jälkeen olemme olleet suojaamattomassa yhdynnässä monesti.. keskimäärin joka toinen päivä tähän päivään saakka :)

Tuossa viime keskiviikkona eli 14.11 alkoivat ihan järkyttävät alavatsakivut!!
En pystynyt edes kunnolla istumaan koska alavatsassa oli niin kova paineen tuntu.. tuntui kuinka kohtu olisi ollut räjähtämispisteessä!!
Epäilin tuolloin raskautta, koska eihän kenenkään pitäisi tulla raskaaksi näin nopeasti kuukautisten loppumisen jälkeen..? Vai voiko..?

Kävin 15.11 lääkärin vastaanotolla joka antoi minulle lääkkeet "emätintulehdukseen".
Voin vaan sanoa ettei niistä puikoista ole ollut mitään apua.. pikemminkin päinvastoin!!
Juttelin tänään (19.11) viimeksi lääkärin kanssa joka neuvoi menemään mahd. pian labraan ottamaan verinäyte jolla selvitetään mahd. raskaus.
Mitään kotitestiä en ole vielä tehnyt, koska se tuskin mitään näyttäisi..?

Tälläkin hetkellä vatsaani sekä alaselkääni juilii todella pahasti kun istun kirjoittamassa tätä.
Lisäksi pari päivää sitten rintani tulivat niin aroiksi etten pysty melkeinpä itsekään koskemaan niihin.. pienikin hipaisu tuntuu vievän nännin mukanaan :eek:

Toivottavasti tämä kaikki kipu ja särky olisi sitä mitä toivomme, mutta epäilen itse kyll vahvasti..
Kokemuksia?
Endometrioosi.
 
Viimeksi muokattu:
jossu987-1994
kysyn sellasta miten pian kapselin poiston jälkeen raskaus ois alkanu koska ramppaan vessas ja vatsaan sattuu kävelles ja enkä usko että ois virtsatieinfektio koska muuten se haisi kirpeälle ja ovulaatio nega ja sekä raskaustesti. tuntuisi että kohtu ois suurentunut voiko olla että menkat alkaisi. nyt tarvitsisin apua ja äkkii särkylääkkeet ei auta
 
Wishing
Ehkäisy, mirella-kierukka, jätettiin pois joulukuun puolivälissä. Päätös, että tulee rakkauspakkaus, jos on tullakseen. Minä täytän juuri 40, ja kaksi lasta entuudestaan. Ensimmäinen kierto oli normaali, ja sitten alle 2 viikon välein tuli vuodot ja raskausoireita. Tilanne tasoittui, ja nyt ovulaation jälkeen aamuyöstä olen herännyt etovan/närästävään oloon pari krt. Se meni ohi, mutta rinnat kipeät. Ja valtavat kivut alavatsassa/ erityisesti oikealla puolella lamaannuttivat päiväksi petiin. Nyt oireet kadonneet, välillä nippailua, rinnat edelleen kipeät. Pelko jälleen pettymyksestä, kiertopv 24/28 menossa. En uskalla toivoa iän takia ihmeitä, vaikka se on suurimpia toiveita. Piinaavaa...
 
vierailija
Hei. Lopetin e pillerini jokunen viikko sitten, ja olemme poikaystäväni kanssa harrastanut paljon suojaamatonta seksiä. Menkkoja mulla ei oo ollu muutamaan kuukauteen kun en syönyt joka kuukausi lumepillereitä levystä. About viikko sitten alkoi tulla raskauteen viittaavia oireita, mm. pääkipua, epämääräistä vuotoa, vatsan turvotusta ja nipistelyä, väsyttää kokoajan ja vessassa saa ravata kusella kokoajan. Tuo epämääräinen vuoto voi toki johtua epillereiden lopetuksestakin. Tein 2 testiä viikko sitten, ja molemmat näytti negaa, mutta voi myös olla että testi ei sitä näin nopeasti näytä. Vauvakuume on kova, joten toivotaan että se positiivinen sieltä vielä tulisi
 
vierailija
Hei. Lopetin e pillerini jokunen viikko sitten, ja olemme poikaystäväni kanssa harrastanut paljon suojaamatonta seksiä. Menkkoja mulla ei oo ollu muutamaan kuukauteen kun en syönyt joka kuukausi lumepillereitä levystä. About viikko sitten alkoi tulla raskauteen viittaavia oireita, mm. pääkipua, epämääräistä vuotoa, vatsan turvotusta ja nipistelyä, väsyttää kokoajan ja vessassa saa ravata kusella kokoajan. Tuo epämääräinen vuoto voi toki johtua epillereiden lopetuksestakin. Tein 2 testiä viikko sitten, ja molemmat näytti negaa, mutta voi myös olla että testi ei sitä näin nopeasti näytä. Vauvakuume on kova, joten toivotaan että se positiivinen sieltä vielä tulisi
 

Yhteistyössä