kuinka pian ovulaationjälkeen kannattaa testailla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kuumeilija"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kuumeilija"

Vieras
mulla kierto on mitä on,saattaa mennä 40 päivääkin. kuitenkin nyt tässä kierrossa oli ovulaatio,sen sain testillä ja sen myös tunsi.
mulla on kuitenkin ovulaation jälkeen ollu ihme kipuja tässä paripäivää,mitähän ne on?
menkkoja ei kuitenkaan oo ollu. kiinnittymiskipuja? vai onko siinä ees kipuja?
ovulaatio oli 10.2 mun mielestä nää kivut tai tuntemukset on kestäny nyt 3 päivää ja luulin jo että tuleekin menkat.

ite tein eka n. puoltoista viikkoo oviksen jälkee näytti negaa. sitten tein tasan sinä päivänä kun ois pitäny menkat tulla ja näytti niin heikon plussan että en todelakaan ollut uskoa ja piti mies huutaa paikalle että kai mulla vilkkuu viivat päässä. seuraavana päivänä ei ollut yhtään voimistunu viiva mutta täynnä riemua soitin neuvolaan ja nyt ollaanki rv 22 =) <3

Että ainakin se 14vrk mutta sekin voi olla vielä nega. =) onnea yritykseen!

[QUOTE="kuumeilija";23161291]mulla kierto on mitä on,saattaa mennä 40 päivääkin. kuitenkin nyt tässä kierrossa oli ovulaatio,sen sain testillä ja sen myös tunsi.
mulla on kuitenkin ovulaation jälkeen ollu ihme kipuja tässä paripäivää,mitähän ne on?
menkkoja ei kuitenkaan oo ollu. kiinnittymiskipuja? vai onko siinä ees kipuja?
ovulaatio oli 10.2 mun mielestä nää kivut tai tuntemukset on kestäny nyt 3 päivää ja luulin jo että tuleekin menkat.[/QUOTE]

Sitä raskaushormoniahan alkaa yleensä erittymään noin viikko hedelmöittymisestä. Kestää aikansa, että hormonitaso nousee testillä mitattavalle tasolle.

Kivuista ei oikein voi päätellä hedelmöittymisen suhteen mitään, sillä varmaa ei ole edes se, että todelle ovuloit. Ovulaatiotestihän kertoo vain siitä hormonipiikistä, ei siitä, että ovulaatio on todella tapahtunut. Kivut voivat siis liittyä siihenkin, että ovulaatio on jäänyt kokonaan tulematta. Kipu voi siis liittyä myös raskauteen tai olla vain normaalia pms:ää.