aivan.Alkuperäinen kirjoittaja d:Mitä nyt jätät hänet yksin ison marketin pihaan.Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:Minun poika ei ikinä ulkoile yksin, aina minun tai isoveljen kanssa.
aivan.Alkuperäinen kirjoittaja d:Mitä nyt jätät hänet yksin ison marketin pihaan.Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:Minun poika ei ikinä ulkoile yksin, aina minun tai isoveljen kanssa.
Ihanaa kun jollakin muullakin! Kun ei ole kavereilla samanikäisiä lapsia niin mistä sen voi tietää että minkä ikäinen saa mennä yksin ja minkäikäinen ei.. Mut mun pojalla on sen verran älliä päässä että pystyn luottamaan ja kun on ollut se kännykkä pari päivää niin on ollut loistavaa vaan maata sairasvuoteella ja soitella et missä poitsu menee ja onko kaikki hyvin. Kyllä on poika ollut yhtä hymyä sen vuoksiAlkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:5-vuotias saa kiertää läheiset leikkipaikat ja käydä koululla leikkimässä tai kavereiden luona ja on hänelläkin kännykkä että saa aina tarvittaessa kiinni. Täällä kaikki tuon ikäset kulkevat jo yksinään.
No en sano etteikö ole käynyt mielessä tollanen mutta ei voi elää peläten tota koska eihän sit vois päästää koulumatkoillekkaan yksin tai ylipäänsä koskaan leikkimään. Ja tollaset on Suomessa onneksi tosi harvinaisia juttuja!Alkuperäinen kirjoittaja ImpiEllenAnna:Me on vasta muutettu pois kaupungista ( keskustasta siis ) ja nyt on tullut aiheelliseksi miettiä, että mihin tuota 5v uskaltaisi päästää.. noin 100m päässä pienessä metsikössä olisi puisto ja esikoinen on jo muutamaan kertaan pyytänyt lupaa mennä sinne yksin.. muuten en mitenkään epäröisi päästää neitiä, mutta mua pelottaa että sinne tulee joku hullu mies/nainen, joka ottaa väkisin mukaansa.. oonko ite ihan hullu kun tuollaista pelkään? puistoon ei näy mistään talosta suoraan..
Niin ja pihalla tuo esikoinen ja 3,5v kuopus saavat olla yksinään tai yhdessä ihan niin paljon kuin haluavat.. olivat kaupungissakin..
No ennen oli ennen mutta mun mielestä känny on loistava keksintö ja jos voin omaa elämää sillä helpottaa niin sen teen ja viis muiden mielipiteistä. Mut jos lohduttaa niin ajattelin vielä puoli vuotta sitten ihan samalla tavalla kun säAlkuperäinen kirjoittaja ööh:5 veellä kännykkä?
Kuinka sitä on ennen pärjättykään.
Juu harvinaisiahan nuo on.. mutta silti mua pelottaa.. just kun se ei ole edes mitenkään aukea paikka.. tosin taitaa siitä päivisin jonkun verran lenkkeilijöitä kulkea ohi.. jotenkin vaan olisi mukavampi päästää tyttö jonkun kaverin kanssa sinne.. tai tuon siskonsa, mutta sisko on aika vilkas enkä siksi uskalla häntä päästää sinne.. jospas sitten ensi keväänä, kun alkaa muutenkin olemaan täällä paikat ja toivottavasti myös naapurit vähän tutumpia..Alkuperäinen kirjoittaja Champion:No en sano etteikö ole käynyt mielessä tollanen mutta ei voi elää peläten tota koska eihän sit vois päästää koulumatkoillekkaan yksin tai ylipäänsä koskaan leikkimään. Ja tollaset on Suomessa onneksi tosi harvinaisia juttuja!Alkuperäinen kirjoittaja ImpiEllenAnna:Me on vasta muutettu pois kaupungista ( keskustasta siis ) ja nyt on tullut aiheelliseksi miettiä, että mihin tuota 5v uskaltaisi päästää.. noin 100m päässä pienessä metsikössä olisi puisto ja esikoinen on jo muutamaan kertaan pyytänyt lupaa mennä sinne yksin.. muuten en mitenkään epäröisi päästää neitiä, mutta mua pelottaa että sinne tulee joku hullu mies/nainen, joka ottaa väkisin mukaansa.. oonko ite ihan hullu kun tuollaista pelkään? puistoon ei näy mistään talosta suoraan..
Niin ja pihalla tuo esikoinen ja 3,5v kuopus saavat olla yksinään tai yhdessä ihan niin paljon kuin haluavat.. olivat kaupungissakin..
Mut onhan noi aika paljon lapsestakin kiinni kun jokainen on yksilönsä ja tekee erilailla asiat. Meillä on rauhallinen omakotitaloalue ja isoja teitä ei ole niin et saisi ylittää. Kerran on saanut yksin pyöräillä mummilaansa parin kilometrin matkan yksin niin et olin mummilaan koko ajan yhteydessä pojan menemisen suhteen.Alkuperäinen kirjoittaja IamWeasel:5½-vuotias ei saa olla vielä lainkaan yksin kerrostalon pihalla. Sitten, kun mennään maalle mun vanhemmilleni niin siellä tottakai saa itekseen mennä, mutta täällä en ikänä päästäis tuossa iässä :ashamed:
Niinhän se on, juurikin tuo lapsen kehitystaso ja luonne ym. seikat. Naapurin lapset on menneet jo 4-vuotiaasta tuolla pitkin ja poikin, omaani en laske vielä tässäkään iässä. Poika ei välttämättä osaa kahtoa kaikkia riskejä tuolla, kun on joku kohde kiikarissa minne on menossa. Silloin jää huomaamatta autot ja kaikki. Lisäksi meillä menee talon vierestä melko vilkaskin tie, pihassa parkkipaikka ja autokatokset (katoksesta tulevat autot ei välttämättä ehdi juoksevaa lasta huomata ajoissa, saati lapsi sitten sitä autoa). Niin ja onhan tuossa about sadan metrin päässä vielä uimalampikin.. Liikaa riskejä minun mielestäni.Alkuperäinen kirjoittaja Champion:Mut onhan noi aika paljon lapsestakin kiinni kun jokainen on yksilönsä ja tekee erilailla asiat. Meillä on rauhallinen omakotitaloalue ja isoja teitä ei ole niin et saisi ylittää. Kerran on saanut yksin pyöräillä mummilaansa parin kilometrin matkan yksin niin et olin mummilaan koko ajan yhteydessä pojan menemisen suhteen.Alkuperäinen kirjoittaja IamWeasel:5½-vuotias ei saa olla vielä lainkaan yksin kerrostalon pihalla. Sitten, kun mennään maalle mun vanhemmilleni niin siellä tottakai saa itekseen mennä, mutta täällä en ikänä päästäis tuossa iässä :ashamed: