Kuinka paljon teillä menee kuukaudessa laskuihin?

  • Viestiketjun aloittaja miten muilla?
  • Ensimmäinen viesti
miten muilla?
Ja nimenomaan laskuihin eli asuntolainan lyhennystä ei mukaan, koska sen määräähän voi itse säädellä. Muut lainat lasketaan :)

Meillä menee keskimäärin 950€ mikä tuntuu tosi paljolta. Sisältää yhtiövastikkeen, hoitomaksun, auton lyhennyksen, sähkön, veden, vakuutukset, kahden kännykän puhelinmaksut, netin, kanavapaketin, autoveron.
 
Vaihtelee suuresti, en osaa sanoa mikä olis keskimääräinen summa. Tässä kuussa meni vaan muutama satku mutta ens kuussa kun tulee vakuutuslasku niin laskuihin meneekinsitte "pikkasen" enemmän.
 
"vieras"
Ja nimenomaan laskuihin eli asuntolainan lyhennystä ei mukaan, koska sen määräähän voi itse säädellä. Muut lainat lasketaan :)

Meillä menee keskimäärin 950€ mikä tuntuu tosi paljolta. Sisältää yhtiövastikkeen, hoitomaksun, auton lyhennyksen, sähkön, veden, vakuutukset, kahden kännykän puhelinmaksut, netin, kanavapaketin, autoveron.
Logiikkasi ontuu, ihan kuin auton lyhennyksen määrä tai nettiä/kanavapaketteja ei voisi itse valita. Meillä ei ole autolainaa, eikä mitään kanavapaketteja telkkariin.
 
"sommarcat"
n. 900-1000e sis. vakuutukset, sähkö, vesi, kotihälytysjärjestelmä, puhelimet, netit, hoitomaksu, atutoverot jne. Kuukausitasolle jaettu tuo summa. Joskus menee enemmän ja kesäkuukausina taas vähemmän.
 
a.p.
No laittakaan sitten ne asuntolainatkin mukaan :D Mutta jos summia laitatte niin laittakaan myös se paljon se laina on siitä, niin osaan verrata näihin meidän laskuihin. Tai jos laskuihin kuuluu vuokra niin se olisi hyvä mainita, onhan se eri asia jos laskuihin menee vaikka se 1000 e, toisella tuohon kuuluu vuokra ja toisella ei.
 
"vieras"
502e päivähoitomaksut, noin 400e kahden kuukauden sähkölasku talvella eli sähköön 200e/kk. Vakuutuksiin voisi laskea noin 120e/kk sisältää auton ja kotivakuutuksen sekä tapaturmavakutukset. Puhelin, netti jne 15e/kk. Lääkkeisiin 30e/kk. Bussilippu 65e. Lasten harrastukset 200e/kk.

500+200+120+15+30+65+200 = 1130e
 
"vieras"
Vuokra 900, netti ja puhelimet 80, luottokortit 250, kerho 30, sähkö 50, auto 300, vakuutus 100. Eli ihan kiitettävästi, kun saadaan isompi kämppä niin vuokrakin nousee noin 200 e.
 
"vieras"
Meillä menee 1000 - 1500 € riippuen kuukaudesta. 2 autoa ja omakotitalon kulut niin kyllähän noita laskuja riiittää. Meitä siis 2 aik + 2 teiniä + 2 koiraa. Pelkästään vesi, sähkö, vakuutusmaksuista tulee iso summa.
 
"Kerttuli"
Riippuu paljonko olen tilannut vaatteita tms netistä ;). Valitsen myös laskutavaksi yleensä sen paketin mukana tulevan laskun, ellei ole ulkomaalainen firma.

Muita laskuja ei mulle tule.
 
"vieras"
Alle 100 euroa.

Sähkö noin 30 euroa, vakuutukset taitaa tehdä kuukaudessa jotain 20 euroa (tosin ne maksetaan könttänä vuosittain). Siihen lisäksi sitten jotain netistä tilattua saattaa tulla.

Netti ja vesi sisältyy vuokraan, puhelinlaskut maksaa työnantaja.

Ainiin ja suoraveloituksena menee mun liikuntaharrastus.
 
"Quu"
Vaihtelee tosi paljon. Meillä tulee esim. vakuutukset kerran vuodessa eikä kerran kuussa, joten joskus voi olla tonni, joskus 200e. Samoin riippuu kovasti kuinka paljon ollaan käytetty luottokorttia. Mutta ainakin joka kuukausi menee puhelinlaskut yht. 60e, tv+netti 70e, vesi 40e, sähkö joka kolmas kk noin 100e. Pyrin maksamaan kaikki ostokset heti laskulla tai nettipankissa, en roikuta luottotileillä tai osamaksuina, joten ei voi sanoa mitään tarkkaa kuukausittaista summaa mitä menisi laskuihin.
 
"mie vaan"
Muuta en muista ulkoa kuin että sähkölasku on 875 e / kk , ja kännykkä&netti 110 e / kk.

Lainoja ei ole , tuohon päälle vakuutukset ... yms.
Nyt on pakko kysyä, että miten ihmeessä voi sähkölasku olla noin paljon? Meillä sähkölämmitteinen omakotitalo+ autotalli (+leivinuuni ja hella puulla), mut ei talviaikaan saada laskua kuin max 300€/kk, ja sekin ihan maksimimäärä, nyt tais olla rapiat 200€.
 
"vieras"
[QUOTE="mie vaan";27909856]Nyt on pakko kysyä, että miten ihmeessä voi sähkölasku olla noin paljon? Meillä sähkölämmitteinen omakotitalo+ autotalli (+leivinuuni ja hella puulla), mut ei talviaikaan saada laskua kuin max 300€/kk, ja sekin ihan maksimimäärä, nyt tais olla rapiat 200€.[/QUOTE] jos on esim maataloutta
 
"Hmm"
Normaalikuukausina 2000e (asuntolaina 800e), tuohon sit lisäksi sähkö+vakuutukset. Tulee kyllä lisääntymään kun ostetaan toinen auto ja sit 1,5v päästä pojan hoitomaksut.
 
miekin
hoitomaksu + iltapäiväkerho 570e/kk, vakuutkset (okt, kolme lasta, kaksi autoa, moottoripyörä), sähkö, jäte, kiinteistövero, netti, netti, puhelimet ja muut säännölliset laskut 850-900e/kk. Eli yhteensä 1400-1500e/kk.
 
"mievain"
No se lyhennys.
Ja sitte vastike eli 250e.
Puhelinlasku 40-50e
Sähkölasku tulee joka toinen kk: 200e.
Auton vakuutuslasku tulee joka kolmas kk: 100e
Auton verolasku tulee joka kolmas kk: 35e
(Päivähoito 200e - loppuu ihan kohta kun jää kotihoitoon)
Maksukanavapaketti 25e
Netti 30e


Mies maksaa puolet noista yhteisistä eli asuminen, tarha ja sähkö. Ja lisäks sillä on omia laskuja kuten auton lyhennys 200e ja samansuuruinen puhelinlasku plus koti- ja lapsivakuutus.

En mä tarkkaan edes tiedä mihin meidän rahat valuu, aina ne kuitenkin vaan häviää.
 

Yhteistyössä