Kuinka paljon teillä jää käteen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

Vieras
kuukaudessa kaikkien laskujen jälkeen ja meneekö teillä säästöön rahaa?

Meillä taloudessa 3henkeä ja nyt jäi laskujen ja säästöön menon jälkeen käteen 2000e.

siis jos teillä jää kuukaudessa extraa 2000e, etkö pistä sitä siis säästöön? Se kuitenkin on 24 000 tilillä vuoden jälkeen.

Mulle "laskut" on yhtäkuin kulutus. Se on yksi ja hailee maksanko käteisellä, pankkikortilla, laskulla, yms... Valitettavasti kulutus lisääntyy aina tulojen lisääntyessä ja kaikki extra menee joko lainan lisälyhennyksiin tai omakotitalon remonttiin.

Mä pistän säästöön 100e eläkkeeseen ja noin 200e rahastoihin. Lisäksi lyhennän rajusti asuntolainaani (onhan sekin omaan pussiin) eli lyhennys yksinään yli 500e/kk. Lisäksi vuoden aikana tulee lisätalletuksia, mutta ne kuluvat sitten remontteihin.

2000e meillä menee ruoka kulut ja mitä muuta ostamme esim. vaatteet, auton tankkaus ja jne. Kuun lopussa mitä on jääny tosta summasta niin laitetaan lopuksi vielä säästöön. Eikä tarkoita,että ostaisimme hullunlailla kaikkea.

silloin, kun ollaan molemmat töissä jää se noin 400 kuussa säästöön. Minä olen nyt äippälomalla, joten ei jää säästöön. Kohta hoitovapaalla ja sit syödään varmaan niitä säästöjä.

Meillä jää käteen noin 200-400 euroa kuussa, riippuen vakuutuslaskuista yms silloin tällöin tulevista laskuista... Ei laiteta säästöön, kun sillä voi maksaa jonkun laskun, jota ei ehkä ensi kuussa voisi maksaa.
Eletään tosi kovin kädestä suuhun tällä hetkellä, mutta eiköhän tämä tästä ala helpottumaan jossain vaiheessa...

Riippuu, kuinka paljon laskuja postiluukusta tipahtelee, lainan lyhennys (mies hoitaa) ja muut pakolliset menot (lasten vaatteet,lääkärit)
Kun tuntiliksalainen olen, niin hyvällä tuurilla saattaa jäädä kahden viikon tilistä 100-200e laskujen jälkeen.
Miehellä isommat tulot, joten niilllä yleensä käydään kaupassa, jos itsellä tili tyhjänä.