Kuinka paljon syöt D3-vitamiinia itse, entä lapset?

• Viestiketjun aloittaja Hei vaan
  • Ensimmäinen viesti
äityili
Ja että veren d vitsku pitoisuus on ok pitää sitä saada riittävästi jo useamman kk ajan!!

Itse olen syönyt vuoden 50mg (se hieno m) Ja lapset 27,7mg ,vauva nyt puolivuotiiasta 17,5mg

nuia tulee mutta menee pian ohikin max 3pv nenää kutittaa ja vuotaa..

Lapset vetää 5 tippaa Jekovitia päivässä ja lisäks mitä nyt maidosta, jugurtista, juustosta, jne.. saa.
Itse vedän litran maitoa päivässä ja juustoa ja jugua päälle. Mitään erillistä d-lisää en ota.

Alkuperäinen kirjoittaja äityili:
Ja että veren d vitsku pitoisuus on ok pitää sitä saada riittävästi jo useamman kk ajan!!

Itse olen syönyt vuoden 50mg (se hieno m) Ja lapset 27,7mg ,vauva nyt puolivuotiiasta 17,5mg

Sinulla on mg ja µg menny sekaisin. Ei sentään mg saa päivässä syödä :LOL:

hmm
Alkuperäinen kirjoittaja TERVEYS:

Sinulla on mg ja µg menny sekaisin. Ei sentään mg saa päivässä syödä :LOL:
no toi "se hieno m" varmaan tarkoitti kyllä sitä..

minisun

minisunia sais tuohon 50 ottaa 10kpl päivässä!Mitä valmistetta käytätte?Meillä on pienet ottaneet vaan 1 minisunin päivässä,sekö on sitten liian vähän?Kun saahan sitä kuitenkin muualtakin ku tabletista?

Syömme
D3-vitamiini on hyvin olennainen osa tervettä immuunijärjestelmää. Olisi pyrittävä vähintään 70 nmol/l -tasoon, mikä yleensä vaatii 2000 IU(50mcg) - 5000 IU(125mcg) päivittäisen vitamiinilisän niin aikuisille kuin lapsille.

Alkuperäinen kirjoittaja minisun:

minisunia sais tuohon 50 ottaa 10kpl päivässä!Mitä valmistetta käytätte?Meillä on pienet ottaneet vaan 1 minisunin päivässä,sekö on sitten liian vähän?Kun saahan sitä kuitenkin muualtakin ku tabletista?
Meillä on käytössä D-max 20µg: http://www.vitabalans.fi/fi2.php?k=4084

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Minisunia syön 1kpl päivässä, kuten lapsetkin, koska niin siinä lukee. Ennen meillä oli semmosia minisuneja, joita piti ottaa .
Vaikka paketissa lukee, se ei tarkoita sitä määrää mitä ELIMISTÖ TARVITSEE PER VRK! Eli väh. 100µg.

Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja TERVEYS:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Minisunia syön 1kpl päivässä, kuten lapsetkin, koska niin siinä lukee. Ennen meillä oli semmosia minisuneja, joita piti ottaa .
Vaikka paketissa lukee, se ei tarkoita sitä määrää mitä ELIMISTÖ TARVITSEE PER VRK! Eli väh. 100µg.
No en mä rupea annostuksia ylittämään sillä perusteella, että sää käsket.

En minä käske, vaan opastan koska sadat tutkimukset puoltavat D3 suositusten nostamista.Paha vaan, kun THL ei HALUA että ihmiset tervehtyisivät, vaan haluavat pitää sairaina=lääketehtaat voivat hyvin. tässä 200 sivua sinulle http://www.tiede.fi/keskustelut/laaketiede-ja-terveys-f11/tapaus-d-vitamiini-t30602-3165.html

Yhteistyössä