Kuinka paljon syöt D3-vitamiinia itse, entä lapset?

• Viestiketjun aloittaja Hei vaan
  • Ensimmäinen viesti
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja TERVEYS:
En minä käske, vaan opastan koska sadat tutkimukset puoltavat D3 suositusten nostamista.Paha vaan, kun THL ei HALUA että ihmiset tervehtyisivät, vaan haluavat pitää sairaina=lääketehtaat voivat hyvin. tässä 200 sivua sinulle http://www.tiede.fi/keskustelut/laaketiede-ja-terveys-f11/tapaus-d-vitamiini-t30602-3165.html
Sä linkitit mulle jonkun keskustelun? Onko se jotain faktaa vai?

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
En minä käske, vaan opastan koska sadat tutkimukset puoltavat D3 suositusten nostamista.Paha vaan, kun THL ei HALUA että ihmiset tervehtyisivät, vaan haluavat pitää sairaina=lääketehtaat voivat hyvin. tässä 200 sivua sinulle http://www.tiede.fi/keskustelut/laaketiede-ja-terveys-f11/tapaus-d-vitamiini-t30602-3165.html
Sä linkitit mulle jonkun keskustelun? Onko se jotain faktaa vai?
Kyllä, reilulla 200 sivulla on useita tutkimuksia D:n terveysvaikutuksista. Lue läpi niin tiedät.

Harmauden anatomia
Anteeksi isosta kuvasta.

1965 D-vitamiinin suositusta alennettiin 4500IU:sta 2000:een IU:iin. Sen jälkeen diabetes alkoi lisääntyä. 1975 suositus laskettiin tuhanteen yksikköön, jolloin sairastavuus vain jatkoi nousuaan, ja radikaali huononnus tuli kun suositus tiputettiin 400 yksikköön. Kaiken lisäksi lapsille on syötetty D2-vitamiinia (ergokalsiferoli) D3:n (kolekalsiferola) sijaan. Edellinen on kasvimaailmasta ja jälkimmäinen eläinmaailmasta, ja ihmiselle luonnollinen. Pakkomielle kasviperäisiin tuotteisiin on tässä maassa saanut mielipuoliset mitat.

minisun
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Minisunia syön 1kpl päivässä, kuten lapsetkin, koska niin siinä lukee. Ennen meillä oli semmosia minisuneja, joita piti ottaa .
Vaikka paketissa lukee, se ei tarkoita sitä määrää mitä ELIMISTÖ TARVITSEE PER VRK! Eli väh. 100µg.

Mutta eikö sitä saa muualtakin kuin vain nuista tableteista?Onko tarpeen syödä tablettina noin paljon?

Yhteistyössä