Kuinka paljon otatte sinkkiä flunssan "torjumiseen"?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sinkkiskunkki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sinkkiskunkki

Vieras
Olen kuullut eri annoksia tästä sinkistä, jota kehoitetaan ottamaan muka torjumaan tulollaan olevaa lentsua ja yksi määrä on 60 mg, jonka juuri kiskaisin huiviin kun on kurkku ja pää ollut kipeä.

Nyt kuitenkin luin netistä, että määrä olisi yli 75 mg. Mun pitäis siis vielä nakata kitaan pari tabua, et tulis tuo YLI 75 mg ja mulla alkaa maha möyryämään ikävästi jo neljästä sinkkitabletista.

Niin ja vielä se, tabletit pitäisi imeskellä, olla siis imeskelytabletteja, mut sellaisia ei ole apteekissa...

Paljonko te otatte sinkkiä ja estääkö se teillä flunssan? Oletteko löytäneet jostain imeskelytabletteja?

Onko se yksi pilleri juurikin tuon 15 mg? (Niitähän kai voi olla eri vahvuisia...?

Miksi pitää tulla sitten flunssantorjuntaketjuun, jossa puhutaan sinkistä, kun ei kerran tarvitse flunssan torjumiseen mitään, etenkään sinkkiä? ;)

Aloin syksyllä syödä sinkkiä akneeni ja otin sitä jonkin aikaa tupla-annoksen (30 mg), mikä aiheutti kamalaa pahoinvointia ja huimausta. Tuo 30 mg on jo 300 % suositellusta, joten en kyllä itse enempää ottaisi - enkä kyllä pystyisikään tuon pahoinvoinnin vuoksi.

Olen kuullut eri annoksia tästä sinkistä, jota kehoitetaan ottamaan muka torjumaan tulollaan olevaa lentsua ja yksi määrä on 60 mg, jonka juuri kiskaisin huiviin kun on kurkku ja pää ollut kipeä.

Nyt kuitenkin luin netistä, että määrä olisi yli 75 mg. Mun pitäis siis vielä nakata kitaan pari tabua, et tulis tuo YLI 75 mg ja mulla alkaa maha möyryämään ikävästi jo neljästä sinkkitabletista.

Niin ja vielä se, tabletit pitäisi imeskellä, olla siis imeskelytabletteja, mut sellaisia ei ole apteekissa...

Paljonko te otatte sinkkiä ja estääkö se teillä flunssan? Oletteko löytäneet jostain imeskelytabletteja?

Flunssan torjuntaan myös C ja D-vitamiinia.D3 100-200µg ja Ceetä 250-500mg päivässä. Parasta sinkkiä saa Lt kaupoista.

Yhteistyössä