Kuinka paljon otatte alkoholia per viikko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Viipotin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja kiira:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos juo 1-4 annosta max 2 iltana viikossa, ei todellakaan tarvitse olla huolissaan alkon käytöstään minkään mittareiden mukaan. Ja mittareilla en nyt tarkoita näitä vauvapalstamammoja vaan ihan virallisia terveydenhuollon mittareita. Ihmeen kärkkäitä on toiset mammat tuomitsemaan muita, ilman mitään kunnon argumentteja.

sori ,mut kyllä aikas huolestuttavalta musta vaikuttaa. MIKSI ihmeessä pitää säännöllisesti juoda 1-2kertaa viikossa,mitä siitä saa?? ahaa hyvää mieltä, stressin laukaisua vai muuta,eli siis väärillä jäljillä mennään.

Eri asia jos ap olis sanonu juovansa vaikka kerran kuussa säännöllisesti. Mut tässä huomaa kuka suhtautuu mitenkin, sulla eri mielipide kun mulla ja mä en tämmöstä ymmärrä,mut turha riitaa haastaa sillä selvää lopputulosta ei saada. Ihmettelenpä vaan.....

Toiset ehkä nauttii hyvää ruokaa kynttilänvalossa kun lapset on menny nukkumaan! Tähän yleensä kuuluu puna-tai valkoviini! Jos nyt ihan aikuisista ihmisistä puhutaan eikä mistään teinivanhemmista! Silloin viikossa menee hyvinkin 4 annosta. Ja jos vielä saunassa käy niin oluset maistuu hyvin saunan jälkeen! Ei tollanen alkoholin käyttö viikossa ole minkään sortin ongelma. Silloinhan Etelä- euroopassa ihmiset olisivat kaikki joppoja kun ruoalla nautitaan viiniä!

mä en pidä itseäni juoppona kun viikonloppuisin miehen kanssa otetaan saunaoluet ja ehkä toisetkin ja ehkä avataan viinipullo ruoka aikan ja eilenkin otettiin sauna oluiden päälle parit glögit missä alkoholia. Mikä ihme siinä on ettei jokainen saa rentoutua kuinka haluaa? Miks ihmeessä pitää syyllistää jos toiset haluaa ottaa? Jos lapset ei siitä joudu kärsimään sinä aikana eikä seuraavana päivän ni mitä sitte? Mä en edes muista millonka olisin baarissa käyny ja sen takia lapset hoitoon vieny, musta on paljon hauskempi viettää mukava ilta lastenkans ja sitte kun ne on nukkuus ni miehen kans ja aamul herätä ku ne kömpii viereen.

Alkuperäinen kirjoittaja wiiwi:
Alkuperäinen kirjoittaja weekasi:
Eli ihan tuli mieleen, että paljonko tuollainen "äiti-ihminen" yleensä juo viikossa keskimäärin?
Itse otan yleensä perjantai-iltaisin 1-4 annosta alkoholia, samoin lauantaina. Yleensä jää pariin saunaolueen.
Toki jos johonkin lähden, niin siinätapauksessa otan enemmän, mutta noin niinkuin kotioloissa.
Uteliaisuuttani kyselen teitin muitten juomatapoja?

eli juotko sä joka viikonloppu sekä perjantaina että lauantaina?
Eikö kandeis kattoa jo peiliin???

Ymmärrän et joskus saunakalja tai siideri mut tuommoinen määrä jatkuvasti, hoh hoijaa

Mun mielestä 1-4 annosta on aika laaja käsite. Eli en tarkoita, että joka viikonloppu juon sen 4 annosta molempina päivinä!! Joskus menee viikonloppuja etten ota mitään. Eilen join yhden saunaoluen. Mutta tuo 1-4 annosta on sellainen skaala mihin mun alkon käyttö rajoittuu normiviikonloppuina.
Ja täytyy myöntää, että ei ole edes tullut mieleen "katsoa peiliin" kun en ajatellut sen olevan mitenkään outoa tai riippuvuutta :/

Eli ihan tuli mieleen, että paljonko tuollainen "äiti-ihminen" yleensä juo viikossa keskimäärin?
Itse otan yleensä perjantai-iltaisin 1-4 annosta alkoholia, samoin lauantaina. Yleensä jää pariin saunaolueen.
Toki jos johonkin lähden, niin siinätapauksessa otan enemmän, mutta noin niinkuin kotioloissa.

Ymmärrän et joskus saunakalja tai siideri mut tuommoinen määrä jatkuvasti, hoh hoijaa

Mun mielestä 1-4 annosta on aika laaja käsite. Eli en tarkoita, että joka viikonloppu juon sen 4 annosta molempina päivinä!! Joskus menee viikonloppuja etten ota mitään. Eilen join yhden saunaoluen. Mutta tuo 1-4 annosta on sellainen skaala mihin mun alkon käyttö rajoittuu normiviikonloppuina.
Ja täytyy myöntää, että ei ole edes tullut mieleen "katsoa peiliin" kun en ajatellut sen olevan mitenkään outoa tai riippuvuutta :/

kandeis

Alkuperäinen kirjoittaja miia:

Ymmärrän et joskus saunakalja tai siideri mut tuommoinen määrä jatkuvasti, hoh hoijaa[/quote

kandeis

Niin sitten vissiin...

Siis voi hyvät hyssykät. Tuo on aivan normaalia hallittua alkoholin käyttöä!!!! Normaalia on myös se, että ei ota jos on sillä linjalla.
Tällä palstalla voi näin harmaana kärkkäästi tuomita toisten täysin normaalitkin tekemiset!

Kotiin en osta kuin hyvin harvoin, ei tee mieli kun ei ole koskaan tullut tavaksi.
Viihteelle kun lähden (n. kerran kuussa, kesällä useammin, talvella harvemmin ) niin siidereitä ei lasketa, otan sen, mitä tekee mieli.

Hmm... Kotioloissa en oikein tykkää ottaa. Vaikkakin lapset nukkuis jne. Tuun yhdestä siideristä jo hiprakkaan. :ashamed: :D Joten mielummin otan niin että lapset on hoidossa...silloinkin jää noin neljään siideriin kun pelkään taas pahaa oloa ja oksentamista. :laugh: Mutta vastaus siis kysymykseen on että n.kerran kuussa otan.