kuinka paljon osallistutte oman kotinne rakentamiseen?

• Viestiketjun aloittaja rouva x
  • Ensimmäinen viesti
rouva x
Tää on vähän ihmeissään, kun tuntuu, että rakentajaperheissä mies on rakentamassa ja eukkonen istuu sitten lasten kanssa kotona. Tuntuuko silloin, että koko talonrakennus on vaan miehen projekti ja perhe muttaa sitten valmiseen taloon?

Miten teillä työnjako onnistuu?

no riippuu kai se paljon minkä ikäisiä lapset on. aika hankalaa siellä raksalla on pienten kanssa olla. itse olin raskaana kun rakennettiin ja poika reilun vuoden. siivoilemassa siellä kävin, vein ruokaa, puhdistin laattoja ym. mut ei se käytännössä kamalan helppoa ollut, yks vuotiasta saa paimentaa koko ajan ja älyttömän raskaita tai korkealla sijaitsevia hommia en voinut raskauden takia tehdä.

Tontin raivaus tehtiin yhessä . Esikoinen mukana ja vauva mahassa sillon. Pohjatyöt oli urakkana muilla. Seinät ja vesikate pystytettynä. Loput itelle. ja kaikki viikonloput ja noin 2-3 iltaa viikolla meijät löytää koko porukan raksalta. lapset 4v ja 4kk. Ei ole helppoa ollut aina, nyt helpottaa kun tulee jo lämmintä vettä ja on kesäaika ja sitä rataa. mutta kyllä mustakin vaan on sen verran siellä apua, että sinne mä itteni ja mukulat raijaan :D

rouva x
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.05.2007 klo 22:55 Niksu kirjoitti:
Tontin raivaus tehtiin yhessä . Esikoinen mukana ja vauva mahassa sillon. Pohjatyöt oli urakkana muilla. Seinät ja vesikate pystytettynä. Loput itelle. ja kaikki viikonloput ja noin 2-3 iltaa viikolla meijät löytää koko porukan raksalta. lapset 4v ja 4kk. Ei ole helppoa ollut aina, nyt helpottaa kun tulee jo lämmintä vettä ja on kesäaika ja sitä rataa. mutta kyllä mustakin vaan on sen verran siellä apua, että sinne mä itteni ja mukulat raijaan :D
No kun minusta tuntuu, etä mitähän siitäki talosta tullee jos tuon ukkelin sinne yksinään päästää. Siksipä siellä aikaani kulutan.

Minulla on kans kaks lasta ja toinen vielä tissillä...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.05.2007 klo 23:03 rouva x kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.05.2007 klo 22:55 Niksu kirjoitti:
No kun minusta tuntuu, etä mitähän siitäki talosta tullee jos tuon ukkelin sinne yksinään päästää. Siksipä siellä aikaani kulutan.

Minulla on kans kaks lasta ja toinen vielä tissillä...
Joo, miestä tietty pitää paimentaa siellä kanssa :D Ei vaan. Siellä muo ainakin pitää miehen paimentaa. Nytkin viimeks ajattelin olla kauheen omatoiminen ja tasoittelin itekseni...ja ihan väärin meni...Onneks treenasin sitten vaan teknisessä tilassa. :D

Me ei olla rakennettu, mutta vanhaa taloamme remontoitu useampaankin otteeseen. Mukavahan se on osallistua hommiin itsekin, mutta kyllä perheen kasvaessa minun osallistumiseni remonttiin on tasaisesti laskenut, esikoisen kanssa oltiin kovasti mukana, mutta kuudetta odottaessa minun aikani meni etupäässä arkipäivän rutiinien pyörittämiseen ja mies remontoi. Vähän sellaista kaaosta aina silloin, kun oli sellaisia hommia, joihin oli pakko kummankin osallistua, muita remonttikavereita kun ei miehellä ollut =)

Jos lapsia on neljä ja talo keskeneräinen, niin se vaan on järkevämpää olla kotona. Helppoa se ei ole todellakaan. Luulen, että mies pääsee vähemmällä raksalla ja näin hän mulle myös tuumaili, kun urakoin seinien kimpussa muutaman illan yksin ja mies hoiti kotihommat ja lapset... On se yhteinen projekti, mutta niin on lapsetkin. Käydään porukalla helppoja hommia tekemässä, mutta ei se työnteko oikein luista, jos joka kone ja vaarallinen työkalu pitää suunnilleen suussa pitää tallessa ja pois lapsilta.

Me olemme remontoineet vanhaa ja nyt laitetaan kesämökkiä.

Päävastuu rakentamisesta yms on tosiaan miehellä, minä vastaan arjen sujuvuudesta eli lapsista, ruuasta jne.

Nyt kun saunamökkiä tehdään niin teinit tulevat hääräämään mukana työssä.
Minä katson pienten perään, laitan ruokaa, pyykkään, juoksen rautakaupoissa ja kasvatan masua =)

Meillä oli lapset 13v, 6v, 5v ja 3v kun rakennettiin ja kaikki oltiin mukana. Laatotukset tein minä kylppärin seiniin ja keittiöön. Iskä ja 5v tyttö tekivät laatotukset kylppärin lattiaan :D Lasten kans maalattiin 2km ulkovuorauspaneelia ja muutenkin koko poppoo touhuttiin kaiket päivät raksalla ja lasten leikit sujuivat pihamaalla mukavasti rakentelun lomassa. Asuttiinkin 3kk raksan pihassa asuntovaunussa joten ois ollu kyllä tolloo makoilla vaunussa kun ukko rakentaa :headwall: Ukko jätti päiväksi meille jonkun pikkujobin kun itse oli töissä, jotain mikä EI VARMASTI VOINU MENNÄ PIELEEN silläaikaa kun itse ei ollut valvomassa :snotty: :whistle: ;)

kyllä mä olen mukana minkä voin ja teen mitä osaan. Meillä tehdään kyllä "vain" autotalli itse, mutta on siinäkin hommansa.
Meillä n 2 v 5 kk ikäinen tyttö ja hänen kans ollaan kyllä tontilla, mut sit saa vahtia koko ajan mitä tekee, eikä voi keskittyä hommiin.

Yhteistyössä