kuinka paljon kaloreita raskaana ollessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En mä noista kaloreista tiedä, mutta muistini mukaan raskausaikainen "tavoite" painon lisäämiseksi riippuu tosiaan lähtötason painoindeksistä. Jos olet alkujaan tuhdimpi niin painoa tulisi tulla vähemmän, jos taas olet hoikkaakin hoikempi, niin painoa saisi tulla reilummin. Tarkat luvut löytynee googlettamalla.

Mitä te hössötätte! Luuletteko että teiän äidit tai äitinne äiti laski kaloreita raskaana olleessaan! Kyllä luonto hoitaa sen mikä sille kuuluu. Terveitä lapsia on syntynyt kautta aikain maapallolle ilman hössötystä!

Ainut asia jonka voit lapsesi eteen tehdä on se että vältät tupakointia, tupakansavua ja alkoholia!

Syöt ihan normaalisti niinkun tähänkin asti tai jos kuulut niihin joska elää vedellä ja raejuustolla niin nyt on aika opetella syömään. Aamupala, lounas, päivällinen ja pari välipalaa ja tietysti illalla jotain pientä suuhun!

Imetät mahdollisimman pitkään vähintään 1v ikäiseksi!

Se on sinusta itsestäsi kiinni synnytyksen jälkeen miltä näytät!!!

Mun mielestä se on jotain 10 % lisää energiaa eli ei paljon mitään. Ei siis "kahden edestä", kuten jotkut tuntuu luulevan ja sitten valitellaan jämähtäneitä raskauskiloja...

Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Minusta täällä ei kukaan hössöttänyt. Ihan ok kysymys tuo on, mutta yleispätevää vastausta ei voi antaa tietämättä esim. urheileeko ap.

Täällä on vaan niin paljon tosta aiheesta! Totuushan on kuitenkin että jatkaa ihan normaalia elämää ja syö monipuolisesti! Välttää sykettä korkealle nostavaa liikuntaa. Käveleminen, uiminen ja kevyet hiihtolenkit ovat hyviä!

Monen laisia äitejä vaan nähneenä niin kyseinen asia saa heti hieman lämmöt nousemaan.
Tuntuu että useat nuoren äidit ovat enemmän kiinnostuneita itsestään ja omien muotojensa menettämisestä kun lapsesta ja sen terveydestä!

Olen ikävä kyllä törmännyt moniin äiteihin, jotka vaativat mm. keisarinleikkausta vain siksi ettei lantioleviäisi?!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Itse synnytin 4.5kg pojan eturaivotarjonnalla ja ei se lantio siintä mihinkään levinnyt!!!

Alkuperäinen kirjoittaja ammattilainen:
Mitä te hössötätte! Luuletteko että teiän äidit tai äitinne äiti laski kaloreita raskaana olleessaan! Kyllä luonto hoitaa sen mikä sille kuuluu. Terveitä lapsia on syntynyt kautta aikain maapallolle ilman hössötystä!

Ainut asia jonka voit lapsesi eteen tehdä on se että vältät tupakointia, tupakansavua ja alkoholia!

Syöt ihan normaalisti niinkun tähänkin asti tai jos kuulut niihin joska elää vedellä ja raejuustolla niin nyt on aika opetella syömään. Aamupala, lounas, päivällinen ja pari välipalaa ja tietysti illalla jotain pientä suuhun!

Imetät mahdollisimman pitkään vähintään 1v ikäiseksi!

Se on sinusta itsestäsi kiinni synnytyksen jälkeen miltä näytät!!!

No, mä en hössöttänyt mutta mun neuvolantäti hössötti. Antoi oikein liudan lappusia joissa oli ohjeita kaloreiden laskuun, enintään olis sen terveydenhoitajanmukaan saanut tulla 1800kcal päivässä raskausaikana. Mä painoin ennen raskautta 50kg ja mun tulevat kilot näytti terkkarille olevan isokin ongelma, kun aina noista kaloreista muistutti. Enpä kuitenkaan alkanut raskausaikana kaloreita laskemaan ja herkuttelinkin välillä, kuitenkin painoin taas sen 50kg 2 viikkoa synnytyksen jälkeen.

Mä oon aina palautunut parissa viikossa raskauksista eli sen puoleen en ymmärrä mitä tarkoitat tuolla imettämisellä vuoden ikään saakka? Se missä kunnossa mun kroppa oli lasten oltua vuoden ei liittynyt enää millään tavalla raskauteen.

Sain neuvolasta tämän vau kirjojen vauvan odotus "kalenterin". Siinä sanotaan että ylimääräistä tarvitsee 200-300 kaloria päivässä. Sen saa kirjan mukaan yhdestä voileivästä, lasista rasvatonta maitoa ja omenasta. Itse ainakin tätä noudatan, raskausmyrkytys riskin takia ja ennen tätä kolmatta ne mamma kilot karistin. Ja runsaan sokerinsyönnin katsotaan olevan yksi syy lasten kasvaneeseen syntymäpainoon.

Alkuperäinen kirjoittaja Minä vain:
Onkos sitten liialla sokerin syönnillä haittavaikutuksia? Jos syö liikaa makeaa?

Raskausajan diabetes riski on olemassa.

ei raskausajan diabetestä tule sokerin syönnistä... Ja sitäpaitsi raskausdiabeteksen aikana kehoitetaan välttämään rasvaa EI sokeria...

Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
Onkos sitten liialla sokerin syönnillä haittavaikutuksia? Jos syö liikaa makeaa?

ei raskausajan diabetestä tule sokerin syönnistä... Ja sitäpaitsi raskausdiabeteksen aikana kehoitetaan välttämään rasvaa EI sokeria...

Raskausajan diabeteksessä minulle taas nimenomaan painotettiin, että myös rasvoja pitää olla ruokavaliossa, sokeria ei. Nämä ohjeet HUS-alueelta, mistä sinun ohjeet olivat?

Alkuperäinen kirjoittaja vicy:

No just. Ei se noin mene. Rasvoja ihmisen keho tarvitsee, sokeria ei sitten mihinkään.

Yhteistyössä