kuinka päästä eroon tästä jatkuvasta stressistä ja ahdistuksesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voi ku tietäis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

voi ku tietäis

Vieras
että tästä elämästä ei tuu mitään. Että mä yhtäkkiä huomaan olevani vanha/kuolemassa ja koko elämä meni vaan ohi ja kaikki vaan jäi tekemättä kokematta. En jaksa enää tätä kauheeta stressiä mitä olen kaikesta ottanut.

Stressaan tulevasta työttömyydestä, stressaan että olen alalla jossa on paska palkka ja olen aina se köyhä.

Stressaan siitä etten tiedä pitäiskö tehdä enemmän lapsia vai ei. kadunko mä sitten jos en tee. aika siihenkin asiaan kun on rajallinen ei ole nainen ikuisesti hedelmällinen.

Stressaan parisuhteen tilaa se on jotenkin ei nyt ehkä huono mutta ei sekään enää kukoista eikä mies tunnu haluavan panostaa enemmän parisuhteeseen.

jotenkin mä olen ihan hukassa ja sekaisin. oon huomannu että olen alkanut syödä tähän ahdistukseen ja paino on noussut mikä taas lisää entistä enemmän stressiä.. ja inhoa itseään kohtaan...

Alkuperäinen kirjoittaja voi ku tietäis;29889614:
että tästä elämästä ei tuu mitään. Että mä yhtäkkiä huomaan olevani vanha/kuolemassa ja koko elämä meni vaan ohi ja kaikki vaan jäi tekemättä kokematta. En jaksa enää tätä kauheeta stressiä mitä olen kaikesta ottanut.

Stressaan tulevasta työttömyydestä, stressaan että olen alalla jossa on paska palkka ja olen aina se köyhä.

Stressaan siitä etten tiedä pitäiskö tehdä enemmän lapsia vai ei. kadunko mä sitten jos en tee. aika siihenkin asiaan kun on rajallinen ei ole nainen ikuisesti hedelmällinen.

Stressaan parisuhteen tilaa se on jotenkin ei nyt ehkä huono mutta ei sekään enää kukoista eikä mies tunnu haluavan panostaa enemmän parisuhteeseen.

jotenkin mä olen ihan hukassa ja sekaisin. oon huomannu että olen alkanut syödä tähän ahdistukseen ja paino on noussut mikä taas lisää entistä enemmän stressiä.. ja inhoa itseään kohtaan...

tohon ekaan vasta teen kyssärin. siis miks koet sen stressaavakis jos jäät työttömäksi`? oisko se just se hengähdystauon paikka ? miettiä mitä haluat tehdå?
ota se happi hyppelynä? joo jatkan lukemista :)

Kirjoita kaikki ongelmasi ylös paperille ja sit kirjoitat viereen ratkaisu/parannusehdotuksen. Tämä oikeasti helpottaa kun huomaat että asioille voi kuitenkin tehdä jotain. Ahdistus on loppujen lopuksi vaan tunne, joka tuntuu fysiologisena reaktiona tosi ikävältä kehossa. Ihan omakohtaista kokemusta on ahdistuksesta viime viikkojen ajalta, kun työhuolet on painanut omaa mieltä. Oon vellonut eri ratkaisuvaihtoehtoja ja nyt alkaa taas löytyä rauha ja levollinen olo. =) Tsemppiä sullekin!

Työttömyys on ahdistavaa kun on rahat vähissä. Rahan vähyys stressaa mua. Nyt olen ollut vuoden töissä. Ennen sitä olin 1,5-vuotta työtön. Meinasin menettää järkeni silloin. Ei työttömyyteen ole ratkaisua. Muuta kun ehkä muutto mutta se ei vaan onnistu koskaan. Olen tuomittu asumaan täällä landella ikuisesti jos haluan pitää avoliiton kasassa ja lapsilla ehjä perhe.

Mitä en ole koskaan tehnyt? On varmaan hurjan paljon mitä en oo tehny. Ihme kyllä ei tuu mieleen muutaku etten oo koskaan käyny ulkomailla mutten kyllä haluakaan mennä.

ootko koskaan kadulla maalannu kiveä keskellä päivää? ei ole vittuilua sitten.

mut eks sä oo töissä jossa huono palkka?

pystyikkö puhumaan kenellekkään kun olit työttömänä? ja purkamaan sitä olotilaa ja keventymään?

En ole kiveä maalannut.

On toki pieni palkka mutta on se työttömyyskorvaus pienempi kuin palkka.

et ajattelisis rahankautta? parempi elämä ei tarkoita rahaa? siis hengenterveys?

ja itellä vuosia sitten autto kun aloin kirjottaa omaa kirjaani. Sit kerron tapauksen Mies Nainen ja lapsi oli ravintolassa. oli lähdön aika lapsi sai pallon mies otti sen ja alkoi pompottamaan sitä keskellä täyttä ravintolaa. Hetken päästä mies tajusi ja alkoi nauraa koska tajusi ei ollut koskaan pompotellut palloa täydessä ruokasalissa :D. toi oli mun mielestä sellanen pieani asia mut toi naurua miehelle.

Eihän se raha ole se pää ongelma tässä se on vain yksi osa. Vaikka onhan se niin että kyllä se raha helpottaa hurjan paljon kaikessa.

Vaan oikeastaan se että tein minä kuinka vaan olen silti umpikujassa.

Enkä mä loppujen lopuks paljoa toivo...
Töitä jossa parempi palkka, perheenlisäystä ja parannusta parisuhteeseen.
Mutta ku ei vaan onnistu..

Tosiaan, tuosta olisi hyvä päästä puhumaan. Koska jos et usko itseesi, et jaksa yrittää. Ja jos et jaksa yrittää, et pysty muuttamaan asioita. Mutta jos ahdistus vähän edes helpottuisi, voisit pikku hiljaa ottaa asian jos toisenkin haltuun ja ohjata elämääsi itseäsi innostavampaan suuntaan.

Nuo sun ogelmat vähän kietoutuu toisiinsa. Mä lähtisin purkamaan tuota ongelmavyyhteä lapsiluvusta käsin. Koska jos olet jäämässä työttömäksi niin -jos muutoinkin haluatte lapsen vielä- niin nyt olisi hyvä sauma semmoinen pyöräyttää. Jos et halua lasta niin sitten työnhakua/jatko-opiskelua...Mutta onko mies innokas auttamaan lastenhoidossa? Haluaisiko hän vielä lapsen?

Opettele nauttimaan elämästä. Tee joka päivä jotain josta pidät ja etsi hyviä pieniä asioita. Mieti mitä hyvää perheessäsi ja elämässäsi on ja anna huonojen poistua mielestäsi.

• Tykkää
Reactions: astrolabe
Eihän se raha ole se pää ongelma tässä se on vain yksi osa. Vaikka onhan se niin että kyllä se raha helpottaa hurjan paljon kaikessa.

Vaan oikeastaan se että tein minä kuinka vaan olen silti umpikujassa.

Enkä mä loppujen lopuks paljoa toivo...
Töitä jossa parempi palkka, perheenlisäystä ja parannusta parisuhteeseen.
Mutta ku ei vaan onnistu..

1. Mitä minun pitää tehdä, jotta saisin paremmin palkatun työn?
2. Mitä minun pitää tehdä, jotta parisuhteeni paranesi?
3. Mitä minun pitää tehdä, jotta saisin perheenlisäystä?

Vastaa itsellesi näihin ja ryhdy tuumasta toimeen.

[QUOTE="vierailija";29892637]1. Mitä minun pitää tehdä, jotta saisin paremmin palkatun työn?
2. Mitä minun pitää tehdä, jotta parisuhteeni paranesi?
3. Mitä minun pitää tehdä, jotta saisin perheenlisäystä?

Vastaa itsellesi näihin ja ryhdy tuumasta toimeen.[/QUOTE]

1. Muuttaa pois. Mutta se ei ole mahdollista koska sitten menetän mieheni ja rikon lapsilta perheen.

2. En tiedä. Yksin on vaikea tehdä mitään jos toista ei kiinnosta parisuhteen hoito.

3. En voi tehdä tän eteen mitään koska mies ei tiedä haluaako lapsia lisää vai ei.

Yhteistyössä