Kuinka päästä eroon ihastumisesta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja niin väärin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

niin väärin

Vieras
Olen todella ihastunut ihmiseen johon en saisi olla. Tulen niin iloiseksi ajatellessani häntä ja lämpimät aallot tuntuu kun nähdään.
Hän on mielessäni päivittäin. Ja pitää myös minusta. Kehuu usein kauniiksi, katselee jne.

Minä olen naimisissa, meillä kaksi lasta ja hänelläkin avopuoliso joten tämä on todella väärin mutten mahda itselleni mitään.

Miksi siitä pitäisi päästä eroon? Käännä se ihana tunne positiiviseksi energiaksi, älä vaivaa sillä päätäsi liikaa. Kyllä se aikanaan ohi menee - tai sitten ei, mutta silloin onkin tekojen aika sitten.

Tiedän tunteen. Olen ollut samassa tilanteessa. Mikään muu ei auta kun ihan totaalinen tunteiden dissaus. Keksi itsellesi jotain muuta ajateltavaa, älä lietso tilannetta miettimällä; entä jos.
Ajattelin myös,ettei tunteille voi mitään. Kyllä niille voi.

Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku:
Miksi siitä pitäisi päästä eroon? Käännä se ihana tunne positiiviseksi energiaksi, älä vaivaa sillä päätäsi liikaa. Kyllä se aikanaan ohi menee - tai sitten ei, mutta silloin onkin tekojen aika sitten.

Siksi koska musta tuntuu että jos tilanne olisi otollinen olisin melkein valmis tekemään jotakin.. :(

Alkuperäinen kirjoittaja Mousse:
Tiedän tunteen. Olen ollut samassa tilanteessa. Mikään muu ei auta kun ihan totaalinen tunteiden dissaus. Keksi itsellesi jotain muuta ajateltavaa, älä lietso tilannetta miettimällä; entä jos.
Ajattelin myös,ettei tunteille voi mitään. Kyllä niille voi.

tämä ei onnistu sillä nähdään kuitenkin usein.. ja taas viikonloppuna .

Mieti tarkkaan, että mitä sun elämästä puuttuu semmoista mikä ruokkii tuota. Meinaan, silloinhan sitä ihastutaan pahanpäiväisesti, kun on hiljainen tunne, että mun tietyt sieluntarpeet näivettyy. Sitten alkaa kuvitella, että tuon kanssa ne kaikki tarpeet tyydyttyisivät ja olisin kokonainen ihminen. Aina jossain vaiheessa, kun ihastuminen alkaa hellittää, huomaa, että eihän tuosta olisi siihen ollut sen enempää kuin keskimäärin kenestäkään muustakaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ahma:
Mieti tarkkaan, että mitä sun elämästä puuttuu semmoista mikä ruokkii tuota. Meinaan, silloinhan sitä ihastutaan pahanpäiväisesti, kun on hiljainen tunne, että mun tietyt sieluntarpeet näivettyy. Sitten alkaa kuvitella, että tuon kanssa ne kaikki tarpeet tyydyttyisivät ja olisin kokonainen ihminen. Aina jossain vaiheessa, kun ihastuminen alkaa hellittää, huomaa, että eihän tuosta olisi siihen ollut sen enempää kuin keskimäärin kenestäkään muustakaan.

mun mies rakastaa mua mutta pitää mua itsestäänselvyytenä (tai ainakin musta tuntuu siltä). meillä kaksi pientä lasta joista nuorin 2kk. ei oo oikein sellaista ikävää/kaipuuta. tuntuu et puuttuu se jokin. useesti mua ärsyttää ukko vaikka sita rakastankin. hitto en tiedä miksi näin on käynyt..

Mieti niitä ärsytyksiä, että mikä niiden tunnesisältö on. Kyllähän tossa kohtaa suhdetta iskee semmoinen hiljainen hämmennys, että tässäkö tämä nyt oli...

Eli ihastumisensa jos pystyy pitämään kurissa, niin niistä voi oppia jotain omista tarpeistaan. Kun se tietty itsestäänselvänä pitäminen niin helposti hautaa puoliskot semmoisen tuhkakerroksen alle, että jossain kohtaa alkaa tuntua syvällä sielussa, että nyt on rimpuiltava vapaaksi. Sitten vain tulee helposti rimpuiltua väärään suuntaan, muita kohti. Kuitenkin pitäisi vaan palauttaa se tunne, että ollaan eläviä ihmisiä molemmat eikä ihan tarkkaan tiedetä mitä toiselle kuuluu ja mitä se tarvii.

aika auttaa.
Olen itse samassa tilanteessa, mutta olen ollut aiemminkin ja silloin tyyppi tuntui yhtä käsittämättömän huumaavalta, kuin tämä nykyinen ihastukseni.
No kúitenkin 6 vuotta olin ihan sekona siihen mieheen ja sen jälkeen vähielle alkoi helpottaa... nyt välillä ihmettelen, että mitä hänessä näin B)
Tätä nykyistä on nyt kestänyt vajaa vuoden ja me nähdään todella harvoin, mutta ihastus pitää kiinni lujaa. Aian, kun tiedän, että piakkoin tapaamme menee jalat ja kädet löysäksi ja sydämmessä tuntuu riemu. Sille en mitään voi...
Yritän pitää tunteeni(ja niiden näyttämisen) kurissa ja uskoa, että tämäkin tunne helpottaa joskus.
Omaa miestä rakastan vaikka ei täydellinen olekkaan ja välillä tunnen syylisyyttä siitä, että hän ei ENÄÄ saa minussa aikaan samoja tunteita, kuin alussa :( Kai se on niin, että sitä kaipaa jotain jännitystä elämään? Oma mies on läpikotaisin tuttu, joten hän ei sitä enää tuo.

Alkuperäinen kirjoittaja ihastunut:
aika auttaa.
Olen itse samassa tilanteessa, mutta olen ollut aiemminkin ja silloin tyyppi tuntui yhtä käsittämättömän huumaavalta, kuin tämä nykyinen ihastukseni.
No kúitenkin 6 vuotta olin ihan sekona siihen mieheen ja sen jälkeen vähielle alkoi helpottaa... nyt välillä ihmettelen, että mitä hänessä näin B)
Tätä nykyistä on nyt kestänyt vajaa vuoden ja me nähdään todella harvoin, mutta ihastus pitää kiinni lujaa. Aian, kun tiedän, että piakkoin tapaamme menee jalat ja kädet löysäksi ja sydämmessä tuntuu riemu. Sille en mitään voi...
Yritän pitää tunteeni(ja niiden näyttämisen) kurissa ja uskoa, että tämäkin tunne helpottaa joskus.
Omaa miestä rakastan vaikka ei täydellinen olekkaan ja välillä tunnen syylisyyttä siitä, että hän ei ENÄÄ saa minussa aikaan samoja tunteita, kuin alussa :( Kai se on niin, että sitä kaipaa jotain jännitystä elämään? Oma mies on läpikotaisin tuttu, joten hän ei sitä enää tuo.

näin mäkin tän ajattelen.

pitäisi keksiä jotain uutta kivaa siihen vanhaan suhteeseen joka saa hippulat vinkumaan ja oman miehen "maistumaan". Loppuu ihastukset.

Eihän ihastumista voi mitenkään estää. Joskus kemiat kolahtavat sillain, että jalat menevät alta. Tuohon on vaikea antaa mitään neuvoa. Kannattaa ottaa kuitenkin huomioon, ettei uuden suhteen onnistumisesta ole mitään takeita. Sen takia olisi paljon viisaampaa lopettaa vanha ensin, ellei rakasta kumppaniaan ja ihastua ja aloittaa uusi suhde vasta sitten.

Alkuperäinen kirjoittaja jan:
Eihän ihastumista voi mitenkään estää. Joskus kemiat kolahtavat sillain, että jalat menevät alta. Tuohon on vaikea antaa mitään neuvoa. Kannattaa ottaa kuitenkin huomioon, ettei uuden suhteen onnistumisesta ole mitään takeita. Sen takia olisi paljon viisaampaa lopettaa vanha ensin, ellei rakasta kumppaniaan ja ihastua ja aloittaa uusi suhde vasta sitten.

mutta jos esteenä o että toinenkin varattu...

Sehän se kummallista onkin, että omaa miestä ei halua jättää ja hän on testattu hyväksi ja sopivaksi ja on vieläpä käsittämättömän hyvä rakastaja, mutta pitää olla niin ahne, että kaikki olisi saatava...
Jänitystä rakastajan kanssa (joka todellisuudessa jossain vaiheessa alkaa tuntua tylsältä) ja turvallista eloa oman miehen kanssa, josta ei halua luopua.
Onneksi ihmisellä on järki jonka voi ottaa avuksi silloin, kun pitää tehdä ratkaisuja...
Tietää sen, että sen oman miehen kanssa on hyvä olla ja ihastus on vain ihastus johon voi katkerasti tulla pettymään, jos hänen matkaansa lähtee.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Se toinen tekee ratkaisut omalta puoleltaan...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Niin no se ei ole siis hyvä lähtökohta suhteelle, että perheet hajoitetaan uuden ihastuksen takia ja jopa pettämällä. Eli vielä rautalangasta: Ellet ole tyytyväinen parisuhteessasi - eroa. Sen jälkeen olet vapaa ihastumaan ja seurustelemaan kenen tahansa vapaan ihmisen kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja ahma:

Liityn tähän, koska MINÄ olen niin ihastunut yhteen työkaveriin: lääkäriin, kun olla ja voi ja kotona on masentunut mies, joka on ollut vuosia seksuaalisesti "pihtari".

=/

Se menee ajan kanssa ohi, jos suinkin omassa parisuhteessa on muuten asiat kunnossa. Kestin ihastumisen kuin nainen, vaikka kuinka toinen osapuoli koitti saada lankeamaan ja niin siinä kävikin että rakastuin omaan mieheen uudelleen ja tajusin että toi oli vaan hetken huumaa, oli kivaa kun tunsi itsensä halutuksi ja perhosia lepatti vatsassa.