Kuinka nukutte perhepedissä pienen vauvan kanssa? missä kohti sänkyä vauva nukkuu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti08
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä myös vauva nukkuu meidän välissä. On 180 cm leveä sänky ja hyvin mahtuu.
Kyllä terve ja selinpäin oleva aikuinen pystyy olemaan kääntymättä vauvan päälle.

Meillä nukkuu laidan puolella. Tissillä roikkuu tosiaan usein. Eikä sitä vaan kääntynyt päälle. Olen muutenkin tosi rauhallinen nukkuja, en minä miehenkään päälle aiemmin kääntyilly... paitsi hereillä ollessa ;)

Me ollaan sylikkäin :) Napa napaa vasten, minä käpertyneenä vauvan ympärille. Kätevä jos vauva haluaa tissiä yöllä, tuo ei kyllä öisin ota. Välillä selkä vauvaa vasten. Nukkuu seinän ja mun välissä, mun on helpompi päästä siihen/päästä pois.

Molemmilla vanhemmilla sisäänrakennettu vaisto, ettei käänny vauvan päälle. Ehdoton ei alkoholille ja väsyttäville lääkkeille perhepedissä jossa on pieni vauva! Naisilla muuten vahvemmat vaistot tässä asiassa, joten jos isää pelottaa nukkua vauvan vieressä, ei pidä painostaa... Ainiin, jos jompikumpi tai molemmat vanhemmista polttaa aiheuttaa se myös vauvalle korkeamman kätkytkuolemariskin.

Olen tähän asti nukkunut vauvaan päin kääntyneenä tai selin jos vauva irrottanut otteen rinnasta. Menee vaan paikat jumiin ja kädet puuttuu/kipeytyy yön jäljiltä.

Viime yönä olin kääntänyt selän vauvaan päin niin pelästyin sen takia et uskallanko enään nukkua vauvan kanssa. Tosin ainoa vaihtoehto saada se nukkumaan yöllä 1-3 välillä muuteen menee pidemmälle jos imetän istualtaan.

Tämmöistä lempeää unikoulua olen opettanut nyt. :)
Tää vauva nukkuu niin vähän tai vain äitin sylissä, rinnassa kiinni päivisinkin.

Meillä ei vauva nukkunut perhepedissä. Imetyksen jälkeen iskä nosti pinnikseen. Sit isompana siirtyi perhepetiin oma-alotteiesti ;) Ei lapsi vaan jää alle, aikuiset saattaaa saada enemmän potkuja mihin sattuu vähän isommalta lapselta. Muta vauvaa en uskaltanut ottaa viereen.

Jos vanhemmat ei ole humalassa tai yliväsyneitä, ihminen ei tukehduta omaa lastaan vahingossa, vaan havahtuu kyllä käänteissään. Meillä poika nukkui pikkuvauvana sillä puolella kummalta puolelta olin viimeksl imettänyt

Lapsi nukkui ihan vastasyntyneestä n.2.5vuotiaaksi vieressä ja kertaakaan en ole kääntynyt hänen päälleen eikä kyllä mieskään. Kyllä sitä vaan osaa varoa. Silloin vauva-aikana uni oli kyllä niin pinnallista, että heräsin pienimpäänkin inahdukseen.

Meillä nukkuu vauva mun ja seinän välissä, me ollaan myös navat vastakkain. Kyllä luotan siihen että vaisto on sen verran voimakas etten vauvan päälle kierähdä:) On tosi helppoa syöttää kun syö vielä kolme kertaa yön aikana, ei tarvitse nousta ja saadaan molemmat heti uudestaan unenpäästä kiinni:) Isompi lapsi tulee yleensä jossain vaiheessa myös meidän sänkyyn, ja hän tulee mun ja miehen väliin.

No en tiedä minkälaisia vaistoja ihmisillä muka oikein on tai pitäisi olla, mutta en mä ainakaan luottaisi siihen ettei mies voisi vahingossa kierähtää vauvan päälle.. Mun mies on ainakin niin syväuninen ettei se tajua yhtään mitään aina edes heti herättyään ja välillä sitä voi olla vaikea saada hereillekin kesken syvimmän unen. Unissakin kieppuu sängyssä puolelta toiselle ja lakanat lentelee sängystä joka yö, ómasta peitosta ja sängynpuolikkaasta saa pitää välillä kynsin ja hampain kiinni. Joskus se saattaa pudota vaikka sängystä eikä edes herää.. Ja ei käytä sitten mitään lääkkeitä, alkoholia eikä muutakaan ja nukkuukin normaalisti. Että niin.

Itse kyllä voin allekirjoittaa sen etten vauvan päälle kääntyisi, mutta en kyllä pysty miehen kohdalla siihen luottamaan eikä se luota kyllä itsekään.

Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
ei vauvan päälle käänny! (paitsi jos on ottamut esim. unilääkettä tai alkoholia) Meillä vauva on ollut mun tissin kohdalla eli kun on menty nukkumaan niin vauva tissille ja silmät kiinni...

morjens...

Tää on taas näitä juttuja et tuurilla mennään niin kauan kun ei mitään tapahdu!En voi käsittää miten voi nukkua vauva vieressä niin ettei ole itse aamulla aivan kankeana ja yliväsy ja sitten se että aikuisen peitto on aika paksu ja iso miten taataan se et vauva ei tukehdu siihen. Eli ei ole mun juttuni ja huom!! ei herneitä nenään sanoin ei mun juttuni.
Turvallisuus ja oma uni ennen kaikkea.

Meillä vauva nukkui joko keskellä, tai mun vieressä seinää vasten (sänky siis oli kiinni seinässä ).
Ei meistä kumpikaan, en minä eikä mies, koskaan kääntynyt kummankaan muksun päälle. Ja meillä siis ollaan nukuttu perhepedissä yhteensä useampi vuosi.
Hyvin nukuttiin, kaikki :)

Meillä loppui perhepedissä nukkuminen pari päivää sitten kun vauva tippui sängystä :ashamed: Onneksi ei käynyt pahemmin koska päiväpeitto oli alla mutta kyllä säikähdin. Keskellä aina nukkunut ja nyt oli jotenkin itsensä venkoillut laidalle. Samaan loppui se älytön tissinlutkutus, nyt kolme yötä kuunneltu huutoa, ehkä se kohta hellittää.

Selvä aikuinen ei käänny nukkuessaan vauvan päälle. Kyse ei oo tuurista, ei sitä sängystäkään putoa vaikka ei oo laitaa.
Keskellä nukkunu vauvat meillä. Perhepedissä on jo neljä lasta nukutettu :D Ja huom. maissa jossa vauvat nukkuu aina perhepedissä ei tunneta koliikkia :D

Alkuperäinen kirjoittaja muumuu:
Selvä aikuinen ei käänny nukkuessaan vauvan päälle. Kyse ei oo tuurista, ei sitä sängystäkään putoa vaikka ei oo laitaa.
Keskellä nukkunu vauvat meillä. Perhepedissä on jo neljä lasta nukutettu :D Ja huom. maissa jossa vauvat nukkuu aina perhepedissä ei tunneta koliikkia :D

Totta - eikä siellä juuri tunneta imetysongelmiakaan, sitä että maito ei vaan riitä.

Meillä on kaikki lapset vauvana nukkuneet meidän välissä. Ei ikinä mitään ongelmia ollut, eikä kumpikaan meistä ikinä kääntynyt tai edes yrittäny tkääntyä vauvan päälle. Nytkin (tai siis öisin) kolmonen 8kk nukkuu meidän välissä ja me kaikki nukutaan, kuin pienet possut :D

Meillä jo neuvolassa tähdennettiin kanssa tuota ettei selvinpäin (pitää alkoholin lisäksi sisällään lääkkeet ja muut päihdyttävät aineet) oleva ihminen käänny lapsensa/vauvansa päälle.

Esikoinen nukkui välissämme pari ekaa kuukautta, käytännössä pienikokoisena vauvana kasvojemme korkeudella. Sitten täytyi siirtyä omaan sänkyyn, mikä osaltaan kyllä paransi minun uniani. Hassua että esikoisena ksnsa samassa sängyssä nukkuminen ei minunkohdallani ollut niin luontevaa ja uneni kärsi, toisaalta meillä tuo perhepeti ei edes helpottanut vauvan ruokkimista kun imetys sängyssä ei onnistunut.

Kakkonen nukkui pääasiassa perhepedissä (oma sänky meidän makkarissa, satunaisesti nukkui siinäkin) pidempään ja satunnaisesti vielä myöhemminkin. Nyt itseasiassa esikoinen (3,5v) on taas pikkuhiljaa siirtynyt meidän sänkyyn, joskus jo paljon pyörii viedään yöllä takaisin omaan sänkyynsä. Mutta muuten nukutaan hyvin yhdessä.

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Alkuperäinen kirjoittaja muumuu:

Totta - eikä siellä juuri tunneta imetysongelmiakaan, sitä että maito ei vaan riitä.

niinpä, kun vauva saa syödä silloin kun se haluaa eikä sille öisin tupata vaan tuttia suuhun... Mulle ainakin sanottiin sairaalassa että se että vauva syö yöllä nostaa maitoa paremmin kun päivällä imetyt kerrat...

Alkuperäinen kirjoittaja vouho:
Itse kyllä voin allekirjoittaa sen etten vauvan päälle kääntyisi, mutta en kyllä pysty miehen kohdalla siihen luottamaan eikä se luota kyllä itsekään.

Just tän takia meillä vauva on nukkunut reunassa ja minä keskellä :) Käytännössa sänky on ollut kiinni seinässä, tai pinnis ja/tai lipasto ollut sängyn vieressä laitana. Tai sit voi ottaa pinniksestä laidan pois/laskea alas ja vauva nukkuu sivuvaunussa. On tilaa kaikille, tosin meillä kyllä vauvat siitä huolimatta aina mönkivät kummasti iholle kiinni. Plussana säilyy samalla äidin ja isänkin välinen läheisyys, kun vauva ei ole keskellä ;)

Yhteistyössä