Kuinka nopeasti voi rakastua??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysyy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Rakastuminen on jopa vuosia vievä prosessi, jos kerta faktoja haluat pöytään.

Mä puhuisin ihastumisesta/hullaantumisesta, kun on noin lyhyestä ajasta kyse. :) Rakastumisen tunnettakin voi tuntea aika varhaisessa vaiheessa. Eipä näitä kuitenkaan ole kiveen hakattu.

alkuhuumaa taitaa olla, rakastuminen tosiaan vie mun mielestä kans vuosia.. se on toiseen kiintymistä, että tuntuu jo pahalta ajatella, ettei saisi jakaa sitä arkea toisen kanssa jne. Ja nimenomaan sitä arjen jakamista yhdessä, onnellisena.

Rakastuminen vaatii mielestäni enemmän kuin hetken tuttavuuden. Syvä ihastuminen voi tapahtua hetkessäkin. Mutta rakkauteen tarvitaan mielestäni toisen tuntemista, luottamista toiseen, kiintymistä....

mutta ihastumisen ja rakkauden välillä voi olla vain hienon hieno ero....eo jota ei välttämättä edes huomaa....

Juu vaikuttaisi ensihuumalta ja tuotahan kutsutaan joskus myös toisella nimellä kuherruskuukaudeksi, kun on kyse vasta alkumetreistä...sitä kestää useasti juuri sen kuukauden joskus kauemminkin, riippuen miten usein tapaa tietysti...ihanaa aikaa eli ota kaikki irti hullaantumisestasi :D :D

Minulla se tapahtuu kolmessa sekunnissa. Sen jälkeen siis tietää, että siitä kehittyy rakkaus jos sille on tilaisuus. Ihastun harvoin. Niin on käynyt ehkä viisi kertaa 40 vuoden aikana.

Joskus on käynyt niinkin, että joku on istunut vaikka liikennevaloihin pysähtyneessä bussissa ja on katsottu vähän aikaa silmiin. Tapaus voi vaivata vuosia, koska on tunne, että hän olisi ollut juuri se oikea. Uskon silti, että niitä "oikeita" on useampia elämän aikana.

Alkuperäinen kirjoittaja paapelo:
Juu vaikuttaisi ensihuumalta ja tuotahan kutsutaan joskus myös toisella nimellä kuherruskuukaudeksi, kun on kyse vasta alkumetreistä...sitä kestää useasti juuri sen kuukauden joskus kauemminkin, riippuen miten usein tapaa tietysti...ihanaa aikaa eli ota kaikki irti hullaantumisestasi :D :D

todellakin, kannattaa nauttia täysin rinnoin, sitä tunnetta on vaikea saada pitemmässä suhteessa aikaiseksi. Toki pitkässäkin suhteessa aika ajoin ihastuu toiseen uudelleen.

Rakastumisen ja ihastumisen välinen raja on minusta aika häilyvä ;) ja niin henkilökohtainen. Itse salamarakastuin omasta mielestäni mieheeni ensisilmäyksellä. Mutta hän oli varattu. Vuosien päästä ajauduttiin samalla työpaikalle, vaikka oli sitä ennen asuttu eri paikkakunnilla, ja kyllä se tunteiden kehittyminen oli silloin vääjäämätöntä... Mulle yllätykseksi mies oli kokenut ensisilmäyksestä lähtien samoja tunteita! :heart: Eli vastaus kysymykseen: vaikka heti voi rakastua/syvästi ihastua ___ tulee sellainen olo kuin olisi tällin saanut =)

Yhteistyössä