Kuinka nopeasti sinulle tulee huono olo, jos ruoka viivästyy?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HopeaToffee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
iPhonelle löytyy"Drink Right" niminen appsi :-)
Mun kännykkäni on Nokian mallia Abraham&Mooses:

poyta.jpg

Mä epäilen, että janontunteen puuttuminen on jonkun lääkken sivuvaikutus ja toivon, että jos näin on, lekuri vaihtaisi lääkettä.

• Tykkää
Reactions: HopeaToffee
ÖÖÖ, mä voin olla päivän syömättä, siis ekan kerran jotain suuhunpantavaa klo 16-17 eikä tee tiukkaakaan. Juomana voi olla päivän aikaan kahvia ja vetta-

:D

Mä oon klo 17 syönyt jo aamiaisen, ruoan, välipalan ja just aloittelemassa toista ruokaa :D Joskus jää toinen lämmin ruoka syömättä, jos olen syönyt aamiaisen ja ruoan myöhään, sit syön vaan vähän tuhdimman iltapalan

[QUOTE="Tiina";28777504]Voisko tähän vaikuttaa paino...? Vai loukkaannutaanko, jos asiaa tiedustelee? Kukkakepit tuskin pärjää päivää syömättä, oletan.[/QUOTE]
Voi vaikuttaa. Tosin suurin osa tuntemistani ihmisistä, jotka usein paastoavat, ovat pikemminkin niitä kukkakeppejä kuin pulleroita.

[QUOTE="Tiina";28777504]Voisko tähän vaikuttaa paino...? Vai loukkaannutaanko, jos asiaa tiedustelee? Kukkakepit tuskin pärjää päivää syömättä, oletan.[/QUOTE]

En usko että vaikuttaa kamalasti. Mä luulen, että suurin vaikuttava tekijä on se miten syö ja kuinka paljon. Jos mä nyt vetäisin ison annoksen niin et oon ihan ähkynä, niin en varmana pystyis syömään tänään enää mitään.

Paino ei vaikuta. Ennen olin alle 50 kiloa eli alle verenluovutusrajan=kukkakeppi ja nyt oman Bmi:n ylärajalla = normaalipainossa. Ei mitään muutosta tilanteessa.
Juon nesteitä eli olen opetellut juomaan riittävästi. Lasken lasilliset, jotta muistaisin juoda riittävästi. Tapa jäi raskauden ajoilta.

Paino ei vaikuta. Ennen olin alle 50 kiloa eli alle verenluovutusrajan=kukkakeppi ja nyt oman Bmi:n ylärajalla = normaalipainossa. Ei mitään muutosta tilanteessa.
Juon nesteitä eli olen opetellut juomaan riittävästi. Lasken lasilliset, jotta muistaisin juoda riittävästi. Tapa jäi raskauden ajoilta.

Ootko koittanut syödä 2-4h välein? Monta päivää? Vaikutus ei välttämättä ala heti, vaan vaatii useamman päivän.
Sen verran pieniä annoksia, että se nälkä tosiaan tulee ihan max 4h päästä.
Sit se nälkä ei ole sellaista heikotusta, vaan vatsan tuntemukset tulevat ensin. Aiemmin mullakin oli niin, että ensin alkoi heikottamaan ja sit vasta myöhemmin tuli näläntunne, jos tuli ollenkaan. Nyt kun syö usein ja vähän kerrallaan, sokerit pysyy tasaisina eikä pääse laskemaankaan kovin alas et alkais heikottamaan :)

• Tykkää
Itse asiassa meidän kaikkien tulisi syödä kuten diabeetikot. Heillä on terveellinen ruokavalio ja rytmi. Itsellä juuri tässä rytmityksessä parantamisen varaa paljonkin. En mä ikinä pystyis syömään kahden tunnin välein, ei vaan onnistuis.

Itse asiassa meidän kaikkien tulisi syödä kuten diabeetikot. Heillä on terveellinen ruokavalio ja rytmi. Itsellä juuri tässä rytmityksessä parantamisen varaa paljonkin. En mä ikinä pystyis syömään kahden tunnin välein, ei vaan onnistuis.
Ja sitten taas uusimpien tutkimusten mukaan ihmisen ei tarvitsisi syödä joka päivä vaan 2 päivää viikossa voisi olla vain vedellä.

Koita aloittaa se niin, että syöt vain senverran, ettei nälkä edes lähde kunnolla. 3h päästä maistuu taas :)
Tälleen löydät sen annoskoon, millä se nälkä tulee 3-4h päästä uudelleen. Mulle se määrä on ainakin oikeesti tosi pieni, millä nälkä lähtee ja tulee 3-4h päästä uudestaan.

• Tykkää
Koita aloittaa se niin, että syöt vain senverran, ettei nälkä edes lähde kunnolla. 3h päästä maistuu taas :)
Tälleen löydät sen annoskoon, millä se nälkä tulee 3-4h päästä uudelleen. Mulle se määrä on ainakin oikeesti tosi pieni, millä nälkä lähtee ja tulee 3-4h päästä uudestaan.

Mä tulisin tosi vihaiseksi jos en saisi syödä kerralla vatsaa aivan täyteen. Mulle sopii tuo kerran päivässä syöminen, iltaisin, ja kuten sanoin helposti paastoan sen 4-5 päivää vaikka joka toinen viikko.
Ei ole eroa painon mukaan, minäkin olin nuorempana alipainoinen ja nykyään pari kiloa ylimääräistä, aina on joinain päivinä ihan vain unohtunut syödä.

Itse kuulun niihin joilla nälkä ja sitä myöten armoton kiukunpuuska tuli jos ei saanut ruokaa vähintään 4 tunnin välein. Sitten muutin ruokavaliotani niin että jätin pois sokerit, viljatuotteet, perunat yms. ja lisäsin rasvoja. Eli hiilareita tulee päivittäin arviolta 45-85 grammaa ja rasvan osuus energiansaannista on reilut 70%. Tämän seurauksena saatan syödä "parhaimmillaan" vain kaksi kertaa päivässä kun ei vain tule nälkä. Ja verensokerin laskusta johtuva kiukkuilu on vain hämärä muisto enää :)

Voi, olet niin väärässä :D me kukkakepit just pärjätään, koska meidän kroppa on tottunut pärjäämään vähällä. Mulla on tahattomasti laihis, kaiken aikaa. En vaan muista syödä. Oon aina ollut huono syömään. Ja laiha.

Yhteistyössä