Kuinka nopeasti sinulle tulee huono olo, jos ruoka viivästyy?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HopeaToffee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Se väsyttää sen vuoksi, kun sinulla on verensokeri matalalla ja olet ollut pitkään syömättä, kun vihdoin syöt, se ampaisee ylös ja aiheuttaa väsymystä.

Jos olisit aamulla syönyt ja siitä 3-4h päästä söisit taas, verensokeri olisi pysynyt tasaisena, eikä sitten muuttuisi niin paljon. Tällöin ei ala väsyttämään niin kovin :)

Tota, mulla on senerran ravintola-alan koulutusta ja töitä takana, että tiedän mitä tarkoitat. Mutta niinkuin aiemminkin, puhuin omasta kokemuksestani, en yleisestä olettamuksesta. Mulla ei toi toimi, usko pois, on kokeiltu useamman kerran :D

Tota, mulla on senerran ravintola-alan koulutusta ja töitä takana, että tiedän mitä tarkoitat. Mutta niinkuin aiemminkin, puhuin omasta kokemuksestani, en yleisestä olettamuksesta. Mulla ei toi toimi, usko pois, on kokeiltu useamman kerran :D

Niin, riippuu varmaan hyvin paljon siitäkin, että mitä syö. Jos vedät todella hiilaripitoista, niin verensokerit nousevat jokatapauksessa ja saattaa alkaa väsyttämään. Jos syöt kanasalaatin, ei välttämättä väsytä niin paljon :)

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;28777366:
Yleensä parissa päivässä. Eka ja tokakin vielä menee, mutta kolmantena alkaa jo päätä särkeä ja heikottaa. Menee kuitenkin noin vuorokaudessa ohi.

Ihan oikeestikko täällä on näin paljon ihmisiä, jotka voivat olla PÄIVIÄ syömättä :O

muoks...

Ettekö siis syö yhtään mitään, kun puhutte päivistä? Ei leipää tms edes?

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Ihan oikeestikko täällä on näin paljon ihmisiä, jotka voivat olla PÄIVIÄ syömättä :O

muoks...

Ettekö siis syö yhtään mitään, kun puhutte päivistä? Ei leipää tms edes?
Ei välttämättä mitään. Jotain on yleensä juotava kuitenkin. Nyt, kun yritän syödä joka aamu aamiaisen sekä vähintään yhden aterian päivässä (noin joka toinen päivä tulee syötyä sekä lounas että päivällinen), olen unohtanut juomisen. Juon aamiaisella mukillisen kahvia ja lasillisen tuoremehua ja sitten illalla about klo 20 muistan, että perhana, nesteitä on tullut juotua vasta 0,4 litraa ja pitäisi juoda vähintään 1,5, mieluummin 2 litraa.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;28777407:
Ei välttämättä mitään. Jotain on yleensä juotava kuitenkin. Nyt, kun yritän syödä joka aamu aamiaisen sekä vähintään yhden aterian päivässä (noin joka toinen päivä tulee syötyä sekä lounas että päivällinen), olen unohtanut juomisen. Juon aamiaisella mukillisen kahvia ja lasillisen tuoremehua ja sitten illalla about klo 20 muistan, että perhana, nesteitä on tullut juotua vasta 0,4 litraa ja pitäisi juoda vähintään 1,5, mieluummin 2 litraa.

Vesi kyllä täyttää vatsaa sen verran, ettei sit välttämättä ole nälkä, jos sitä juo paljon kerrallaan. Ite juon vähän kerrallaan, mutta useita kertoja päivässä. Hörppy vesipullosta sillointällöin niin ei täytä vatsaa.

Mulla on aina ja joka paikassa banaani mukana, helppo kuljettaa, ei mene heti pilalle (kuten vaikka voileipä tai jogurtti tms.) ja siirtää hyvin nälkää jos jostain syystä seuraavalle aterialle pääsy vähän viivästyy.

Vesi kyllä täyttää vatsaa sen verran, ettei sit välttämättä ole nälkä, jos sitä juo paljon kerrallaan. Ite juon vähän kerrallaan, mutta useita kertoja päivässä. Hörppy vesipullosta sillointällöin niin ei täytä vatsaa.

Mun pitäisi juoda, mutta kun en muista. Mulla ei ole ollut pitkään aikaan janontunnetta. En mä tosin pahemmin hikoilekaan. Ja kun on nesteenpoistolääkitys, niin vessassa tulee käytyä riippumatta siitä, paljonko juo. Olis vaan tolle munuaiselle hyväksi, jos joisi riittävästi.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;28777426:
Mun pitäisi juoda, mutta kun en muista. Mulla ei ole ollut pitkään aikaan janontunnetta. En mä tosin pahemmin hikoilekaan. Ja kun on nesteenpoistolääkitys, niin vessassa tulee käytyä riippumatta siitä, paljonko juo. Olis vaan tolle munuaiselle hyväksi, jos joisi riittävästi.

Koita pitää vesipulloa käsilaukussa. Sen näkee aina kun sinne laukkuun kurkkaa :)
Ja sit keittiön pöydälle vesikannu, siitäkin tulee varmaan hörpättyä aina kun sen näkee.

Jos mulla ei olis pulloa mukana, eikä kotonakaan kannua pöydällä, niin en varmaan muistais juoda yhtäään :D kahvia kyllä muistan juoda :laugh:

Taas sen testasin eli säntillisen syömisen. Skippasin aamupuuron ja lounas viivästyi yli tunnilla. Päässä sirisee ja jalat on hyytelöä. Lisäksi tulee kauhea kiukku. Pitäisi syödä niin orjallisesti kellon mukaan. Olen aina ollut tälläinen, raivostuttavaa. Vaikka kauppaan lähtiessä täytyy olla joku hätävara mukana, huono olo voi iskeä missä vain. Kerran jouduin soittamaan Ikeasta miehelleni, että tule hakemaan pois.
Kaipa tämä on reagointia alhaiseen verensokeriin. Miten te muut pärjäätte joilla vastaavia oireita?

Juu, sama. Tulee inhottava olo ja kiukku. Kädet alkaa täristä yms. 5 ateriaa päivässä niin hyvi menee alkaen aamupuurolla :).

Koita pitää vesipulloa käsilaukussa. Sen näkee aina kun sinne laukkuun kurkkaa :)
Ja sit keittiön pöydälle vesikannu, siitäkin tulee varmaan hörpättyä aina kun sen näkee.

Jos mulla ei olis pulloa mukana, eikä kotonakaan kannua pöydällä, niin en varmaan muistais juoda yhtäään :D kahvia kyllä muistan juoda :laugh:
Mutta kun mulla on käsilaukku mukana vain silloin, kun menen käymään kaupassa :D Enkä käy kaupassa joka päivä. Mä ripottelin vedellä täytettyjä limupulloja tässä asunnossa jokaiselle päydälle, mutta siltikään en muistanut juoda. Kun en mä kiinnitä siihen vesipulloon huomiota sen enempää kuin vesihanaankaan. Jotain on varmaan pakko keksiä, koska ens viikolla menen labroihin ja seuraavalla lääkäriin ja pahasti pelkään, että saan lääkäriltä tukkapöllyä, kun munuaisarvot on päin peräsintä :D

*muoks* Aiemmin mäkin kiskoin pari litraa kahvia päivässä, mutta nyt kun kahvi on mulla rajoitettujen listalla, niin en ole keksinyt sille vielä korviketta.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Keittiönoidalle siis puolen litran tuoppi käyttöön. Yksi sammiollinen aamulla, toinen puolenpäivän aikaa, kolmas iltasella ja neljäs illalla.
Munuaiset kärsii juomattomuudesta :stick:

Keittiönoidalle siis puolen litran tuoppi käyttöön. Yksi sammiollinen aamulla, toinen puolenpäivän aikaa, kolmas iltasella ja neljäs illalla.
Munuaiset kärsii juomattomuudesta :stick:
Ei se tuoppi auta, kun mä en muista sitä tuopillista juoda. Siis vaikka mä näen vesipullon keittiön pöydällä, niin mä kävelen sen ohi huomaamatta sitä, koska mulla ei ole jano. Ja joo, munuaiset kärsii juomattomuudesta ja varsinkin nyt, kun tuo toinen munuainen toimii vajaalla teholla. Mä käyn keittiössä varmaan ainakin 20 kertaa päivän aikana, mutta en siltikään muista juoda. Kun ei ole sitä janontunnetta.

Puhelimeen ajastetut hälytykset?
Sitten pitäisi kantaa kännykkää mukana. Mä en kuule, jos esim tulee tekstari ja känny on eri kerroksessa kuin minä.

Mä muuten ostin ihan innoissani sellaisen vesipullon, jossa on sisällä pakastimessa jäädytettävä kapseli. Ajattelin, että tätähän mä alan kantamaan mukanani. Noh, se pullo on ollut nyt 3 viikkoa keittiön pöydällä ja kapseli pakastimessa :D

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;28777489:
Sitten pitäisi kantaa kännykkää mukana. Mä en kuule, jos esim tulee tekstari ja känny on eri kerroksessa kuin minä.

Mä muuten ostin ihan innoissani sellaisen vesipullon, jossa on sisällä pakastimessa jäädytettävä kapseli. Ajattelin, että tätähän mä alan kantamaan mukanani. Noh, se pullo on ollut nyt 3 viikkoa keittiön pöydällä ja kapseli pakastimessa :D

:D

Joka aterialle lasillinen vettä sit vaan :)

Sun pitäis oppia huomaamaan se vesipullo ja hörppiä aina kun näet sen :)

Yhteistyössä