Kuinka nopeasti raskaaksi pillereiden jälkeen?

Heippa!


En alkanut selailemaan kaikkia käytyjä keskusteluja vaan päätin tehdä uuden keskustelun aiheesta.
Ajattelin kysyä kokemuksia, mikäli jollain sama tilanne kuin minulla tai joskus aiemmin ollut.

Lopetin pillerit viime viikolla, kesken pillerilaatan. Olisin ehkä muutoin syönyt loppuun mutta laatta jäi ystävälleni ja päätin että lopetan ne siihen päivään. :p

Aloitin vuosi sitten pillereiden syönnin siksi että saisin säännöllisen kierron, sillä se vaihteli 25-45 päivään.. Vaikuttaako siis tuo että lopetin laatan kesken, ja millä mahdollisesti nyt saisin selville koska on juuri se aika kuukaudesta tulla raskaaksi.. Onko parempi vain odottaa tästä luomumenkkoja ja koittaa ovulaatiotestejä? Onko niistä kokemuksia? :rolleyes:
 
Täällä vähän samat meiningit, viimeinen pillerilaatta lopetettu reilu viikko sitten ja muuta ehkäisyä ei ole sen jälkeen käytetty... Minulla/meillä ajatuksissa nyt rauhassa vähän aikaa katsella, että kuinka kierrot asettuu, ei siis hätäillä mutta ihan omasta mielenkiinnosta aion pistää kuukautiskierron tarkasteluun. Ei nyt tästä ekasta kierrosta vielä, kun ei ole minusta vielä varsinainen luomukierto, mutta seuraavasta alkaen.

Vaikka ilman paniikkia ja kiirettä ollaankin liikenteessä niin tilasin silti ovulaatiotestejä ja jatkossa testailen oletetuilta ovispäiviltä (ja jos on erityisiä tuntemuksia että ovulaatio olisi käynnissä), mutta jos ei saa sitä positiivista tulosta noin, niin täytyy koemielessä sit keväämmällä tikuttaa joku kierto kokonaan kun mulla on pieni epäilys (sen perusteella mitä luomukiertojani muistelen) etten välttämättä joka kierrossa ovuloisi. Mutta tutkittu tai todistettu sitä ei ole, eikä epäsäännöllisiä kuukautisille ole todettu mitään sen kummempaa syytä (tosin, eipä asiaa ole tutkittukaan). Se on siis ihan vain omaa mutua. Olen siis vähän skeptinen, enkä uskalla edes odottaa, että kovin nopeasti tulisi raskaaksi. Gynekin sanoi, että (valitettavasti) se epäsäännöllinen kierto tarkoittaa, että helpommin kestää kauemmin siinä raskautumisessa (ja tottakai kestää, koska onhan niitä ovulaatioitakin silloin harvemmin, etenkin jos osassa kierroista se jää kokonaan väliin).

Jos niin kurjasti käy, että täytyy yli vuosi yrittää, niin on sitten ainakin tarkasti kiertoa seurattu niin osaa tarkemmin kertoa asiasta. Kirjaan kalenteriin kiertopäivät, vuodot/tiputteluvuodot, ovisveikkaukset/tehdyt ovistestit tuloksineen sekä yhdynnät. Ikinä aiemmin en ole siis pitänyt minkäänlaista kiertoa kuukautisistani.

Luomusti kierto on ehkä 30-45/50 päivää (?), edeslliskerran kun olin ilman pillereitä niin oli jopa lähemmäs 100 päivän kierto joka päättyikin vasta Terolut-kuurilla. Silloin siis ehkäistiin kondomilla, halusin muuten vain hormonipaussia.
 
Pillereiden lopettamisen jälkeen minulla meni yli vuosi ennenkuin raskauduin. Mutta tämä on niin yksilöllistä ettei pitäisi verrata ikinä itseään muihin. Ja koko tuon ajan oli säännöllinen kierto niin ei ainakaan siitä voinut olla kiinni, mutta niitä myrkkyjä varmaan kehossa oli jo niin paljon.

Ja nyt, kun raskauden jälkeen ainoa ehkäisy oli kondomi niin ensimmäisestä yrityskierrosta kemiallinen ja seuraavasta kierrosta onnisti paremmin, ainakin toistaiseksi.

Nyt en voisi enää koskaan ajatella syöväni e-pillereitä, en ikinä.

Niin ja sinuna nyt vain odottellisin uutta kiertoa, ethän oikeastaan muutakaan voi :D Toivotaan, että plussaat piakkoin! :)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä