Kuinka nopeasti nukahdat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mamma-73
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

mamma-73

Aktiivinen jäsen
29.08.2005
3 230
0
36
Porvoo
Siis kauan suunnilleen menee kun saat unen päästä kiinni nukkumaanmennessäsi? Mua niin RAIVOSTUTTAA kun mä olen sellanen pohtija/mietiskelijä ja aina, jokaikinen yö mä pohdin asioita, mietin synttärikakkuja eri kuorrutteilla(synttäriaalto alkaa), lasten hoidon aloittamista; moneltako sit herään, mitä annan aamupalaksi vai annanko mitään, omia kasvatustapoja; miksi tein silleen, enkä tolleen...ihan kaikkea. Miks? Osittain se on kivaa ja olen jopa saanut muutaman erittäin hyvän idean yöllä, mut silti. Jos vaikka 30min miettisin ja sit vaan off-nappi ja unille, mut ei. Saatan pari tuntia keposeen miettiä asioita, mistä en juuri viisaammaksi tule ja joka yö samoja juttuja. Mies valvoo pitempään kun mä(mä olen ollu jo ainakin tunnin sängyssä) ja kun tulee niin nukahtaa about vartissa ja mun pohdiskelu sen kun jatkuu. Aamulla sit on senmukainen olo...

Sama juttu, unta saa odottaa ja kyllä ehtii miettiä mitä jos milloinkin. Eikä sittenkään uni tule. Monesti vielä nukkuu sellaisessa ihme horroksessa, tavallaan nukkuu ja tavallaan valvoo. Tosi ärsyttävää.

muutama minutti, tietty jos jotain stressaavaa on tapahtumassa tai jokin jäänyt tekemättä, jää homma pyörimään päähän ja sitten voikin herätä vaikka keskellä yötä, pohtimaan asioita joille ei mitään saa siihenaikaan tehtyä.

Mene sänkyyn vasta sitten kun olet oikeasti väsynyt.

Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
muutama minutti, tietty jos jotain stressaavaa on tapahtumassa tai jokin jäänyt tekemättä, jää homma pyörimään päähän ja sitten voikin herätä vaikka keskellä yötä, pohtimaan asioita joille ei mitään saa siihenaikaan tehtyä.

Mene sänkyyn vasta sitten kun olet oikeasti väsynyt.

No ihan totta mä olen väsynyt ja nää kaks lasta kyl pitää huolen, että olen poikki. Siltikin asiat pulpahtaa mieleen ja unentule vaan kestää. Toki joskus menee esim.tunti, mut tollanen 2-3h on aika yleinen.

Parissa minuutissa oli sitten yö tai aamu kun meen nukkumaan, oon aina niin väsyny siinä vaiheessa. En siis osaa mennä nukkumaan ennen kun tipahdan.

Lapsena olen valvonut joskus tuntejakin ennen kuin sain unen päästä kiinni, osasyy oli varmaan että nukuttiin 2,5v nuoremman veljen kanssa samassa huoneessa ja oli sama nukkumaan meno aika. Nyt aikusena en voi mennä nukkumaan ellen tiedä että nukahdan heti.

Mies nukahtaa ihan oikeesti sekunneissa, no viikolla nukkuu vaan noin neljä tuntia yössä niin ei oo ihme.

Peesaan aloittajaa ja ekaksi vastannutta. Me kun mennään samaan aikaan sänkyyn, niin mies nukku minuutissa ja kuorsaa jo kahdessa, mä saatan pyöriä kauan. Tai en saata vaan pyörin. Ja sit on noita nukunko-en-nuku-juttuja, että ei tiiä onko nukkunu vai ei. Ja tästä on meillä viimesen viikon aikana keskusteltu paljon, että mitä tekis. Yritän työntää ajatuksia pois ja ajatella vaan, että nukkumaan nukkumaan, mutta ei... Se on tosi rasittavaa.

Mä nukahdan parissa minuutissa.. ennen nukkumaanmenoa en katso tv.tä tai käytä tietokonetta tuntiin, vaan teen rauhassa kaikki pesut ja muut yövalmistelut. Sitten menen vain sänkyyn ja olen ajattelematta mitään.. jos käy niin että ajatuksia tulee päähän niin kirjoitan ne paperille, jolloin ne ei jää mieltä vaivaamaan ja päätän ajatella asioita sitten aamulla.

En saa unta ja jos en ole oikeasti kunnolla väsynyt niin ihan turha edes mennä sänkyyn..
Tää on oikeesti tosi turhauttavaa ku tahtois nukkua ajoissa jotta saa kunnon unet ja olis mahdollisesti pirteempi niin ei sit millään väsytä vaikka oisin heränny kui aikasin, päivällä voi väsyttää ja vaikka olen päikyt nukkumatta niin yöllä/illalla ei väsytä tai ei saa vaan unta.

Kaipaan kunnon unia, odotan että vauva syntyy jotta voin sit jossain vaiheessa joskus ottaa nukahtamislääkkeen ja nukkua, ja ukko saa hoitaa vauvan sen yön sit.

Alkuperäinen kirjoittaja kutku:
Peesaan aloittajaa ja ekaksi vastannutta. Me kun mennään samaan aikaan sänkyyn, niin mies nukku minuutissa ja kuorsaa jo kahdessa, mä saatan pyöriä kauan. Tai en saata vaan pyörin. Ja sit on noita nukunko-en-nuku-juttuja, että ei tiiä onko nukkunu vai ei. Ja tästä on meillä viimesen viikon aikana keskusteltu paljon, että mitä tekis. Yritän työntää ajatuksia pois ja ajatella vaan, että nukkumaan nukkumaan, mutta ei... Se on tosi rasittavaa.

Ihan niinkuin meilläkin!

Nukahatminen ollut aina ongelma,ja jos yksikin pieni murhtimisen aihe löytyy (ei nyt kuitenkaan kakkujen kuorrutteet)niin aikaa menee vähintään puoltoista tuntia.Normaalisti tunti.Olin kuinka väsynyt tahansa.

Joskus olenkin miettiny noita nukahtamistabuja avuksi,mutta onko niistä kuitenkaan apua?

Yhteistyössä