kuinka nopeasti mahduit takaisin omiin vaatteisiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tonnikeijuko?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
ennen raskautta olin kokoa 34 tai xs, tarkoituksella kuitenkin laihan puoleinen. Raskausaikana painoa kertyi n 25kg, nestettä oli tosi paljon. Heti synnytyksen jälkeen ostin farkut kokoa 40, mahaa oli sen verran. Pikku hiljaa pienensin kokoa ja nyt menee 36 hyvin, 34:ään matkaa vielä muutama kilo ja pari senttiä. Vauva pian 8kk enkä ole katsonut yhtään mitä suuhuni laitan. Tosin leipä, hampurilaiset, pizza, sipsit jne ei maistu muutenkaan, irtokarkki kyllä sitäkin paremmin.

Eipä mahdu vieläkään entiset vaatteet, lapsi on 1v. Painoa ei tullut kuin 10kg, mutta sitkeässä on ollut. Tai siis syyhän löytyy itsestä, laiskuutta ja herkuttelua... Optimistina säilytän kaapissani esikoisen odotusta edeltävältä ajalta olevia vaatteita ja ne on siellä roikkuneet tyhjän panttina jo 5v... BMI näyttää kyllä ihan normaalia, joten kai sitä pitäisi vain uskoa että tämän painoinen sitä nyt ollaan.

Rinnat on kyllä palautunut molempien raskauksien jälkeen entiselleen, onneksi.

Ps: Ja vaikka se on kuinka hienoa kehuskella miten pian sai karistettua kilot synnytyksen jälkeen, niin muistattehan tosiaan että imetysaikana ei saa laihduttaa. Liian kova laiduttaminen (huom. paino sanoilla liian kova) saa kehosta myrkyt liikenteeseen ja niitä päätyy sitten maidon mukana vauvalle. Vauva etusijalle tässäkin asiassa.

Kiloja tuli reilu 20. Poika nyt 4,5kk ja n. 10kg jäljellä. Syönyt olen ihan terveellisesti ja osaimetän. Hitaasti ovat kilot tippuneet..vanhoihin vaatteisiin ei paluuta vyötärölle tulleen valtavan makkaran vuoksi. Eli vanhoissa vaatteissa se korostuu liikaa. Ja vaikka farkut mahtuisivat en halua että pursuan niistä mistään yli. Ehkä lisäämällä liikuntaa ja täysimettämällä olisin tiputtanut nopeammin painoa, mutta olen syönyt ja elellyt niinkuin ennen raskautta.

mulla ei tullu hirveästi painoa raskauksien aikana ja kaikki jäi sairaalaan mitä oli tullu.mahakin oli heti synnytyksen jälkeen tosi tosi pieni joten mahduin vanhoihin housuihini heti.

Miten me, joille kiloja jäi, saataisin nää jenkkakahvat ja löysän näköinen vatsa pois kun kiloja ei tarvitsisi pudottaa bmi:n mukaan ollenkaan....? Eli mulla bmi näyttää ihan normaalipainoa, mut kun laitan vanhat farkut jalkaan, pursuilee maha ja jenkkakahvat ikävän näköisesti ulos.... En välttämättä haluaisi pudottaa painoa entiselleen, koska olin alipainoinen, mutta haluaisin vain vatsan ja jenkkikset pois. Jumpannut olen epäsäännöllisen säännöllisesti. (menee viikkoja etten tee (ehdi) mitään, mut sit taas monta viikkoa putkeen lähes päivittäin erilaisia vatsalihasliikkeitä ja jenkkakahvoille tarkoitettuja kiinteytysliikkeitä) Tuloksia ei ole näkynyt mielestäni juuri ollenkaan. Pitääkö mun vaan pudottaa painoni taas alipainoiseksi et saan noi jenkkikset ja löysän mahan pois...? Vyötärön ymp. 73cm navan yläpuolelta mitattuna, rinnanymp ja lantionymp. 93cm leveimältä kohtaa mitattuna. Miltä kuulostaa?

Lähes samassa tilanteessa olen kuin sinä, nimimerkki "mielenkiinnosta...". Tosin en ole ollut alipainoinen, vaan normaali ennen raskautta. Painoin jo 3viikoa synnytyksestä tasan saman verran kuin ennen raskautta, mutta löysä nahka on tainnut jäädä pysyvästi vyötärölle treenistä huolimatta (tyttö on nyt 10kk). Ilmeisesti tähän vaikuttavat sekä kudostyyppi että ikä. Näin kolmekymppisenä ei tuo iho palaudu niin helposti kuin nuoremmilla, valitettavasti.

Neuvoja ei siis ole antaa minullakaan, painonpudotuksesta en tosin usko olevan apua. Kertokaa siis kokeneet, onko meillä normaalipainoisilla "jenkkakahvaisilla" vielä toivoa saada kroppa kiinteämmäksi?

jenkkakahvoista ja muusta löllöstä.. Siis läskiähän se löllö on, valitettavasti ja se ei lähde pois kuin laihduttamalla. Vaikka kuinka jumppaa, niin ei se löysä lähde siitä päältä. Lihakset kyllä vahvistuu sen lötkön osan alla, mutta makkarat on ja pysyy.
Laihduttaessa kun muistaa, että 1 pudotettu kilo vastaa suunnilleen yhtä senttiä pois ympäryksestä ja 4cm ja 4kg yhtä vaatekokoa niin voi siitä suhteuttaa kuinka paljon ja mitä pitäisi ehkä asialle tehdä.

Synnytyksestä on 11 kk, enkä vielä mahdu kaikkiin vaatteisiini, etenkään vyötärön kohdalta. Ylimääräistä painoa on 3 kg enemmän kuin ennen raskautta, eikä se lähde millään pois, vaikka kuinka laihduttaisin ja kuntoilisin. Teen mm. vatsalihasliikkeitä päivittäin, enkä istu aloilleni melkein koko päivänä, tulee varmaan 30 000 askelta vuorokaudessa. Suoraan sanoen, olen epätoivoissani napsinut jopa aineenvaihduntaa vilkastuttavia lääkkeitä, jotta kilot lähtisivät, siitä on tullut minulle jo suoranainen pakkomielle.

On se kiva huomata, että muillakin on samallaisia ongelmia kuin itsellä ;-)
Mulle tuli nimittäin n. 16 kiloa ylimääräistä, joista kymmenen lähti ihan silmissä, mut toi 6kg pysyy. Synnytyksestä on nyt 7 kk... toisaalta 6 kk tuosta ajasta olen ollut todella kipeä väärän tikkauksen ja korjausleikkauksen takia...
Mutta huolestuttaa kyl kovin, et saanko kroppaani entiselleen, kun tällä hetkellä 38 kokokin on liian pieni lantion kohdalta(!) Ennen siis käytin 36 vaatteita. Kuitenkin koko 40 on sit muuten aivan liian iso. Eli uusia vaatteitakaan en voi ostaa ilman, et ne kävis räätälin luona ensin :(
Pituutta siis 160 ja painoa nyt 56,7kg ja vyötärö 76, ja lantio 98.
Itku siinä melkein tulee kun mun lempparifarkut ei mene ees vesirajaa ylemmäs :(

Mä kävin vaa'alla heti synnytyksen jälkeen ja painoin 5kg vähemmän,kuin silloin kun rupesin odottamaan. Olen siinä mielessä kyllä erittäin onnekas, etten raskausaikana saanut kiloja kuin kaksi. Eli kaikki vanhat vaatteet mahtuvat päälle tosi hyvin.

Onpa lohduttavaa lukea, etta muillakin kestaa painonpudotus, kiloja tuli 13kg ja viela on jaljella 5kg ja vaavi on 2kk vanha.

Ja, arvoisat leidit, alkaa ottako tasta painonpudotuksesta mitaan kilpailulajia ;-), olemme kaikki yksiloita ja ikakin vaikuttaa asiaan. Vanhemapana paino putoaa hitaammin kuin nuorempana ja geenitkin vaikuttavat asiaan.

Tarkeinta on onnellinen aiti ja tyytyvainen vauva. Kylla ne kilot ajan myota lahtee, jos ei sorru herkuttelemaan liikaa.

Mukavia joulunodotuspaivia Suomeen!

Hei älkää olko noin kovia itsellenne! Olen kuullut, että yhtä pitkään menee palautumiseen kuin raskaus on kestänyt. Että ei kannata huolestua vielä kahden kuukauden jälkeen. Itsekin olin "topakassa" kunnossa vielä puoli vuotta synnytyksen jälkeen, mutta nyt kun aikaa on kulunut 10kk on tilanne toinen: ystäväni tuli kylään ja sanoi että huh huh, oletpas sinä laihtunut. Varo ettet sairastu anoreksiaan. Tuli niin hyvä mieli, että voi pojat!!!

Eka raskaus: 13kg, kaikki lähti n. 4kuukaudessa kaikki, eikä jääny mitään löysyyttä lantiolle, mahaan, mihinkään ;)
Toka raskaus: n.20kg, joista lähtenyt nyt 2kk 1viikko synnytyksen jälkeen 12.5kg. Tuleekin olemaan tällä kertaa kova taisto saada nää loput ylimääräset pois, sen näkee ja tuntee kropassa. Meni muuten vartalo aivan kamalaks nyt tokassa raskaudessa.
Mulla on aina ollut, tähän saakka,ns. "hyvä" vartalo, yhä vielä näin vähän vanhempanakin
( 175cm, 34v ja max65kg ), mutta nyt se on todellakin mennyttä.
Mut meillä on kaks tervettä lasta, et eipä se nyt niin kauheesti haittaa...
Mun miesparka yritti lohduttaa mua ja sanoi, et "sulla sentään OLI upee vartalo, monilla ei oo koskaan".
...Meinasin heittää sitä kirjalla päähän...

Yhteistyössä