kuinka nopeasti mahduit takaisin omiin vaatteisiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tonnikeijuko?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tonnikeijuko?

Vieras
Hei!

Synnytyksestä on kulunut jo kaksi kuukauta ja silti ei omat vanhat vaatteet (housut) mahdu päälle. Olenko malttamaton, vai herkkutelenko liikaa vieläkin.
Olisi siis kiva kuulla, kuinka nopeasti teillä kilot karisivat, oliko se jossain kohdin hidasta ja kuinka nopeasti mahduit takaisin omiin vaatteisiisi? Vieläkin vatsa pömpöttää, onko normaalia?
Itselläni tuli reilusti yli 20 kiloa odotusaikana ja puolet ovat vasta lähteneet... Olin jo valmiiksi hieman reiluhkon kokoinen, kuitenkin vielä nippa nappa normaalin rajoissa. Olisi siis kiva kuulla muiden kokemuksia asian tiimoilta.
Tattista vaan etukäteen kommenteista!

poika nyt 7 viikkoa ja olen jo hetken mahtunut kaikkiin vanhoihin vaatteisiin. Mikä on ihme, sillä yleensä en laihdu helposti. Kiloja tuli raskausaikana 20 ja jälkitarkastuksessa oli jäljellä 1 raskauskilo. Jee! Muuten kyllä ei ole kovin timmi olo, mutta enpähän niin kovin timmi ole koskaan ollutkaan.

Mun lantionympärys oli 88cm ennen raskautta. Koin ihan älyttömät tuskat liitoskivuista ja lantion luiden ja liitosten löystymisestä. Myös selkä särki aika lailla. Nyt vauva on jo 10kk ja lantioni jäi 93cm levyiseksi... Ei paluuta täälläkään vanhoihin farkkuihin. Myös rinnan ympärys kasvoi saman levyiseksi mutta varmasti pienenee kun lopetan imetyksen.. Kiva, ennen mulla oli nätti kroppa, kapealanteinen ja muutenkin aika timmi tyttö. Nyt odotettavissa imetyksen lopetettuani se suomalaisen perusvartalo- päärynä.... Peppua ei vaikuta jumpata koska se ei ole "lihava", vaan luut ottavat vastaan... Eli luustoni muuttui täysin lantion kohdalta. Näytän silti päärynälihavalta vaikken sitä olekaan. Olen normaalipainoinen, mutta kiloja jäi raskaudesta 6kiloa, eivät lähde vaikka mitä tekisin...... Taidan antaa olla, kun kerran bmi näyttää sopusuhtaa. Täytyy alkaa hyväksiä itsensä tällaisena....

Sori valitusvirsi, mut en vielä ole oppinut katsomaan itseäni peilistä suopein silmin. Ehkä joskus.... Nyt vaan täytyy ajatella positiivisesti, että olenhan saanut maailman suurimman ja kalleimman lahjan kun lapseni sain....... <3

Kesti 8 kk mahtua entisiin vaatteisiin. Tosin sen jälkeen olen lihonut 3 kg, koska en ole enää harrastanut liikuntaa. Lihakset ovat muuttuneet läskiksi, joten nyt alkaa tehdä taas tiukkaa mahtua vanhoihin vaatteisiin. Pitäisi ottaa itseään niskasta kiinni, ettei kovin pahasti pääse lihomaan. En ole tottunut tällaisiin makkaroihin. Ensimmäistä kertaa elämässäni olen saanut jenkkakahvat, kääk.

No, tuskin tulen ikinä enää mahtumaan takaisin kaikkiin entisiin vaatteisiini. Esimerkiksi rinnat kasvoivat sen verran (D-DD tai E), että tuskin mahtuu esim vanhat paitapuserot päälle enää, vaikka rinnat varmaan kutistuvatkin imetyksen lopetuksen jälkeen jonkun verran.

Nyt synnytyksestä pian 6 kk ja vähitellen on vatsamakkarat alkaneet edes vähän pienentyä. Raskausaikana tuli n. 15 kiloa painoa, joista 10 lähti aika ripeään tahtiin (n. kukaudessa) ja siihen se sitten tyssäsikin vähäksi aikaa. Hitaasti, n. 3-4 kuukaudessa paino on pudonnut nyt parisen kiloa, ja kolme kiloa siis vieläkin jäljellä. Vauva oli täysimetyksellä 5 kk ikään asti ja nyt syöty soseita pari viikkoa.

Kannattaa todella katsoa vähän mitä syö vaikka imettääkin. Valitettavasti vartalonmuoto kyllä usein muuttuu niin raskausaikana, että entiselle 'tyttömäiselle' vartalolle ostetut vaatteet ei enää sovi. Minullekkin kertyi läskiä juuri lantiolle ja sitähän on aikas vaikea saadanpois...eli ei enää lantiofarkkuja :)

Kiloja tuli 10 ja on lähtenyt 11. Täysimetän. Nyt olisi helppo varmaan saada pari kiloa vielä pois, niin pääsisin normaalipainoon. Pelottaa, kun mässytän päivittäin suklaata ja sokerista muutakin, miten käy kun imetys loppu. Kroppa on ihan samassa kunnossa kuin ennen synnytystä, löysempi vatsanahka vain, mutta ei mitenkään silmiinpistävästi.

Minä mahduin esim. farkkuihin n. 4kk synnytyksestä. Kiloja tuli raskauden aikana 12 ja kaikki hävis noina kuukausina + muutama "vanhakin". Paidat ovat kyllä kaikki edelleen pieniä, että ylävartalo muuttui sen verran. Ja mahaan jäi sellanen löysä nahkamakkara :). En jaksa stressata asiasta! Siitä olen onnellinen, että pidin pintani raskausaikana enkä ahtanut pullaa yms. joka päivä mahaani. Kaverini teki niin ja nyt tuskailee läskiensä kanssa....

Meillä tyttö kohta 9 kk ja en ihan mahdu vanhoihin farkkuihin. Kiloja raskauden aikana tuli 20 ja vielä jäljellä 7 kg... Ja nuo 7 kg ei meinaa lähtä millään! Toivon silti vielä mahtuvani vanhoihin farkkuihin kun juuri ennen raskautta ostin muutamat uudet housut joista tykkään ihan mielettömästi!! :D Ei siis auta muuta kuin jumpata ja katella mitä suuhun pistää..

Kesti 3-4kk ni paino oli sama ku ennen raskautta. Odotusaikana kiloja tuli 14. Sairaalaan mulla jäi vaa 3 kg, parissa viikossa lähti noin 5 kg ja loput suht nopeesti. Lantio oli alkuun tuon 3-4 kk leveempi, mut palautu vähitellen ja 5kk ni mahduin myös pienimpiinkin farkkuihini:). Nyt synnytyksestä on 10kk imetän vielä 3 krt/vrk ja paino on 7 kg miinuksella ja BMI alle 17. Toki oon myös urheillut jotta oon päässyt näihin mittoihin. Koskaan en oo yhtä hyvältä näyttänyt...masu timmi, tissit voipi olla et hieman pienemmät, mut ihmekö tuo ku kilotkin on karisseet.

Minulla lähti nopeasti pois raskauden aikana tulleet 10kg, mutta kesti silti varmaankin puolisen vuotta mahtua kaikkiin vanhoihin housuihin kunnolla. Olen hoikka ruumiinrakenteeltani eikä pömppövatsaa jäänyt, mutta silti tuntui alkuun että napit eivät mene kiinni korkeavyötäröisistä housuista. Matalavyötäröiset housut sopivat paremmin jo parin kuukauden sisällä synnytyksestä.

Minulla lähti nopeasti pois raskauden aikana tulleet 10kg, mutta kesti silti varmaankin puolisen vuotta mahtua kaikkiin vanhoihin housuihin kunnolla. Olen hoikka ruumiinrakenteeltani eikä pömppövatsaa jäänyt, mutta silti tuntui alkuun että napit eivät mene kiinni korkeavyötäröisistä housuista. Matalavyötäröiset housut sopivat paremmin jo parin kuukauden sisällä synnytyksestä.

Ekan lapsen jälkeen mahduin 4 viikon kuluttua vanhoihin housuihin, mutta ruumiin rakenne oli hyvin pitkään erilainen ja vatsalla melkoiset nahkamakkarat, melkein vuoden ajan. Myös peppu ja reidet jäivät isommiksi. Toisen lapsen jälkeen mahduin jo viikossa housuihin, ja mahakaan ei tuntunut niin löysältä pussilta kuin edelliskerralla. Yläosiin en ehtinyt mahtumaan ekan ja tokan raskauden välissä, joten on kai vain hyväksyttävä että yläkroppa jäi pysyvästi isommaksi.

Mä olin entisissä mitoissani parin kuukauden kuluttua. puolen vuoden kuluttua jo 20kiloa hoikempanakin!!! liity kalorilaskuri.fi:hin ja laihduta rankasti, niin minäkin tein :)

Raskauskiloja kertyi 21 jotka lähtivät kolmessa kuukaudessa.Nyt lapsella ikää 1,4 v ja kummasti hiipimällä taas monta kiloa tullut takaisin...näitä onkin sitten vaikeampi saada pois.Olisi ihanaa mahtua taas omiin "vanhoihin vaatteisiin"!

lkrgn , imetysaikana ei saa laihduttaa! Toki voi ja pitääkin katsoa mitä suuhunsa pistää, mutta rankkaa laihdutusta ei suositella imetysaikana. Elimistöön kertyneet ympäristömyrkyt lähtevät silloin liikkeelle ja siirtyvät äidinmaitoon. Myös maito voi ehtyä jos äidin paino laskee liikaa.

Imetyksen jälkeen voi laihduttaa niin paljon kun jaksaa.

Mulle tuli raskausaikana n. 20 kg. 5 kk kuluttua synnytyksestä mahduin entisiin farkkuihin ja housuihin. Niin kauan kesti että lantio palautui ennalleen. Paidat toki jo aiemmin ja muutenkin paino oli tippunut siinä vaiheessa kun lapsi 4 kk ikäinen.

Ei olisi kyllä tullut mileen "laihduttaa rankasti" heti vauvan synnyttyä. Kyllä siinä ensimmäiset kuukaudet mietti ihan muita asioita. Kymmenen raskauskiloa eli turvotusta meni pois kuin itsellään, mutta sitten ei enää tapahtunut mitään imetyksestä huolimatta. Nyt, kun vauva 8 kk, olen alkanut kuntoilla tosissaan ja jonkinlainen dieettikin voisi jo alkaa, koska imetystä on kuitenkin kestänyt näin kauan...

Mahduin 2 viikossa normaaleihin vaatteisiini mutta nyt kun olen kotona ollut vuoden niin olen lihonut aika reilusti... Ei tosiaan mene enää samat vaatteet päälle kun silloin

Synnärille otin farkut mukaan ja vanhoihin mahdouin hyvin jo heti.Vähän oli löysää nahkaa,mutta lantiomalliset sopi ihan hyvin.2 viikossa oli nahkakin palautunut ja olin kaameen laiha kk synnytyksen jälkeen.Imetysaikana en lihonnut entiselleni mutta n.vuosi vynnytyksestä pääsin omiin entisiin mittoihini.

Mä siis laihduin raskausaikana.5 kiloa tuli vain,paino ei noussut vaikka söi mitä.
Bmi 21 eli normivartaloinen olen.Nyt uus raskaus ja ihan vanhoissa mitoissa meen,eli neuvolakorttia kun katoin,sama paino kun reilu vuosi sitten.KOitan saada vähän enemmän läskiä luiden päälle,sillä olin melko voimaton kun olin kuin luuranko isoine tisseineni..

Musta parempi että on mitä pudottaa kuinnäin.Mut koska ihminen ois tyytyväinen!!!=)

Yhteistyössä