Kuinka noin 1,5-vuotiaasi syö?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Samaa ruokaa perheen kanssa. Reissuissa useimmiten purkkiruokaa, ja niistä kelpaa tasan ainoastaan Hippin 6kk maissi-kalkkuna tai naudanlihaa ja vihanneksia. Muun ruoan syö ihan paloina, lihatkin. Jogurtin, puuron, keitot yms. syötän mutta muut syö itse sormin/haarukalla. Tykkää ruoasta ja syö ihan kaikkea, piimää, mustaamakkaraa, greippiä...

meillä on vasta 11kk tyttö, mutta syö perheen ruokaa (en itse lisäile suolaa ruokaan, vaan maustan yrteillä jne ), syö karkeaa eli haarukalla tilsittyä ruokaa tai itse sormin,
sormilla syödessä menee isotkin palat.
Lusikka on ruokailussa mukana, syö ison osan ruoasta sormiruokaillen ja syötetään samalla :)

Alkoi tuossa vaiheessa syömään enenevässä määrin samaa muiden kanssa,harvoin oli purkkiruokaa ennenkään,mutta usein omanlaista hänelle. Paremmin syö kun on ruoka muussattu sekasin,ei tarvii sileetä olla,haarukalla vaan. jos lautaselle laittaa ruokaa paloina ,niin syö vain tietyt palat/herkut. Alkoi 1v4kk itse syömään ja ihan nätisti syö.

Syö itse ja juo itse mukista. Syö samaa ruokaa kuin muukin perhe sosekeitoista pihveihin. Ruoan paloittelen sopiviksi suupaloiksi. Tyttö on kyllä ollut aina todella hyvä syömään.

1v5kk ja syö samaa ruokaa. Ei hienonneta enää, kokonaiset perunat tai pihvit syö yleensä sormiruokana, koska olen ottanut sen periaatteen että saa itse keksiä kaikista ruuista miten sen saa syötyä =). Lusikalla on syönyt itse noin 5kk ajan, nyt pari viikkoa haarukalla harjoitellen. Syö kaikkea ja jos tien päällä on ruoka-aika niin voi syödä myös purkkiruokaa, alas menee sekin. Ei vaan suostu enää syötettäväksi niin on vaihtovaatteita aina kasa mukana ;/

silloin aikanaan söi samaa kuin muu perhe ja pureksi sujuvasti esim. kokolihaa.
jugurtin/puuron/keiton oppi juuri tuossa iässä lusikoimaan kunnolla.
reissussa oli myös purkkiruokia mukana.

Molemmat ovat tuossa iässä syöneet samoja ruokia muiden kanssa, syöneet itse lusikalla. Ravintoloissa tms. on tilattu oma lastenannos, ei enää purkkiruokia kuin jossain tositosi poikkeustilanteessa (tyyliin jäänyt yllättäen sairaana isoäidin hoidettavaksi eikä muuta ruokaa ole ollut valmiina ja isoäiti on sitten kokannut vain yhden aterian).

Yhteistyössä