Mitä noin 10 kk ikäinen lapsesi syö?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä syö jo osittain samaa ruokaa, maistelee ainakin. Tänään tein uunissa kanaa sekä riisiä ja kasviksia, tyttö söi iltaruoaksi sitä. Toisinaan syö kaupan 8 kk soseita, toisinaan samaa kuin mekin. Ja hyvin maistuu, vaikka vain 4 hammasta on. Hyvin uppoaa kaikki karkeampi, etenkin se, mitä äitin lautasella on:) Makarooni, peruna, maissi, riisi jne..leipääkin jo itse jykertää. Käytetään mausteita paljon ruoissa, kukaan lapsista ei oo hätkähtänyt sitä, ovathan saaneet jo niitä "äidinmaidossa" Hedelmiä tykkää syödä kans, banaani on herkuinta silloin, kun saa itse pätkän sitä käteensä ja saa haukata itse, muussattua banskua ei syö...

Meidän 10kk syö pääasiassa ihan samaa ruokaa kuin me. Mut jätän häneltä suolan pois ja jos on esim makkarakeittoa niin en uskalla vielä laittaa makkaroita siihen. Maitoruoka menee jo ja muuten hyvin pitkälle samaa ruokaa.
Tosi harvoin annan enää purkista tai teen kokonaan ihan omat ruat.

[QUOTE="vieras";22981780]Meidän 10kk syö pääasiassa ihan samaa ruokaa kuin me. Mut jätän häneltä suolan pois ja jos on esim makkarakeittoa niin en uskalla vielä laittaa makkaroita siihen. Maitoruoka menee jo ja muuten hyvin pitkälle samaa ruokaa.
Tosi harvoin annan enää purkista tai teen kokonaan ihan omat ruat.[/QUOTE]

Lisään vielä,että ei ala syömään soseena ruokaa.

Syö samaa safkaa kuin muutkin tai purkista soseita, menee niin sileät kuin karkeat (8 tai 12kk). Tykkää jäystää kaikkea ja maistella uusia makuja, en tee erikseen suolattomia ruokia lapsille koska ei käytetä maustamisessa suolaa erikseen ollenkaan, harvakseltaan mausteseoksissa tai liemikuutioissa.

Makkarat ja sellaiset on vielä poissa kuvioista, tänään söi makaronia ja makkarakastiketta ilman makkaraa :) Leipää, rehuja, hedelmiä, kaikkea vastaavaa mussuttaa hienosti itse, hampaita on 8 joten niillä jauhaa jo ihan kivasti vaikkei poskihampaita vielä ole. Maitoa olen alkanut käyttää nyt niin että esim. maitoon tehtyä puuroa söi tänään, aletaan totuttelemaan, hapanmaitotuotteet tietty kuvioissa jo on.

Ja huono äiti tietty tunnustaa että tänään on syöty mm. täytekakkua ja maistelee kyllä keksejä, jätskiä, suklaata, kaikkea mitä siskokin saa, toinen kun tulee viereen kirkumaan ja repii kädestä niin mielummin antaa pienen maistiaisen kuin huudattaa :)

Samaa kuin muutkin. Ei meillä erikseen vauvapöperöitä ole tehty. Lapset kun joskus siinä puolen vuoden jälkeen on alkaneet osoittaa kiinnostusta ruokia kohtaan, ovat saanet niitä alkaa maistella, mitä milloinkin. 10kk iässä on mennyt jo ihan samat sapuskat kuin muillakin.

Yhteistyössä