Kuinka monta lasta haluat?

  • Viestiketjun aloittaja Kolmen äiti
  • Ensimmäinen viesti
Kolmen äiti
Minä haluan suuren perheen,ainakin kuusi lasta. Olen ehkä jonkun mielestä hullu/sairas ja blaablaa mutta rakastan lapsia ja rakastan olla äiti!

Tiedän että en pysty tarjoamaan lapsille huippukalliita vaatteita,en ostamaan ensiasuntoa tahi autoa,ylläpitämään eläintarhaa enkä lomailemaan etelässä ja joudumme tinkimään joistakin muistakin asioista mutta rahaa tärkeämpänä pidän rakkautta,yhdessä oloa,perhettä.Asioiden kokemista ja jakamista, elämästä nauttimista.
 
Mulla on jo viisi ja niin ne kaikki ovat väittäneet että kyllä se stoppi tulee jossain vaiheessa vastaan, että ei yhtään enää. Mutta ei se ainakaan vielä ole tullut :whistle: Pienin on vasta 4kk mutta pitikin tulla niin helppo lapsi että mulla on jo nyt vauvakuume |O
 
vieras
Halusin 2 lasta ja perhe on koossa. Olen perusluonteeltani itsekäs, tykkään tehdä asioita, joista saan itselleni mainetta ja kunniaa, ehkä rahaakin. ja lastenhoitamisesta sitä ei valitettavasti tässä maailmassa saa.
Ja niin raskasta kuin toisten passaaminen on, ja kuluttavaa, silti sitä ei pidetä minään. Minusta tuntuu raskaalta panostaa uraan lasten passaamisen ja kotitöiden ohella. Ne ovat jo täysipainoista työtä.
Seuraavaksi aion taas tehdä jotain, josta saan itselleni jotain mainetta ja omaa, sitä rahaa tai palkkaa tai jotain. Lapset on ihania, mutta valtavan työläitä.
Lapsilla on varmasti hyvä kasvaa suuressa perheessä,jos vain vanhemmat jaksavat ja isäkin osallistuu.
 
Minulle tämä yksikin on hyvä. Ennen en halunnut ainuttakaan, kunnes sain poikani, jota en vaihtaisi mihinkään. Toisaalta nyt haluaisin toisenkin, vaikken välttämättä biologista, voisin hyvin adoptoida. Se taas on niin kallista ja tiukkaa pilkun kääntelyä, etten tiedä, onko meillä mahdollisuutta, joten vällynalushommiksi taas menee jos menee...
 
haluaisin ainakin yhden vielä (2 on jo) jos ei tarvitsisi olla raskaana :ashamed: toisen odotusaika oli kyllä niin hirvee et sellasta en haluaisi kokea uudestaan :x mut pakkohan se on jos lisää haluaa. tarkkaan harkintaan menee...
 
JONSERED Karhunkantaja
On hetkiä, jolloin en haluaisi yhtäkään, mutta yleensä olen tyytyväinen näihin neljään. Vaikka menisihän tässä vielä pari, kolme, jos talo olisi isompi. ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Heffalump:
haluaisin ainakin yhden vielä (2 on jo) jos ei tarvitsisi olla raskaana :ashamed: toisen odotusaika oli kyllä niin hirvee et sellasta en haluaisi kokea uudestaan :x mut pakkohan se on jos lisää haluaa. tarkkaan harkintaan menee...
mä kans oon ajatellu et yks viel,mut vasta joskus 5vuoden päästä,ku ei ole enää muita vaippatakiaisia... Ensimmäinen raskaus oli helppo,vauva oli ihana ja todella helppo... Toinen raskaus ihan kamala ja vauvakin erittäin vaikea,on vieläkin =)
Mutta silti mulla on joku krooninen vauvakuume=)
 
vieras
Kolme poikaa tällä hetkellä ja se neljäskin poika ( tai tietysti yhtähyvin tyttökin) olisi ihana, mutta mies ei ole kovin innokas ja ikääkin meillä varmaan jo vähän liikaa. Eli tähän kolmeen se varmaan jää, jos ei ihmeitä tapahdu.
 
vieras
Tällä hetkellä lapsettomana sanon että kolme! Tätä lukua olen miettinyt koko pienen ikäni =) Meitä oli 2 - minä ja veli - ja jos toinen halusi leikkiä ja toinen olla rauhassa oli se heti ongelma. 3 tuntuu jotenkin hyvältä luvulta :) (Tai sitten 5, mutta siihen ei taida riittää aika ellei nyt aloita ;) )
 
johanna
olen aina halunnut monta lasta ja nyt lapsia on kuusi, viime kesänä syntyivät kaksoset. Nyt tuntuu siltä ensimmäistä kertaa, että meidän perhe on kasassa, siis ei enää lapsia.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja pia:
mä haluaisin 6 ( neljä on ) mutta mies ei halua enempää ja mun järjen äänikin sanoo et näin on hyvä =)

tosin ikää on niin vähän ettei voi sanoa etteikö koskaan enää...
Mä olen samanikäinen kuin sinä ja mulla on viisi lasta, ja kuudes saa luvan tulla kun on tullakseen. Ja mun mies halusi alunperin vaan kaksi lasta joten sulla on vielä toivoa.
 
Meidän kolmas poika on kohta 2 kuukautta vanha. Tämä viimeisin synnytys oli rankin näistä kolmesta ja sanoin silloin miehelle, etten tee sitä enää ikinä. Nyt kun tuo karmea kokemus unohtuu ihanaan vauvantuoksuun, mietin, että kun tämä juniori on about 4 vuotias, olen itse vasta 32 ja voisin ehkä vielä saada neljännenkin pojan (saa tulla toki tytökin :wave: )

Olen aina sanonut leikilläni, että haluan 7 poikaa, seitsemän veljestä...Näinköhän tässä vielä käy :D
 

Yhteistyössä