Kuinka monta kertaa sinulta on kysytty: Oletko raskaana?

• Viestiketjun aloittaja "Naikkonen"
  • Ensimmäinen viesti
"jepskukkuu"
Ei kertaakaan, neljä lasta.

Kaikista paras oli kuukausi ennen esikoisen syntymää, kun kerroin silloiselle osa-aikatyön esimiehelleni, että jään töistä pois. Hän kysyi hölmistyneenä, että miksi? Näytin sitten vatsaani ja sanoin, että kuukauden päästä syntyy vauva :)

Esimieheni oli professorimies, että ehkäpä sillä on jotain merkitystä :D

erässs
Nyt menee ohi aiheen, mutta minulle on hoitohenkilökunnan (ultraava lääkäri) puolesta sanottu, että olen raskaana, vaikka en ollut eikä ollut asia muutenkaan ajankohtainen. Olin sairaalassa kovien vatsakipujen vuoksi ja näin sanoi ultrannut lääkäri aluksi, pyörsi kyllä puheensa kun ultrasi enemmän. Miten lie sitten kuvantuivat nuo minun sisuskalut.

"sissu"
usein on kysytty. Lääkäri kysyy esim lääkkeitä määrätessään, tai röntgenin.
vieraat ihmiset kysyy, kun maha pömpöttää - kerää vissiin ilmaa ( en ole muutoin kovin paksu)
sukulaiset kysyy kun mulla on tarkka hajuaisti tai en syö tai juo jotain tarjottua :)

Mites sulla?? Mitkä syyt kysymyksiin??

On kysytty pari kertaa, vatsa turpoaa helposti pinkeäksi palloksi.
Tänään myös kysyin lapsen tarhatädiltä odottaako hän. Ei odota. Hieman kyllä hävetti ja toivon tosiaan, ettei siitä hirveän isoa hernettä nenuun vetänyt :x

-.-
Kerran äiskä kysyi, kun olin vaikeana kertomassa hänelle kiusallista salaisuutta.

Ja oikeassahan hän oli, ja innostui ihan hirveästi, kunnes näytin hänelle raskaudenkeskeytyspaperia :rolleyes:

Niinnojoo, vissiin röntgeniin mennessä se on hoitsujen ja lääkäreiden velvollisuus kysyä naiselta kuin naiselta.

kolmatta odottelen
Jos ei tosiaan lasketa ennen rtg-kuvausta tehtyä rutiinikyselyä niin ainoastaan kolmesti on asiaa kysytty; joka kerralla vieläpä sama ihminen ja joka kerralla olen ollutkin raskaana ; )

Mielestäni olen pömppömasu ihan aina mutta en kai sitten olekkaan, minäkuva on vähän vääristynyt tai jotain...

"vieras"
kaverit on muutaman kerran kyselleet (ovat tienneet että lapsia toivottiin silloin vaikken raskaana ollutkaan), lisäksi röntgenissä, hammaslääkärissä ja lääkärissä on asiaa kysytty koska raskaus olisi este toimenpiteille/lääkkeille. Lisäksi muutama on kysynyt kun olen ollut ihan viimeisilläni ja erittäin näkyvästi raskaana - eli enemmänkin ehkä todennut kuin tosissaan kysynyt.

"vieras"
minulta on kerran kysynyt eräs puolituttu nainen. en ollut raskaana, vaan 10 kk lapsi eikä vatsa ihan timmi ollut. kärsin ainaisesta pömppömahasta, ja saan usein katseita vatsan seudulle. se on rasittavaa!!

har
Kerran yksi kollega kysyi kun otin ennen palaverin alkua teetä, siitä huolimatta että juon muutenkin välillä teetä ja välillä kahvia. Sillä kertaa tosin olin raskaana joten myöntämään jouduin ;)

Yhteistyössä