Kuinka monta juurihoitoa sinulle on tehty? Ikäsi?

• Viestiketjun aloittaja "vierailija"
  • Ensimmäinen viesti
momoi
4 ja 30. Pelottaa, että lisää tulee vaikka minkä tekis. Yksi hammas alkoi alkutalvesta oireilla siihen malliin, että saattaisi tarvita juurihoidon, mutta toistaiseksi se vain paikattiin.

Ensimmäinen juurihoito seurasi hyvin äkillistä ja kivuliasta juuren tulehtumista, etuhampaassa. Toinen oli hampaaseen jonka reikä pääsi leviämään liian isoksi Helsingin kaupungin hoitojonossa istuessa. Kolmas oli jälleen äkillinen, vähemmän kivulias juuritulehdus. Neljäs hammas oli reiätön ja oireeton, mutta juuri oli kuollut itsestään, hammas oli heikentynyt ja se yllättäen murtui palasiksi syödessä.

Olishan niitä kiva välttää, mutta säännöllisesti olen harjannut, ja kolme noista hoidoista on sellasia, joita ei lääkärikäynneillä oltaisi edes huomattu. Ainoastaan tämä nykyinen hammas jota ei ole vielä hoidettu on selkeä oma moka, lykkäsin tarkastusta liian pitkään ulkomaille muuton vuoksi, reikä olisi voitu paikata aiemmassa vaiheessa ja välttää vaurio.

"yks vaan"
mulle tehty 4 juurihoitoa samaan hampaaseen (etuhammas), puren hammaslääkärin mukaan hampaani rikki, sain yösuojat, ja toivottavasti auttaa, vaikka lääkäri pelotteli että tulen elämäni aikana varmaan puremaan rikki suojatkin monta kertaa. Ilman niitä, loppuihinki etuhampasiin tehtäsi juuri hoito. ikää 26

"mie"
Liittyykö ne syvät reiät siihen, että hammaslääkärissä käydään harvoin? Vai miten ne reiät muuten pääsevät niin syviksi, että joudutaan juurihoitamaan?
Joidenkin kohdalla voi liittyä, mutta ei kaikkien.Itse käyn vuosittain hammaslääkärissä tarkastuksissa ja samalla myös hoidattamassa hampaita.Se kun on vaan niin että kaikki hammaslääkärit eivät paikkaa heti pieniä reikiä ja sitten myöhemmin reikä on jo päässyt liian syväksi.Itselleni on käynt näin.Loppuvuodesta 2013 löysin ihanan hammaslääkärin, joka paikkasi aivan kaikki reiät; ne pienimmätkin, jotka toinen jätti paikkaamatta.
Nuorempana mulla oli ehjät hyvät hampaat, mutta nyt vanhempana ovat ikävästi alkaneet reikiintyä.

Yhteistyössä