Kuinka monta juurihoitoa sinulle on tehty? Ikäsi?

• Viestiketjun aloittaja "vierailija"
  • Ensimmäinen viesti
"toinen näkökulma"
[QUOTE="Mie";29557299]Tuskinpa ap sillä ylpeilee, vaan teki kysymyksen ja vastasi myös miten itsellään on[/QUOTE]

Tai sitten AP on niin nolo että ei tajua mitä juurihoito tarkoittaa :LOL:

"vierailija"
2. Ikää 34v. Minulta on myös teininä poistettu poskihampaita, koska niistä ei paljon ollut jäljellä. Muutenkin hampaani ovat yhtä paikkaa. Meillä ei kotona hampaita hoidettu.

vierailija ap
[QUOTE="huhhuh";29557296]On siinä ja ylpeidyn aihe monta kuollutta hammasta sinulla on suussasi :O

(ikää 40v ja ei yhtään juurihoidettua mutta 3 paikattua löytyy)[/QUOTE]

Miksi ajattelet että ylpeilen asialla? Olisin varmaan iskenyt jonkin iloisen hymiön kysymyksen perään jos näin olisi. Itseasiassa harmittaa aivan vietävästi että tilanne on tämä, halusin tehdä vähän galluppia ja katsoa onko muita samassa tilanteessa olevia.

Jos jotain hyvää haluaa tilanteesta etsiä, olen mielettömän motivoitunut hoitamaan lasteni hampaita.

vierailija ap
[QUOTE="toinen näkökulma";29557314]Tai sitten AP on niin nolo että ei tajua mitä juurihoito tarkoittaa :LOL:[/QUOTE]

No mitä se sulle sitten tarkoittaa? Juurikasvun värjäämistä vai?

"mie"
[QUOTE="Sanna";29557546]Ei yhtään. Ikää kohta 43 v.

Miksi niitä juurihoitoja joudutaan tekemään?[/QUOTE]

saattaa olla syvä reikä ja särky sietämätöntä, hammas on voinut saada iskun ja vaurioitunu ja hampaassa saatta olla esim kehityshäiriö ja kun vaurioituu, niin alkaa sietämätön särky, purennan aiheuttama vaurio; kova paine

vierailija ap
Liittyykö ne syvät reiät siihen, että hammaslääkärissä käydään harvoin? Vai miten ne reiät muuten pääsevät niin syviksi, että joudutaan juurihoitamaan?
Mulla ei ainakaan syy ole se että kävisin harvoin hammaslääkärissä. Välillä on käynyt niin että kun tulee siellä niin usein ( on lohkeamia, särkyä ) nin ei muista tilata erikseen sitä TARKASTUSTA. Lääkärihan hoitaa vaan sen hampaan missä on vika eikä katso muita.

Mulla alkusyy on varmasti se että reikiä on paljon. Aikanaan kun hampaat on paikattu amalgaamilla niitä pieniäkin paikkoja varten on pitänyt porata iso reikä. Muovipaikkoja varten riittää vähempi poraaminen ja hammasta säästyy enemmän. Kun on paljon isoja paikkoja, hampaat lohkeilee helposti ja juurihoidon todennäköisyyskin kasvaa. Joskus myös juuressa oleva tulehdus siirtyy hampaasta toiseen. Näin ainakin minulla on tämän neljännen juurihoidon kohdalla.

"vieras."
1 hammas juurihoidettu kahteen kertaan, en usko että vieläkään on kunnossa. Etuhammas vielä kyseessä, vähän hermostuttaa ettei vaan mee poistoon jossain vaiheessa. Tyhmä luulin raskausaikana reikää hampaassa värjäymäksi, sellainen tumma viiru etuhampaassa, ei mitään vaivaa ja sitten vaan yks kerta lohkes palanen...harmittaa vietävästi, koska tää hammas on nyt oikein maanvaiva. Poistattaisin jos ei olis näkyvällä paikkaa tai purennan kannalta tärkeä hammas.

"vieras."
[QUOTE="vieras.";29558033]1 hammas juurihoidettu kahteen kertaan, en usko että vieläkään on kunnossa. Etuhammas vielä kyseessä, vähän hermostuttaa ettei vaan mee poistoon jossain vaiheessa. Tyhmä luulin raskausaikana reikää hampaassa värjäymäksi, sellainen tumma viiru etuhampaassa, ei mitään vaivaa ja sitten vaan yks kerta lohkes palanen...harmittaa vietävästi, koska tää hammas on nyt oikein maanvaiva. Poistattaisin jos ei olis näkyvällä paikkaa tai purennan kannalta tärkeä hammas.[/QUOTE]

ja ikää mulla 33v.

Yhteistyössä