Kuinka moni varasti vaippoja mukaan synnäriltä?

Status
Viestiketju on suljettu.
IiksistäIiks
Mää en oikein ymmärrä, että miksi jotkut oikein kehuskelevat sillä, että ovat varastaneet:/ Onko se nyt jotenkin hienoa, että on ottanut sellaista, mikä ei oikeasti itselle kuulu? Sehän on ihan sama kuin, että jos kaupasta varastaisi...toisen omaa, ei maksettua. Hoh-hoijaa, minkälaisia sitä löytyykin... No ei kait siinä, kukin tyylillään.

Sitä pienet perässä, mitä isot edellä.

juu
Alkuperäinen kirjoittaja Kamala Amalia:
Alkuperäinen kirjoittaja ???:
Kannattaako alkaa lisääntyä jos ei oo varaa hankkia ees vaippoja vauvalle? Mistäs pöllitte jatkossa, neuvolastako ja kavereilta?
Samaa mieltä! SÄÄLITTÄVÄÄ TOIMINTAA, en voi muuta sanoa.
Mä kyllä luulen, et valtaosalla niistä, jotka ottaa sairaalasta vaippoja, ei ole kysymys siitä, ettei olisi VARAA ostaa itse... Ja tuskin niitä nyt kovin moni ihan kassillista vie... Mutta se on törkeetä jos vaatteita tai jotain muuta varastaa... Vaikka tuskimpa silloinkaan kyse on siitä, ettei olisi varaa ostaa itse niitä juttuja.

Ja sitä olen pohtinut, mjiksi ihmiset vie niitä vaatteita, ei ne nyt sentään niin ihania kai oo.... :O

IiksistäIiks
Niin, se piti vielä sanomani, että muistattehan varasäidit ja -isät sallia tällaiset näpistykset myös jälkikasvullenne:) Eihän siinä ole mitään väärää, jos varastaa...äiti ja isä tekevät niin myös. Muistatte sitten vaan taputtaa pikku-Pirkkoanne varkauden jälkeen olalle ja sanoa, "Hieno homma, hyvin tehty!". Niin, ja tietty sitten naureskelette yhteistuumin jutun päätteeksi ja lyötte yläfemmat. Ja toki asialla on hyvä myös kehuskella kylillä, sitä ei passaa unohtaa. Eiköstä vaan.

Näin sitä maailmaa rakennetaan.

just
Alkuperäinen kirjoittaja IiksistäIiks:
Niin, se piti vielä sanomani, että muistattehan varasäidit ja -isät sallia tällaiset näpistykset myös jälkikasvullenne:) Eihän siinä ole mitään väärää, jos varastaa...äiti ja isä tekevät niin myös. Muistatte sitten vaan taputtaa pikku-Pirkkoanne varkauden jälkeen olalle ja sanoa, "Hieno homma, hyvin tehty!". Niin, ja tietty sitten naureskelette yhteistuumin jutun päätteeksi ja lyötte yläfemmat. Ja toki asialla on hyvä myös kehuskella kylillä, sitä ei passaa unohtaa. Eiköstä vaan.

Näin sitä maailmaa rakennetaan.

Ettet vaan ihan hiukan liioittelis...?
Ei kenenkään ihmisen mielessä tartte asua mikään varasluonne, jos synnäriltä vie pari vaippaa. Ite otin muutaman, mutta empä kyllä liiku missään muualla silmät kiiluen ja pohtien, et mitäs täältä vois mukaansa nyysiä. Ja tuskin moni muukaan....

Toisaalta, aikanaan kun tyttäreni tai poikieni vaimot on synnärillä, en kyllä sanoo mitään jos kertovat pari vaippaa nyysineensä, nauran korkeintaan...

No en, mut mulle jäi ne ihanat verkkopikkuhousut jalkaan, enkä muistanut omia pikkareita vaihtaa..olin niin tohkeissani kotiin lähdössä että kotona vasta huomasin että hups..mitkäs sexyt pökät ne täältä löytyykään :D

Minniliini
ihan uskomatonta.. miten te voitte olla noin ylpeitä siitä että olette varastaneet tavaraa, olipa kyseessä sitten vaipat, vaatteet, pyyhkeet tms.
Mä en käsitä teitä, mutta nyt mä ainakin ymmärrän että sanonta "tilaisuus tekee varkaan" pitää totta tosiaan paikkansa monen kohdalla.
En olisi uskonut että näin moni syyllistyy varkauteen tilaisuuden tullen, kyllä vaippojen varastaminenkin on varkaus, tai näpistys, mikä lienee..
Onko se pienempi paha että äiti varastaa lapselleen vaipat synnäriltä kuin että tämä lapsi varastaa ensimmäisen tikkarinsa siwasta?

En voi uskoa että te jotka viette tavaraa synnäriltä, ette muka syyllistyisi samaan tilaisuuden tullen esim. kavereidenne luona, sukulaisissa, työpaikoillanne tms.
Olen varma että näitä tilaisuuksia tulee jatkossakin jotka tekevät teistä varkaan..

Hävetkää edes!

tiinuli
No eipä tullut mieleenkään varastaa, ei vaippoja eikä mitään muutakaan!!
Enkä ymmärrä miten joku sellasta edes kehtaa tehdä...
Tosiaan- hävetkää!

No ei kyllä tullut mieleenkään. Sen yhden vaipan otin, mikä vauvalla sattui sillon olemaan jalassa.

Kyllä ihan itse hankittiin kotiin kaikki tarpeelliset tarvikkeet. Kun ei muutenkaan ei ole tapana varastella mistään eikä keltään..

runde
Alkuperäinen kirjoittaja ertsi:
No eipä tullu mieleen varastaa. Ihan luvan kans itettiin yks et on mistä vaihtaa ennenku kaupassa ehitää käymään. Oli meinaa neiti niin pieni et kaupan pienimmät vaipatkin liika isoja. Synnärillä oli jotan aivan minejä. Sen verran pitäs pitää huoli et varaa on ostaa lapselle ees ne tuikitarpeelliset vaipat..
Sanoppa muuta.Viimeksi synnärillä ei ollut montaa vauvan lakkia kun ihmiset oli niitä varastelleet.Oli kuulemma varkaille kelvanneet ne istuinrenkaatkin.Onneksi ei tarvi itse alentua moiseen.

Minä sain luvalla ottaa synnäriltä itselleni jälkivuotovaippoja ja lapselle vaippoja.
vahingossa otin itselleni ne sairaalan pikkuhousut ja sukat.

Niitä pikkuhousuja olen joskus myöhemmin käyttänyt kuukautisten aikaan.

Lokki
Alkuperäinen kirjoittaja Neilikka77:
Mä otin pari tuliterää kietaisupaitaakin :D
Neuvolasta vaippoja aina :whistle:

Jepjep. Jostain syystä en yhtään ihmettele että täällä saa enää pari vaatekertaa huoneisiin vavuoille,ja vaippojakin tuodaan vaan muutamat hyllyyn.Miten voi pälkähtää mieleen ottaa sieltä paidatkin mukaan?

Niin ja kovin oli vähissä meidänkin synnärillä vaatteet, pyyhkeet yms. Tuli mieleen että oletteko ajatelleet että viette niiltä pieniltä lapsilta. Kun tavaraa alkaa hävitä niin sairaala lopettaa hankinnat ja tämä on sit pois niiltä pieniltä vastasyntyneiltä. Mukava olisi että lapselle olisi päälle pantavaa ja vielä vaihto varaakin jos saattuu likaantumaan.. Varastatteko myös naapurin lapsilta ja lasten päivähoito kavereilta...

Ihan törkeää toimintaa! Miten teille tulee edes mieleen varastaa synnäriltä?
Onhan se kiva seuraavien, tai sinun itsesi mennä seuraavan kerran kun tarjolla on joko hyvin niukasti tai ei lainkaan vaatteita, omat sitten mukaan.

ja tosian kyllä rintapunpun varmaan saa kätevästi lähtiissä mukaan napattua jos saa istuin tyynyjä, vaatteita yms.. kummasti oli pumput kadonneet.. Jokainen voi pistää omalle kohdalle miltä tuntuu kun jotain kipeästi tarvitsisi eikä ole mistä ottaa.. ja tavaran riittämättämyys lisää myös ennestään tiukoilla olevan henkilökunnan lisätaakkaa..

Minä
Mitä järkeä on sieltä pölliä yhtään mitään? Verorahoilla ne on hankittu ja tullaan hankkimaan joten se on meiltä kaikilta pois. Ja miten aikuinen ihminen kehtaa varastaa? Samalla kun ollaan niin tekopyhiä ja haukutaan toisia huonoiksi äideiksi, kinataan imetyksistä, kestovaipoista, hoitoon laittamisista ja ollaan niin parempia kuin muut ja sitten näpistetään sairaalasta? Hyvä hyvä. Opetatteko samat niksit kakaroillekin?

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä