Kuinka moni teistä tiesi, että suppo tungetaan anukseen se tylppä/röpyläinen pää edellä?? Ei siis se muotoiltu pää edellä!

• Viestiketjun aloittaja kysyn teiltä
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Kipinäsääri:
joo, eli siis ensin se apteekkari sanoi että suikula ensin mutta alkoi ihan etsimään fakta tietoa ja pohti juuri sitä että peppu sulkeutuu helpommin kun se suippo pää on tosiaan perässä päin, totesi vaan että tietääpä kertoa nytten asiakaille:)
Eli aina ei kannata "sokeasti" uskoa alan ammattilaisiakaan... :whistle:

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja kiroämmä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
suppo sivuilla lukee näin

Peräpuikko on hyvä vaihtoehto pienille lapsille ja jos lapsella on nielemisvaikeuksia, pahoinvointia tai kun hän oksentelee eikä suostu ottamaan lääkettä suun kautta. Peräpuikko asetetaan paikalleen tylppä pää edellä, jotta se ei pääse liukumaan ulos. Peräpuikot tulee säilyttää huoneenlämmössä.

tietteks mitä, mä soitan apteekkiin
erikoinen ohje!Ja vielä että huoneenlämmössä!!!Jääkaapissa meillä on säilytetty tähän asti!
Huoneenlämmössä tietenkin!
Mieti nyt jos joutuisit omaan berberiis tunkemaan jääkylmän supon?!?
No en kai mä sitä siinä jääkaapin ovella lapsen persiiseen laita!!

Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Alkuperäinen kirjoittaja pikku-lumikko:
Oliskohan turvallisempaa antaa suun kautta tota panadolia :D :LOL:
NO minä olen itseasiassa tullut kerran ottaneeksi peräpuikon suun kautta... :whistle: :D
Miten ihmeessä näin on päässyt käymään? :LOL:
Rakkaan mieheni avustuksella... OLin sairaana ja makasin sängyssä, kun hän ystävällisesti toi minulle lääkettä ja tiputti suoraan suuhun (pakkauksesta)... Nielaisin saman tien ja sitten aloin miettimään, että hetkinen... Miten se lääke oli niin outo... No eiköhän hän ollutkin antanut panadol supon minulle... :eek: Ihmetteli vaan itsekin sitten, että ajattelinkin, että miten se lääke on tuommoinen, mutta kun panadol siinä luki... :whistle:

NO minä olen itseasiassa tullut kerran ottaneeksi peräpuikon suun kautta... :whistle: :D
Rakkaan mieheni avustuksella... OLin sairaana ja makasin sängyssä, kun hän ystävällisesti toi minulle lääkettä ja tiputti suoraan suuhun (pakkauksesta)... Nielaisin saman tien ja sitten aloin miettimään, että hetkinen... Miten se lääke oli niin outo... No eiköhän hän ollutkin antanut panadol supon minulle... :eek: Ihmetteli vaan itsekin sitten, että ajattelinkin, että miten se lääke on tuommoinen, mutta kun panadol siinä luki... :whistle:

putosin... :LOL: :LOL: ..sorry... :ashamed:

:LOL: :LOL: :LOL:

sh
Sairaalassa supot säilytetään jääkaapissa (kerkeevät lämpenemään ennen potilaalle laittoa mutteivat kuitenkin sulana)
Suppo laitetaan sairaalassa niin lapselle kuin vanhuksellekkin suippo pää edellä.

suppo sivuilla lukee näin

Peräpuikko on hyvä vaihtoehto pienille lapsille ja jos lapsella on nielemisvaikeuksia, pahoinvointia tai kun hän oksentelee eikä suostu ottamaan lääkettä suun kautta. Peräpuikko asetetaan paikalleen tylppä pää edellä, jotta se ei pääse liukumaan ulos. Peräpuikot tulee säilyttää huoneenlämmössä.

tietteks mitä, mä soitan apteekkiin
suppo sivut :D

kerrothan sitte täälläki tää on elintärkee tieto

Yhteistyössä