Kuinka moni teistä tiesi, että suppo tungetaan anukseen se tylppä/röpyläinen pää edellä?? Ei siis se muotoiltu pää edellä!

• Viestiketjun aloittaja kysyn teiltä
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja aaaaaargh:
Voi apua.
Kun se suippo pää on sieltä tulossa ensin, niin se ei saa niin hyvin raivattua sitä suolen lihasta auki kuin tylppä pää.

Suippo pää antaa sen suolen supistua kiinni kunnolla ja nÄIN SE EI PÄÄSE SIELTÄ YHTÄ HELPOSTI POIS!

JA kuten jo toisessa ketjussa selitin, niin suolen lihaksen on helpompi puristaa sitä suppoa pois jos se saa puristaa sitä suippoa päätä, eli SIKSI se pitää laittaa tylppä pää edellä!!!!!
Näin juuri. :) :flower:

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja aaaargh:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Panthera leo:

Tässä on suppo. Minä olen sen laittanut niin, että vasemman puoleinen pää edellä - ja hyvin on pysynyt.
Sehän on karhea ja joskus teräväkin se tylppä pää. Sehän on lapsen kiduttamista alkaa sellaista tunkemaan peräaukkoon.
Ootko huomannut että se suppo sulaa, eli se karhea souus siinä on niin ohutta että se sulla jo melkeinpä sormiin.
No olen huomannut. Mutta enpä ole ajatellut ikinä sormiini sitä sulatella. Mahdollisimman vähällä koskettelulla laitan paikalleen. Lapsi sitä sulavaa suppoa tarvii, eikä mun sormet. aaaargh vaan itsellesi. Älä hermostu, hengitä välillä. Ei kai se sun persuuksias kaiva, miten päin mä tai joku muu sen supon laittaa.

Kipinäsääri
joo, eli siis ensin se apteekkari sanoi että suikula ensin mutta alkoi ihan etsimään fakta tietoa ja pohti juuri sitä että peppu sulkeutuu helpommin kun se suippo pää on tosiaan perässä päin, totesi vaan että tietääpä kertoa nytten asiakaille:)

aaargh
Alkuperäinen kirjoittaja aaaargh:

Tässä on suppo. Minä olen sen laittanut niin, että vasemman puoleinen pää edellä - ja hyvin on pysynyt.
Sehän on karhea ja joskus teräväkin se tylppä pää. Sehän on lapsen kiduttamista alkaa sellaista tunkemaan peräaukkoon.
Ootko huomannut että se suppo sulaa, eli se karhea souus siinä on niin ohutta että se sulla jo melkeinpä sormiin.
No olen huomannut. Mutta enpä ole ajatellut ikinä sormiini sitä sulatella. Mahdollisimman vähällä koskettelulla laitan paikalleen. Lapsi sitä sulavaa suppoa tarvii, eikä mun sormet. aaaargh vaan itsellesi. Älä hermostu, hengitä välillä. Ei kai se sun persuuksias kaiva, miten päin mä tai joku muu sen supon laittaa.
En mä ole hermostunut.
Ja tuolla vertauksella että se sulla melkein sormiin tarkoitin sitä että se sulla jo peräaukon suulla, koska se on lämpimämpi kuin sormet.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kipinäsääri:
suppo sivuilla lukee näin

Peräpuikko on hyvä vaihtoehto pienille lapsille ja jos lapsella on nielemisvaikeuksia, pahoinvointia tai kun hän oksentelee eikä suostu ottamaan lääkettä suun kautta. Peräpuikko asetetaan paikalleen tylppä pää edellä, jotta se ei pääse liukumaan ulos. Peräpuikot tulee säilyttää huoneenlämmössä.

tietteks mitä, mä soitan apteekkiin
erikoinen ohje!Ja vielä että huoneenlämmössä!!!Jääkaapissa meillä on säilytetty tähän asti!

Peräpuikko on hyvä vaihtoehto pienille lapsille ja jos lapsella on nielemisvaikeuksia, pahoinvointia tai kun hän oksentelee eikä suostu ottamaan lääkettä suun kautta. Peräpuikko asetetaan paikalleen tylppä pää edellä, jotta se ei pääse liukumaan ulos. Peräpuikot tulee säilyttää huoneenlämmössä.

erikoinen ohje!Ja vielä että huoneenlämmössä!!!Jääkaapissa meillä on säilytetty tähän asti!
Huoneenlämmössä tietenkin!
Mieti nyt jos joutuisit omaan berberiis tunkemaan jääkylmän supon?!?

Alkuperäinen kirjoittaja kiroämmä:

Huoneenlämmössä tietenkin!
Mieti nyt jos joutuisit omaan berberiis tunkemaan jääkylmän supon?!?
Jep, huoneenlämmössä säilytys.

aaargh

No se koostumus pysyy varmaan parempana ja sulavampana huoneenlämmössä.
Kun se on jääkaapissa, niin onhan se kylmä kun sen peppuun pökkää. Ja silloin sulaa hitaammin+tuntuu inhommalta.

Mainittakoon että meillä ei niitä käytetä, ei mitenkään päin. On muitakin vaihtoehtoja jos ei tosiaan heti lääkettä oksenna ulos.

No tehdään tästä oikein elämän ja kuoleman kysymys, eiköhän kaikille nyt jo ole tullut selväksi että:
"Mä ainakin laitan sen tästä eteenpäinkin suippo pää ekana sisälle!" ja
"Mä ainakin laitan sen tästä eteenpäin tylppä pää ekana sisälle!" ja
"Mulle opetettiin koulussa näin!" ja
"Mulle opetettiin koulussa niin!"

Eiks se nyt ole pääasia (heh mikä sanaleikki...) että se lapsi siitä hyötyy. :flower:

Ja vielä että säilyttäköön jokainen suppojaan missä haluaa. *muoks*

Hyvin on asiat tässä maassa kun pitää supoist väitellä! ;)

aargh
Alkuperäinen kirjoittaja koivunkäpy:
miks hitossa ne ei tee siitä semmosta et molemmat päät on suippoja?? tosin meillä ei oo suppoja käytetty ku esikolla pari kertaa, ne kun tuppas tulemaan samaa tietä sonnan mukana ulos ni hyöty oli aika heikko..
No just siks että se pysyy sisällä paremmin kun menee tylppä pää edellä! =D =D =D

Kipinäsääri
Joo, ei meilläkään käytetä, miettikää jos itse ottaisitte lääkkeet suppoina, jo ne olis sitä koko luokkaa että ohhoijakkaa, ja vielä tylppä pää edellä

Alkuperäinen kirjoittaja Pump:
No tehdään tästä oikein elämän ja kuoleman kysymys, eiköhän kaikille nyt jo ole tullut selväksi että:
"Mä ainakin laitan sen tästä eteenpäinkin suippo pää ekana sisälle!" ja
"Mä ainakin laitan sen tästä eteenpäin tylppä pää ekana sisälle!" ja
"Mulle opetettiin koulussa näin!" ja
"Mulle opetettiin koulussa niin!"

Eiks se nyt ole pääasia (heh mikä sanaleikki...) että se lapsi siitä hyötyy. :flower:
Niinpä :LOL:

Mua jotenkin naurattaa tää keskustelu... Siis ihan hyvällä naurattaa, tää on jotenkin niin hassu topicci. :D :LOL:

ja minä hölmö soitan vielä apteekkiin :D
:LOL: :LOL: Anteeksi, mut en voi olla ajattelematta mielikuvaa, et pakko soittaa apteekkiin, kun kaksplussan akkojen kanssa pitää tapella kuinka päin se suppo takapuoleen tungetaan :LOL: :ashamed: :ashamed:

Yhteistyössä