Kuinka moni teistä on käyttänyt synnärillä omia vaatteita?

  • Viestiketjun aloittaja turha
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
käytin myös omia siteitä, koska ne sairaalan jättisuuret vaipat eivät vaan istuneet riittävän hyvin. kokoajan tuli ohivuotoja.
Jaa, mulle ei olisi tullut mieleenkään käyttää mitään pelkkiä siteitä sen vuodon kanssa. Ne vaipat ei ehkä ole kovin mukavia, mutta joillekin todella tarpeellisia, kun siihen vuotoon ei auta mikään kaupan side.

Miks musta alkaa vähitellen tuntua, että ap provoilee. :whistle:
En mäkään provoile, mulla oli omat alushousut ja omat siteet niissä sillä vuoto ei ollut mitään kamalaa. Samoin mulla oli omat sukat ja omia paitoja, vain sairaalan housut jalassa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Phoebs:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
käytin myös omia siteitä, koska ne sairaalan jättisuuret vaipat eivät vaan istuneet riittävän hyvin. kokoajan tuli ohivuotoja.
Jaa, mulle ei olisi tullut mieleenkään käyttää mitään pelkkiä siteitä sen vuodon kanssa. Ne vaipat ei ehkä ole kovin mukavia, mutta joillekin todella tarpeellisia, kun siihen vuotoon ei auta mikään kaupan side.

Miks musta alkaa vähitellen tuntua, että ap provoilee. :whistle:
En mäkään provoile, mulla oli omat alushousut ja omat siteet niissä sillä vuoto ei ollut mitään kamalaa. Samoin mulla oli omat sukat ja omia paitoja, vain sairaalan housut jalassa.
Mulla oli sairaalan siteet ja verkohousut, mutta muuten omat vaatteet. Poika syntyi pe aamulla ja lauantaina ip päästiin jo kotiin. Vaikka vaihdoin paitaa ja liivejä, niin ei niitä nyt niin mahdottomasti ehtinyt likaantumaan. Kotona pyykit koneeseen, ei se suuri vaiva ollut.

Vuoto oli mulla kovaa perjantain mutta lauantaina jo vastasi menkkoja sitä kesti sitten kaksi viikkoa ja perjantaita lukuunottamatta pärjäsin kaupan yösiteillä. Ei kaikki vuoda kuin seula

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Ei sitä kuitenkaan heti synnytyksen jälkeen mahdu lempparifarkut ja paras toppi päälle joten ihan yhtä hyvin voin sompailla niissä kaavuissa kuin käyttää vielä äitiysvaatteita mitä ei koskaan enää halua silmissään nähdäkään.
Mä pidin ainakin koko raskauden omia vaatteitani, joten hyvin nuo sopi raskaudenkin jälkeen ;)
 
Non compos mentis
Sairaalan vaatteet, totta kai. En todellakaan käynyt omiani likaamaan. Esikoisen kanssa maitoakin herui niin kamalasti, että koko ajan piti paitulia vaihtaa, maidonkerääjäkin vuoti yli kesken syötön yms.
 
Mulla oli omat vaatteet päällä, öisin sairaalan mekko mutta muuten omat vaatteet alushousuista lähtien. Meidän sairaalassa oli jälkivuotositeinä ihan sellasia kauppojen isokokoisia kuukautissiteitä (oliko vuokkoset tms merkiltään), ei sellasia nelikulmion muotoisia "jättivaippoja" joiden tosin ajattelisin olevan vähemmän hiostavia kuin noi kuukautissiteet.
 
-87 ja -88 ei ollut mahdollista kulkea omissa vaatteissa, alateitse synnyttänyt ei saanut käyttää edes niitä sairaalan verkkopikkareita, ne oli sektioäideille. Hoitajat vahtasivat kuin haukat oliko housuja. :/

-97 ja -00 tilanne oli jo eri, käytin omia vaatteita, imetysliivejä suojineen ja siteitä, eikä tullut sotkua kummemmin kuin kuukautisten aikana. Olo oli heti paljon terveempi ja raikkaampi kun oli normaalivaatteet eikä ne kaavut päällä. Varsinkin se aamutakki oli ällön hiostava.
 
Molempia iloisesti sekasin. Käytin jonkun verran sairaalavaatteita varsinkin alussa kun jälkivuoto vuos läpi kaikesta kokoajan. Sukat oli omat, ja sisätossut. Samoin verkkopikkarit sai kyytiä aika äkkiä, omat, tarkoitusta varten ostetut sloggit ja ikivanhat, roskikseen menossa olevat mummikset tulivat tilalle. Sairaalan puolesta mitään liivejä ei ollu tarjolla, joten nekin oli omat. Omaa paitaa pidin aika usein, mutta sairaalan housut ja aamutakki oli ahkerassa käytössä.

Kun joku tuli moikkaamaan, laitoin omat pyjamahousut ja topin päälle.
 
vieras
Synnytyksessä käytin sairaalan tamineita ja ensimmäisen päivän osastolla synnytyksen jälkeen taisin kulkea niissä myös. Sitten vaihdoin omiin vaatteisiin, koska olen hieman sairaalakammoinen enkä myöskään halua tuntea itseäni "potilaaksi". Omat vaatteet nostivat mielialaa huimasti ja tuli heti mukavampi ja kotoisampi olo. Meidän vauva joutui pian lastenosastolle tarkkailuun, joten jouduin ramppaamaan paljon lastenosaston ja synnyttäneiden osaston välillä. Silloinkin oli mukavampi kulkea normivaatteissa kuin jokin kauhea sairaalan kaapu päällä siellä käytävillä ja auloissa. Seuraavaan synnytykseen aion varata myös omat vaatteet mukaan. En huomannut, että kukaan olisi osastolla kummemmin ihmetellyt asiaa ja henkilökunnallekin ilmoitin, että aion vaihtaa omat vaatteet päälle. Etteivät ihmettele, kuka siellä haahuilee siviilivaatteissa vauvan kanssa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sanni76:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Mä käytin ainakin sen takia sairaalan vaatteita (paitaa ja housuja, en mitään kaapua ) sen takia, että ei haitannut maidon läpituleminen, verijäljet yms. Kotiin lähtiessä sai pistää puhtaat vaatteet päälle eikä tarvinnut rehata mitään likapyykkikassia kotio.

Sairaalassa on muuten yleensä aika väljiä alkkareita ja se on mukava silloin kun alapää on kipiä. Ei hierrä ja paina.
:wave: Näinpä.
Oli siellä myös yksi mamma joka jo ekana aamuna veti muotivärmeet päälle ja naamakin oli viimeisen päälle.Hän oli kyllä ainut joka erottui joukosta :) Ei sen puoleen että näin ei saisi tehdä,oli vaan poikkeus meidän osastolla silloin :)
Meillä tuli fys terapia luennolle yks "äiti" (lapselta se enemmän näytti, vaikka oli varmaan mua vanhempi :D) minihameessa, topissa, hiukset lakattuina ja meikit täydellisesti naamassa. Yllätysyllätys, lasta ei näkyny mailla halmeillakaan. Vatsa hölly vielä mukavasti, joten ei vissiin kerennyt tämä neiti imettämäänkään. Siellä se sitten hölötti kaverilleen puhelimessa, että juujuu, se synty jo torstaina. Että nyt hän voi taas tulla mukaan juhliin.

Kaikki muut istui siellä sairaalan kaavuissa, lapset mukana (tai muutamalla lapsi oli lastenosastolla hoidossa) ja meikkiä ei näkyny...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja Sanni76:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Mä käytin ainakin sen takia sairaalan vaatteita (paitaa ja housuja, en mitään kaapua ) sen takia, että ei haitannut maidon läpituleminen, verijäljet yms. Kotiin lähtiessä sai pistää puhtaat vaatteet päälle eikä tarvinnut rehata mitään likapyykkikassia kotio.

Sairaalassa on muuten yleensä aika väljiä alkkareita ja se on mukava silloin kun alapää on kipiä. Ei hierrä ja paina.
:wave: Näinpä.
Oli siellä myös yksi mamma joka jo ekana aamuna veti muotivärmeet päälle ja naamakin oli viimeisen päälle.Hän oli kyllä ainut joka erottui joukosta :) Ei sen puoleen että näin ei saisi tehdä,oli vaan poikkeus meidän osastolla silloin :)
Meillä tuli fys terapia luennolle yks "äiti" (lapselta se enemmän näytti, vaikka oli varmaan mua vanhempi :D) minihameessa, topissa, hiukset lakattuina ja meikit täydellisesti naamassa. Yllätysyllätys, lasta ei näkyny mailla halmeillakaan. Vatsa hölly vielä mukavasti, joten ei vissiin kerennyt tämä neiti imettämäänkään. Siellä se sitten hölötti kaverilleen puhelimessa, että juujuu, se synty jo torstaina. Että nyt hän voi taas tulla mukaan juhliin.

Kaikki muut istui siellä sairaalan kaavuissa, lapset mukana (tai muutamalla lapsi oli lastenosastolla hoidossa) ja meikkiä ei näkyny...
EI kai se imetys ny heti sitä mahaa pienennä äly hoi!
 
Omat vaatteet alushousuja lukuunottamatta. Tai siis sairaalan verkkohousut sektion jälkeisinä päivinä mutta alatiesynnytyksestä käytin seuraavana päivänä jo omia alkkareita. Jotenkin on aina tuntunut tärkeälle pitää oma identiteetti sairaalassa, myöskin meikkasin joka päivä.
 
Mä käytin myös omia pääsääntöisesti.

Kaupan siteet parempia mulle, ei ollu pahastikkaan vuotoa ja maito ei sairaalassa noussu joten omissa olohousuissa ja paidassa oli paras olla! Osastolla oli tosi kuuma, eikä sukkien käyttö ois tullu mieleenkään... Imetystopissakin oli kuuma jo.

Nytkin olen pakannu omia mukaan sairaalakassiin ja toivottavasti ei tartte niin kauaa sillä reissulla olla että kovin monia vaatteita tarttis, ehkä sitten käytän sairaalan vermeitä jos pitkäks menee...
 
Minä käytin omia vaatteita ja olin niin hyvässä kunnossa (ja ylikierroksilla), että kun vauva nukkui niin hiukan meikkasin ja harjasin hiukset nätille ponnarille. Tuli heti hyvä olo. Ihmettelen sitä, että monien mielestä meikkaaminen tai omien vaatteiden pitäminen on jollain tapaa hienostelua tai merkki huonosta äitiydestä. Omissa verkkareissa oli mukavampaa makailla perhehuoneessa tutustumassa uuteen perheenjäseneen =)
 
nalkuttava talonmies
Kuinka kauan te oikein olette sairaalassa olleet? Kun oikein pyykkimääristä puhutaan?

Allekirjoittaneen päälle ei omat kauniit vaatteet mahtuneet joten sairaalan glamour ei tilannetta muuttanut. Kotiin kuitenkin lähdettiin melkein heti. Noin reilun päivän niitä käytin...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Björn:
No hyi en todellakaan olisi halunnut omiin vaatteisiini mitään sairaalan bakteereja, eikä todellakaan olisi huvittanut alkaa pesemään heti pyykkiä kun pääsi kotiin.
Mitä sairaalabakteereja? Onhan siellä isätkin omissa vaatteissa perhehuoneissa, miksei siis äidit vois olla?

 
Alkuperäinen kirjoittaja nalkuttava talonmies:
Kuinka kauan te oikein olette sairaalassa olleet? Kun oikein pyykkimääristä puhutaan?

Allekirjoittaneen päälle ei omat kauniit vaatteet mahtuneet joten sairaalan glamour ei tilannetta muuttanut. Kotiin kuitenkin lähdettiin melkein heti. Noin reilun päivän niitä käytin...
Mä jouduin sairaalaan jo ennen synnytystä ja oltiin synnytyksen jälkeen melkein viikko vielä siellä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiinuliini:
Minä käytin omia vaatteita ja olin niin hyvässä kunnossa (ja ylikierroksilla), että kun vauva nukkui niin hiukan meikkasin ja harjasin hiukset nätille ponnarille. Tuli heti hyvä olo. Ihmettelen sitä, että monien mielestä meikkaaminen tai omien vaatteiden pitäminen on jollain tapaa hienostelua tai merkki huonosta äitiydestä. Omissa verkkareissa oli mukavampaa makailla perhehuoneessa tutustumassa uuteen perheenjäseneen =)
Mun mielestä on eri asia harjata hiukset ponnarille ja pikkasen meikata kun mun mainitsema esimerkki :D Se olis pitäny nähdä, että olis ymmärtäny. Kyllä mäkin tykkäsin silti ittestäni jonkun verran pitää huolta, nypin kulmakarvoja ku oli aikaa ja vieraita varten laitoin ripsaria, hiukset harjasin joka päivä ja siistin tarpeen mukaan... Mutta sellanen tälläytyminen on eri asia :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Ne verkkohousut on oikeasti ihan älyttömän mukavat jalassa! Ei niitä kannata kainostella.

.
Niin oli. Mäkin sanoin miehele, et " monet mimmit käyttää verkkosukkahousuja, mut mullapa onkin verkkoPIKKUhousut". Ne vasta miehet kuumaksi saakin (tosiasiassa juuei).

Ja käytin sairaalan kamppeita, paitsi sukkia ja kenkiä.
 
hep
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Mä ainakin olin aluksi ilman rintsikoita, koska tuli sängyssä makoiltua ja liivit olisi vain painaneet. Sen takia paitakin sitten kastui maidosta.
Mieki tykkäsin olla ilman rintsikoita ja mielelläni käytin sairaalan vaatteita. Enkä kyllä nähnyt yhdelläkään synnyttäneellä siellä muita kuin sairaalan "kaapuja". En tietysti tiedä mitä niiden alla oli mutta "päällysvaatteena" ainakin...
 

Yhteistyössä