Kuinka moni teistä on käyttänyt synnärillä omia vaatteita?

• Viestiketjun aloittaja turha
  • Ensimmäinen viesti
turha
Mietin vaan, kun olin esikon saanut, niin kaikki muut haahuili siellä niissä järkyttävissä sairaalan kaavuissa.

Voisin juuri ja juuri kuvitella sen kaavun päälleni, mutten kyllä niitä sairaalan sukkia, verkkohousuja tai joustamattomia imetysliivejä.

Mä käytin ainakin sen takia sairaalan vaatteita (paitaa ja housuja, en mitään kaapua ) sen takia, että ei haitannut maidon läpituleminen, verijäljet yms. Kotiin lähtiessä sai pistää puhtaat vaatteet päälle eikä tarvinnut rehata mitään likapyykkikassia kotio.

Sairaalassa on muuten yleensä aika väljiä alkkareita ja se on mukava silloin kun alapää on kipiä. Ei hierrä ja paina.

vieras
Kaavut oli kivoja. Sain olla paitaa vaihtamassa varmaan 4 kertaa päivässä, niin olihan se kätevää, että ei omia tarvinnut. Sukat ja alusvaatteet oli omat. Eikö sulta virrannut maitoa ja hikeä, vai oliko mukana jättikapsäkki vaatetta?

no
Ne verkkohousut on oikeasti ihan älyttömän mukavat jalassa! Ei niitä kannata kainostella.

Ei sitä kuitenkaan heti synnytyksen jälkeen mahdu lempparifarkut ja paras toppi päälle joten ihan yhtä hyvin voin sompailla niissä kaavuissa kuin käyttää vielä äitiysvaatteita mitä ei koskaan enää halua silmissään nähdäkään.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kaavut oli kivoja. Sain olla paitaa vaihtamassa varmaan 4 kertaa päivässä, niin olihan se kätevää, että ei omia tarvinnut. Sukat ja alusvaatteet oli omat. Eikö sulta virrannut maitoa ja hikeä, vai oliko mukana jättikapsäkki vaatetta?
hiki virtasi, mutta maito ei niinkään. käytin liivinsuojuksia. ja mies vei päivittäin likapyykit kotiin, pesi ja toi seuraavana päivänä takaisin.

Sekä että. Enemmin ehkä oli sairaalan vaatteet käytössä, tosin aina ei ollut mun kokoa edes saatavilla, joten jotkut jopa tippuivat päältä. Silloin pyysin miestä tuomaan omat collegehousut. Samoin omat sukat ja pikkarit oli käytössä, ja oma aamutakki välillä.

mammutti
Verta, hikeä, maitoa ja kaikkee muuta elinnestettä mitä kuvitella saattaa juu tuota oikein mielelläni sairaalakaavussa olin kiitos :D
Eipä olis tulle edes mieleen omat vaatteet synnärillä :whistle:

ap
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Ne verkkohousut on oikeasti ihan älyttömän mukavat jalassa! Ei niitä kannata kainostella.

Ei sitä kuitenkaan heti synnytyksen jälkeen mahdu lempparifarkut ja paras toppi päälle joten ihan yhtä hyvin voin sompailla niissä kaavuissa kuin käyttää vielä äitiysvaatteita mitä ei koskaan enää halua silmissään nähdäkään.
mulla mahtui kyllä, muttei kyllä raskausaikana tullutkaan painoa lisää.

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Mä käytin ainakin sen takia sairaalan vaatteita (paitaa ja housuja, en mitään kaapua ) sen takia, että ei haitannut maidon läpituleminen, verijäljet yms. Kotiin lähtiessä sai pistää puhtaat vaatteet päälle eikä tarvinnut rehata mitään likapyykkikassia kotio.

Sairaalassa on muuten yleensä aika väljiä alkkareita ja se on mukava silloin kun alapää on kipiä. Ei hierrä ja paina.
:wave: Näinpä.
Oli siellä myös yksi mamma joka jo ekana aamuna veti muotivärmeet päälle ja naamakin oli viimeisen päälle.Hän oli kyllä ainut joka erottui joukosta :) Ei sen puoleen että näin ei saisi tehdä,oli vaan poikkeus meidän osastolla silloin :)

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
hiki virtasi, mutta maito ei niinkään. käytin liivinsuojuksia. ja mies vei päivittäin likapyykit kotiin, pesi ja toi seuraavana päivänä takaisin.
Täh? Onpas sulla vähän vaatteita :O ja tiedätkö, että bakteerit ei kuole helpolla, varsinkan ne sairaalasta saadut!

vieras
Hm. No jos sillä oli aikaa, niin mikäs siinä. Minä nyt en muutenkaan ole niin tarkka vaatteistani, että kyllä sen pari päivää niitä sairaalan vaatteita ihan hyvällä mielellä käytti. Eikä ollut ukollekaan vaivaa.

vieras

Oot kyllä huippumimmi! :D

kolmen mama
Käytin kolmannella kerralla. Synnytin silloin alasti (en ehtinyt pukea sairaalakaapua kun poika alkoi suihkussa syntyä) ja olin yön osastolla kyllä sairaalakaavussa mutta heti aamusta puin omat vaatteet päälle ja sairaalakapu oli yöasuna.

Ei mulla vaatteet tulleet verisiksi, oli sairaalan paksu side ja verkkohousut alla, omat odotusajan velourhousut päällä, omat liivit ja imetyspaidat (kaksi päivää ja neljä paitaa, käyttämättä jäi vielä kaksi, kahdet imetysliivit). Käytin myös liivisuojia liiveissä niin vaatteet eivät olleet maidossa, mutta pesukoneeseen ne nakkasin kun kotiin ehdin. Vauva mulla oli kantoliinassa tai tuubissa.

Jos vielä neljännen saan niin näin tulen tekemään silloinkin.

vieras

no jos on ylipainoa, niin harvoin tulee kiloja. tai jos on sitten kamalan tarkka syömisestään tai voi vaan pahoin.

.
Ei ois mieleen tullu. Mukava oli ottaa aina puhdas kaapu ja viskata likanen pyykkipussiin.Kaapu ei kiristäny ja puristanu,löllö masun jämäkään ei sen alta näkyny:) verkkokalsaritki oli mukavat jalassa vaikka kamalan näköset mut mitäpä se haittas.Omiin ei tosiaankaan sairaalan side ois mahtunu! Ja niitä housujakin sai vaihtaa yhtenään kun ei ne siteet pidä kovin hyvin niitä vuoto hyökyaaltoja. Sitäpaitsi kaikilla siellä ne karmeet kaavut on..

käytin myös omia siteitä, koska ne sairaalan jättisuuret vaipat eivät vaan istuneet riittävän hyvin. kokoajan tuli ohivuotoja.
Jaa, mulle ei olisi tullut mieleenkään käyttää mitään pelkkiä siteitä sen vuodon kanssa. Ne vaipat ei ehkä ole kovin mukavia, mutta joillekin todella tarpeellisia, kun siihen vuotoon ei auta mikään kaupan side.

Miks musta alkaa vähitellen tuntua, että ap provoilee. :whistle:

ap

no jos on ylipainoa, niin harvoin tulee kiloja. tai jos on sitten kamalan tarkka syömisestään tai voi vaan pahoin.
mulla ei ollut yhtään ylipainoa. ja söin koko raskausajan kuin hevonen, kokoajan oli silti nälkä. sitä painoa ei vaan tullut. neuvolassa sitä ihmettelin, mutta sanoivat vaan, ettei haittaa, kunhan vaan vauva kasvaa ja onpahan sitten itsellä kevyempi olo.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
käytin myös omia siteitä, koska ne sairaalan jättisuuret vaipat eivät vaan istuneet riittävän hyvin. kokoajan tuli ohivuotoja.
Jaa, mulle ei olisi tullut mieleenkään käyttää mitään pelkkiä siteitä sen vuodon kanssa. Ne vaipat ei ehkä ole kovin mukavia, mutta joillekin todella tarpeellisia, kun siihen vuotoon ei auta mikään kaupan side.

Miks musta alkaa vähitellen tuntua, että ap provoilee. :whistle:
en mä provoile! ihan totta "puhun".

Yhteistyössä