Kuinka moni osaa laskea tämän laskun??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 25v amislainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
2

25v amislainen

Vieras
25x25cm levystä sahataan niin iso ympyrä kuin siitä vain saadaan sahattua, kuinka suuri on hukkaosuus pinta-alaltaan? Entä tuo hukkaosuus prosentteina koko levystä

Tällainen oli amiksen vaikein matikan kysymys ja mä jopa laskin sen OIKEIN, jeeee

Alkuperäinen kirjoittaja 25v amislainen:
Tällainen oli amiksen vaikein matikan kysymys ja mä jopa laskin sen OIKEIN, jeeee

no justiinsa joo...millähän linjalla tämä oli amiksen vaikein matikan kysymys...onneks olkoon amislaisuudestasi

No helppohan tuo on... Ensin oletetaan, että siitä saadaan ympyrä, jonka halkaisija on tuo 25cm. Lasketaan ympyrän pinta-ala. Lasketaan koko levyn pinta-ala. Vähän vaan vähennys- ja prosenttilaskua kaupan päälle :)

Alkuperäinen kirjoittaja ---:
No helppohan tuo on... Ensin oletetaan, että siitä saadaan ympyrä, jonka halkaisija on tuo 25cm. Lasketaan ympyrän pinta-ala. Lasketaan koko levyn pinta-ala. Vähän vaan vähennys- ja prosenttilaskua kaupan päälle :)

no tuon varmaan tajusi jokainen :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Ugh:
Joo kyl niin on et jos tota ei hahmota tai jos kokee olevansa erityisen viisas ku ton osaa ni taitaa oikeesti olla ihan pässi.

Kyllä mie koen olevani ihan ihminen silti, enkä mikään pässi ole. :o

Alkuperäinen kirjoittaja eipä se mittää:
Alkuperäinen kirjoittaja a:
Mä en olis osannut :( Mutta oonkin todella surkea matikassa :/

No sie olet sitten hyvä jossaki muussa :whistle:

Niin..toivottavasti. Nyt kyllä harmittaa kun en osannut :/ Noh tyhmä mikä tyhmä, ei kai sille mitään voi. Matematiikka on ollut aina mulle todella hankalaa.

Olen yliopistossa, kandi jo ja gradun aloitan nyt vuoden päästä. Kirjoitin neljä laudaturia. En osaisi laskea. En edes heti hoksannut miten tuota aloitetaan laskemaan. Nimittäin lyhyt matikka oli kuitenkin se kutonen:)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Hinni:
Jaa, meillä tietotekniikkapuolella amiksessa oli kyllä todellakin paljon vaikeampia laskuja :whistle:

Meillä on nyt geometriaa, ei juuri mitään kamalia laskuja, onneksi :D

Millä puolella olet? Meillä tietokonepuolella oli aika paljon matikkaa ja fysiikkaa. Lukion käyneelle oli ihan perusjuttuja, mutta mun luokassa oli suoraan yläasteelta tulleita ja suuri osa ei osannut edes tehdä yksikkömuunnoksia. Monet illat istuttiin perusjuttuja opettelemassa niiden kanssa :laugh:
Mies kävi puupuolen ja sillä oli tosi paljon just ton tyyppisiä laskuja. Ja tais pitää osata laskea kulmia ym. että miten cnc-kone tekee juuri oikeanlaisen kuvion. Niissä sai itsekin jonkun verran jo päätään vaivata.

Yhteistyössä