Kuinka moni on ollut koulukiusaaja?

Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Mää oon lepsa samaa mieltä. Toki ihminen voi tietoisesti yrittää myös muuttaa sitä luonnettaankin, mutta kyllä se sisällä silti se sama luonne on...
Niinpä. Ihminen joko on kylmä luonteeltaan tai sitten empaattinen. Ihan lapsesta alkaen.
Ei mulla ollut lapsenakaan tarvetta kiusata muita tai kiduttaa eläimiä yms jänskää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Alkuperäinen kirjoittaja lepsa:
Tottakai ihminen muuttuu ja kasvaa iän myötä, mutta se luonne on se minkä ihminen saa syntyessään ja se pysyy.
:LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:
Minäkin syötin lapsena sokeria kärpäsille! Mutta jotenkin tuntuu että luonne olisi muuttunut iän myötä...
Huomaa, että tuollaiset nuoruuden teot eivät välttämättä kerro luonteesta...
Niinpä, ei hyvät eikä sen enempää pahat...
No kyllä tietyt pahat teot voi kertoa paljonkin luonteesta. Kiusaaminen on yksi, mikä minusta kertoo paljon luonteesta. Samoin pahoinpitelyt, väkivalta. Oikeastaan kaikki sellainen mikä vahingoittaa toisia. Kyllä se lapsen ystävyyskäyttäytymisestäkin näkee paljon luonteesta. Osa on hyvin itsekeskeisiä ja oman edun tavoittelijoita, jotkut laittavat toisen edun omansa eteen jne. Osa jo nuoresta kovin kateellisia yms. Tuollaiset piirteet
aika usein ikävästi jää kyllä aikuisikäänkin.
 
Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
En tosiaan ole. Olen ollut tosi pahasti kiusatun ainoa puolustaja.

Timpasta helposti uskon, aika empatiakyvyttömältä ihmiseltä vaikuttaa.
Taas väärin! Vai luuletko että työporukka valitsisi luottamusmieheksi "empatiakyvyttömän"?
Luulen todellakin, jos sinun ovat valinneet. Sellaset kylmät k-pääkukothan tätä maailmaa pyörittää. Varmaan haluavat nuolla persettäs ettet vaan kiusais niitäkin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Mää oon lepsa samaa mieltä. Toki ihminen voi tietoisesti yrittää myös muuttaa sitä luonnettaankin, mutta kyllä se sisällä silti se sama luonne on...
Niinpä. Ihminen joko on kylmä luonteeltaan tai sitten empaattinen. Ihan lapsesta alkaen.
Ei mulla ollut lapsenakaan tarvetta kiusata muita tai kiduttaa eläimiä yms jänskää.
Samoin. Itse olen ollut aika rohkea ja sillain "itsepäinen", että olen uskaltanut hyvinkin vastustaa kaikkea suurempaa, vaikka saisinkin ikävyyttä omaa niskaani. Silti ei ole tullut ikinä mieleenkään käyttää tuollaista rohkeutta yms. ikäviin asioihin vaan lähinnä juuri puolustaa heikompia, koska kykenin siihen.

Samoin joku eläimen pahoinpitely. En ole ikinä ymmärtänyt miten -edes- 10v lapsi kykenee siihen. Kyllä se tietynlaista empaatianpuutetta ja kylmyydestä kertoo.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
En tosiaan ole. Olen ollut tosi pahasti kiusatun ainoa puolustaja.

Timpasta helposti uskon, aika empatiakyvyttömältä ihmiseltä vaikuttaa.
Taas väärin! Vai luuletko että työporukka valitsisi luottamusmieheksi "empatiakyvyttömän"?
Luulen todellakin, jos sinun ovat valinneet. Sellaset kylmät k-pääkukothan tätä maailmaa pyörittää. Varmaan haluavat nuolla persettäs ettet vaan kiusais niitäkin.
:LOL: :LOL: :LOL: :LOL:
 
Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Samoin. Itse olen ollut aika rohkea ja sillain "itsepäinen", että olen uskaltanut hyvinkin vastustaa kaikkea suurempaa, vaikka saisinkin ikävyyttä omaa niskaani. Silti ei ole tullut ikinä mieleenkään käyttää tuollaista rohkeutta yms. ikäviin asioihin vaan lähinnä juuri puolustaa heikompia, koska kykenin siihen.

Samoin joku eläimen pahoinpitely. En ole ikinä ymmärtänyt miten -edes- 10v lapsi kykenee siihen. Kyllä se tietynlaista empaatianpuutetta ja kylmyydestä kertoo.
:flower: Peesi. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
En tosiaan ole. Olen ollut tosi pahasti kiusatun ainoa puolustaja.

Timpasta helposti uskon, aika empatiakyvyttömältä ihmiseltä vaikuttaa.
Taas väärin! Vai luuletko että työporukka valitsisi luottamusmieheksi "empatiakyvyttömän"?
Luulen todellakin, jos sinun ovat valinneet. Sellaset kylmät k-pääkukothan tätä maailmaa pyörittää. Varmaan haluavat nuolla persettäs ettet vaan kiusais niitäkin.
Eihän ne mitään empaatiakykyistä luottamusmieheksi tarvitse. Lähinnä sellaisen jokapaikan päsmärin, joka voi saada jotain aikaankin ja voi saada "uhmattua" pomoja...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Oispa mullakin ollut sinä mun luokalla.
Oisin mielelläni puolustanut suakin! =)
Mulla oli kyllä pari kaveria, mutta ei ne uskaltanut mitään. Tajuan kyllä miksi.
Ei isoa koulukiusaamista pysty yksi-kaksi henkilöä lopettaan vaikka yrittäisikin.. Valitettavasti.

Serkkunikin joutui hyvin pitkään koulukiusaamispiinaan, eikä mitään hyödyttänyt, vaikka kuinka olisin sitä puolustanut..
 
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Eihän ne mitään empaatiakykyistä luottamusmieheksi tarvitse. Lähinnä sellaisen jokapaikan päsmärin, joka voi saada jotain aikaankin ja voi saada "uhmattua" pomoja...
Jos tuntisit yhtään luottamusmieshommia ja ay-toimintaa yleensäkin niin olisit toista mieltä. Lisäksi satun toimimaan joissakin "yleishyödyllisissä" yhdistyksissä, ja varmaan ilman "empatiaa"! :LOL: :LOL:
 
Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Ei isoa koulukiusaamista pysty yksi-kaksi henkilöä lopettaan vaikka yrittäisikin.. Valitettavasti.

Serkkunikin joutui hyvin pitkään koulukiusaamispiinaan, eikä mitään hyödyttänyt, vaikka kuinka olisin sitä puolustanut..

Mutta auttaa sekin kiusattua, että uskaltaa olla sen ystävä vaikka koko muu luokka sitä kiusais.
Siihenkään ei monen luuserin rohkeus riitä.
 
Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Jos tuntisit yhtään luottamusmieshommia ja ay-toimintaa yleensäkin niin olisit toista mieltä. Lisäksi satun toimimaan joissakin "yleishyödyllisissä" yhdistyksissä, ja varmaan ilman "empatiaa"! :LOL: :LOL:
No ihan varmaan, en epäile yhtään. :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Eihän ne mitään empaatiakykyistä luottamusmieheksi tarvitse. Lähinnä sellaisen jokapaikan päsmärin, joka voi saada jotain aikaankin ja voi saada "uhmattua" pomoja...
Jos tuntisit yhtään luottamusmieshommia ja ay-toimintaa yleensäkin niin olisit toista mieltä. Lisäksi satun toimimaan joissakin "yleishyödyllisissä" yhdistyksissä, ja varmaan ilman "empatiaa"! :LOL: :LOL:
No timppa, kerros sitten "meille tietämättömille" mitä sinä teet _empatialla_ siellä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Alkuperäinen kirjoittaja ilpo:
Minä kanssa, sekä kiusattu että kiusaaja - vahinko kiertämään
Minä myös. Mä muistan sen päivän joskus 6. luokalla kun mä mietin, että jaa pitää nähtävästi päättää syökö vai tuleeko syödyksi. Päätin, että minuahan ei enää kiusata.

Kadunko? Todellakin. Hävettääkö? Kysy vaan... Mun mielestä katumuksen puute on merkki siitä, ettei ole kasvanutkaan aikuiseksi.
Hyvin pitkälti samoin olen toiminut minäkin :ashamed:
Ei sitä silloin ajatellut muuta kun sitä että itse selviytyy jollain keinoin siitä kiusattuna olemisesta. :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
No timppa, kerros sitten "meille tietämättömille" mitä sinä teet _empatialla_ siellä?
Kun ruvetaan hoitamaan esim. jonkun työkaverin alkoholismia/muita ongelmia jotka vaikuttavat töihin (eli suomeksi "kohta kenkää" ) niin kaipa siinä joutuu jonkin verran empatiakykyjäkin käyttämään. Tai kun alkaa irtiasanomisia pukkaamaan niin kyllä siinäkin joutuu olemaan "olkapäänä".
 
Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Kun ruvetaan hoitamaan esim. jonkun työkaverin alkoholismia/muita ongelmia jotka vaikuttavat töihin (eli suomeksi "kohta kenkää" ) niin kaipa siinä joutuu jonkin verran empatiakykyjäkin käyttämään. Tai kun alkaa irtiasanomisia pukkaamaan niin kyllä siinäkin joutuu olemaan "olkapäänä".
Pystyy sitä empatiakyvytönkin ihminen näyttelemään tunteita vaikkei tunne mitään. Sellasia ihmisiä on enemmän kuin luulisi.
"Joutuu"-sanan käyttö jo paljastaa empatiakyvyttömyytesi kirjotuksessasi.
Toivottavasti näyttelet edes hyvin. :(
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Ei isoa koulukiusaamista pysty yksi-kaksi henkilöä lopettaan vaikka yrittäisikin.. Valitettavasti.

Serkkunikin joutui hyvin pitkään koulukiusaamispiinaan, eikä mitään hyödyttänyt, vaikka kuinka olisin sitä puolustanut..

Mutta auttaa sekin kiusattua, että uskaltaa olla sen ystävä vaikka koko muu luokka sitä kiusais.
Siihenkään ei monen luuserin rohkeus riitä.
Nimenomaan. Se, että joku puolustaa on kiusatulle valtavan iso asia. Minulla oli yksi ystävä joka uskalsi puolustaa kaikkia muita vastaan ja se riitti. En tiedä missä olisin ilman häntä :(
Toisaalta mä ymmärrän että oma paha olo panee tekemään pahaa, mutta toisaalta aika monen viestistä huokuu se, että kiusaaminen olis ollut muka oikeutumpaa kun itsellä meni huonosti..
 
Kommentoin sen verran, että kyllä se luonne vaan voi muuttua todella rajusti. Mun paras ystävä oli ala-asteiästä n. 14-vuotiaaksi asti enemmän tai vähemmän väkivaltainen, ilkeä, määräilevä, aggressiivinen, nolasi usein muita yms. Mutta hän kasvoi jo yläasteen aikana paljon ja lukioiässä oli jo paljon empaattisempi. Nykyään hänessä on hyvin hyvin vähän noita mainitsemiani piirteitä. :)

Ja itse en ole ollut kiusaaja enkä suuressa mittakaavassa kiusattukaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:
Kommentoin sen verran, että kyllä se luonne vaan voi muuttua todella rajusti. Mun paras ystävä oli ala-asteiästä n. 14-vuotiaaksi asti enemmän tai vähemmän väkivaltainen, ilkeä, määräilevä, aggressiivinen, nolasi usein muita yms. Mutta hän kasvoi jo yläasteen aikana paljon ja lukioiässä oli jo paljon empaattisempi. Nykyään hänessä on hyvin hyvin vähän noita mainitsemiani piirteitä. :)

Ja itse en ole ollut kiusaaja enkä suuressa mittakaavassa kiusattukaan.
Ihminen voi hillitä luonnettaan. Luonne ei muutu.
 

Yhteistyössä