Kuinka moni on miettinyt, kuinka paljon helpompaa elämä olisi yksin?

Enää en ole paljoa miettinyt sellaista vaihtoehtoa et yksin olisin lasten kanssa. Ystäväni mies kuoli tapaturmaisesti ja hän jäi tahtomattaan yksinhuoltajaksi monen pienen kanssa. Ei todellakaan ole helppoa. Kyllä suhde saadaan hyväksi jos siihen on molemmilla haluja ja tahtoa. Molemmin puolista joustavuutta oman minän tahdoissa. Meillä mies alkoi tehdä töitä n 700 km päässä kotoa eli on siis viikot pois. Joten jonkinlaista hajua on yksinolosta. Ja lapsia meillä on joten yksin on vastuu koko poppoosta viikolla. Vk loput sit ollaan yhdes mut jo sunnuntaina iltäpäivällä mies lähtee taas työkeikalle. Onneks välillä on väliviikkoja jolloin hän tekee töitä omalla paikkakunnalla. Monestihan sitä kaivataan mikä ei ole tässä ja nyt mahdollista. Jos ollaan suhteessa eikä mene hyvin niin toivotaan yksinoloa ja jos ollaan yksin niin toivotaan sitä kaveria joka päiväiseen elämään. Niinhän se monesti menee et mihkään ei olla tyytyväisiä...

joskus synkkinä hetkinä on tullut mietittyä... ja niin varmaan on mieskin miettiny, en minäkään niin helppo kumppani taida olla. mutta täysjärkisinä päivinä kyllä tajuan, mikä helmi mulla tossa miehessä onkaan enkä pois vaihtais. jos joskus erotaan, niin uutta en ota tilalle vaan olen sitten mieluummin yksin. on meinaan niin suuri riski saada vaihdossa huonompi tilalle. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Sleepyhead:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Mietin useinkin ja lopulta erosin :)

Ja löysin ihanan ihmisen, jonka kanssa ei ole sellaisia ongelmia kuin edellisen..

Aika nopeesti löysit uuden... No parempaa onnea tälle kerralle....

Hämmästyttävän nopeasti. Tunteethan kuoli exää kohtaan jo suhteen aikana ja miehiin aiemminkin pettyneenä en olisi uskonut, että kovinkaan nopeasti löytyy ketään joka saa mitään tunteita syttymään.. mutta elämä kuljettaa yllättäviä polkuja ;)

No, silloin kun olen väsynyt työpäivän jälkeen ja tuntuu, ettei meillä kukaan muu tee kotitöitä... Sanon sen sitten aina ääneen ja saan mieheltä apua, joten unohtuu pahat ajatukset yleensä heti! :heart:

kyllä sitä tulee sillon tällön mietittyä, meille on nyt yhteinen muksu tulossa (mulla ennestään yksi) niin tuntuu että mies ei älyä vaikka kuinka koitan selittää esim. tuosta viinan pirusta, mulla oli oma isä väkivaltainen alkoholisti ja vaikka miehen juominen ei siinä pisteessä vielä todellakaan ole ja ei ikinä oo ollu millään tapaa väkivaltanen, niin silti minusta on liikaa jos joka viikko pitää kännit vetää parhaimmillaan perjantaina ja lauantaina..ja seki vielä että taloudellisesti ollaan sika tiukilla, niin tympii ku pitää johonkin saat**an viinaan neki työntää,enkä halua lapsille viinalta haisevaa isää!!! |O

sitte ollaan tosi kauan tapeltu tästä asiasta että hellyys tarkoittaa mun miehelle seksiä ja minulle se tarkottaa halailua, sitä että sais vaan olla toisen kainalossa jne. |O

vitsi ku pääsis vaikka päiväksi tuonne miehen pään sisään niin näkis että mikä siellä mättää.. :/

mutta voimia kaikille parisuhteen kanssa painiskeleville :hug:

Nyt minä tiedän, mitä se elämä on ilman miestäni, yksin lasten kanssa :'(
jäin 1½vkoa sitten leskeksi ja tätä kohtaloa en soisi edes pahimmalle vihamiehelleni.
Rakastakaa toisianne ja alkää ottako toista itsestäänselvyytenä!

Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Mietin useinkin ja lopulta erosin :)

Ja löysin ihanan ihmisen, jonka kanssa ei ole sellaisia ongelmia kuin edellisen..

Ai sinäkin palstailet vielä nykyääm...olen monesti miettinyt, että oletko kadonnut täältä kokonaan. =)
Saitteko huoltajuusasiat helposti kuntoon?

Alkuperäinen kirjoittaja Greene:
jäin 1½vkoa sitten leskeksi ja tätä kohtaloa en soisi edes pahimmalle vihamiehelleni.

:'( :hug:
Mä aina sanonkin miehelle, että ei saa lähteä riidoissa aamulla töihin (niinkuin tänään), mutta...

Jaksamista sinulle !! :hug:

Ei ole sanoja... :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja merenneitonen:

Mä aina sanonkin miehelle, että ei saa lähteä riidoissa aamulla töihin (niinkuin tänään), mutta...

Kiitos

:flower:
Niin minäki sanoin samaa miehelleni :heart:
Eilen kävin saattamasta miestä siunauskappeliin, näin hänen valkoisen arkkunsa, mä ihan meinasin romahtaa, onneksi veljeni, lankoni ja appeni oli mukanani. Kyllä sydän meinaa särkyä :'(

Alkuperäinen kirjoittaja merenneitonen:

Kiitos

:flower:
Niin minäki sanoin samaa miehelleni :heart:
Eilen kävin saattamasta miestä siunauskappeliin, näin hänen valkoisen arkkunsa, mä ihan meinasin romahtaa, onneksi veljeni, lankoni ja appeni oli mukanani. Kyllä sydän meinaa särkyä :'(

Minä myös jäin hiljan leskeksi. Otan osaa suruunne. Ei ole helppoa ei, päivä kerrallaan mennään vielä pitkään.

En koskaan. Mulla on ihana mies ja meillä on hyvä suhde. Joskus pelottaa, että mies kuolee ja jään yksin. En usko että yhtä hyvää miestä löytäisin ikinä.

Entisen miehen kanssa mietin aina ja jatkuvasti. Nykyään en. Ainut mitä olis yksin kivempaa, niin anopittomuus ja syntymäpäivänä vois ostaa itselleen tosi hyvän synttärilahjan joka vuosi. Ei sillä, kyllä mieskin yrittää.

Olen kyllä miettinyt joskus että paremmin jaksaisin ilman miestä, mutta kyllä on nyt sellainen tilanne, että erittäin hankalaa olisi ilman miestä. Ja rakkauttakin on yhä jonkin verran, mitä sitä suotta eroamaan siis.

Yhteistyössä