kuinka moni on käynyt kauppa-autossa tai käy vieläkin

juolahti mieleen kun katsoin telkkaria. tällä hetkellä suomessa liikkuu 50 kauppa-autoa. mä joskus tyttösenä sellaisessa kävin. asuttiin 30 kilsan päässä keskustasta, ja ei ollu mitään kulkuneuvoja, joten suurin osa ruokatarvikkeista ostettiin sit tällaisesta myymäläautosta. ja usein makkarat ja jauheliha ja tällainen tuote oli niissä vanhaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja pakkasrouva avannolla:
juolahti mieleen kun katsoin telkkaria. tällä hetkellä suomessa liikkuu 50 kauppa-autoa. mä joskus tyttösenä sellaisessa kävin. asuttiin 30 kilsan päässä keskustasta, ja ei ollu mitään kulkuneuvoja, joten suurin osa ruokatarvikkeista ostettiin sit tällaisesta myymäläautosta. ja usein makkarat ja jauheliha ja tällainen tuote oli niissä vanhaa.

Meillä ei tietääkseni ollut vanhoja ruokia mutta tietenkin ne aina vanhimmat laittoi kauppa-autoon, että saa ne menemään uudempien tieltä.
 
Lapsena karkkipäivänä käytiin ostamassa kauppa-autosta Kismetit ja lauantaipussit. Ne sai kymmenellä markalla.
Meillä oli mukava kauppa-auton kuljettaja. Käveltiin häntä aina vastaan parin kilometrin päähän, että päästiin sitten kyydissä meidän tien risteykseen :D Ihania lapsuusmuistoja.

Muistan myös miten Helsingissä asuva mummoni sisko oli maalla kyläilemässä ja mummo pyysi häntä ostamaan kokkelipiimää. Mummon räväkkä sisko sitten kysyi kauppa-auton kuljettajalta että "Missä sitä kikkelipiimää on?" ja me oltiin ihan silmät ja suu levällään :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja mutzi81:
Lapsuudessa kävin joka viikko kun meidän tienhaarassa pysähtyi kauppa-auto.:) Sais kulkea vieläkin! Musta siinä oli jotenkin ihana käydä..lapsuuden kultaisia muistoja.. :)
Tämä sun kirjoitus, ja sitten tuo toisen keskustelun koulumatka-juttu menee ihan yksiin mun kirjoitusten kanssa. Ollaan oltu vissiin kumpaisetkin maalaislapsia? =)
 
Mämmäm
Olen käynyt lapsena kun isäpuoleni vanhempien tilalla vietettiin kesiä. Nykyäänkin siellä vielä kulkee kauppa-auto ei kylläkään tule ihan pihaan asti vaan läheiselle koululle.
 
Kohta on 2vuotta kun viimeeksi olen käynyt kauppa-autossa. Mökillä tuli ahkerasti käytettyä auton palveluita :) valitettavasti viime vuonna se loppui, koska jatkajaa ei löytynyt.

Meidän muksut myös pääsivät kokemaan tämän harvinaisuuden, ja lomilla oli kohokohta lähteä ostamaan jätskiä perjantaisin kauppa-autosta.

Taitavat vaan vähitellen hävitä tästä maasta. Harmi sinänsä.
 

Yhteistyössä