Kuinka moni nukkuu yöt ulko-ovi auki ( ei lukittu ) ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";22179220]Mä ihan sun mieliksi kiersin keittiön kautta vessaan ja sillä välillä ei tullut yhtään varasta vastaan, eli niitä ei ole.
Mutta niitä varmasti tulisi jos alkaisin pelkäämään ja pyörittelemään alituista hysteriaa päässäni ja sitä minä en halua. Nyt varkaita ei ole, joten kuplassani on varmasti kaikki hyvin.[/QUOTE]

Tähän en voi sanoa muuta kuin...Voi helvetti miten idiootteja ihmisiä maa päällään kantaa!

Lukossa, maalla asutaan. Tosin terassin ovi on vaan kiinni, ei lukittunut. Ulkopuolella ei ole kahvaa, ja jos joku tuosta lasiovesta tahtoo sisälle, niin se kuitenkin joutuu lasin rikkomaan ja sama kai se sitten on että onko se kahva lukossa vai ei, pääsehän sitä lasin läpi jos haluaa. Ei meillä oo yöllä tarve mennä ulos, joten etuovi on lukossa, katson sen kun menen nukkumaan.

Maalla asutaan. Appivanhemmat ja miehen mummo asuu myös täällä ja aina lukossa ovet. Miehen mummon luokse yritti joku tullakin, muttei saanut panssarilasia rikki.

meillä on ovet yötä päivää lukossa!
Mä en todellakaan uskaltaisi pitää ovia vapaalla, koska mm. mun tutuille on keskellä päivää kävellyt varas sisään ja napannut käsilaukun sohvalta ja yrittänyt lähteä karkuun. Onneksi mun tuttu kerkes sen huomata ja ajaa sen aseen kanssa pihalle!

Jaa. Meillä ei juurikaan käy vieraita öisin, ja oma väkikin nukkuu (mies korkeintaan käy röökillä takapihassa).

Meillä ei tupakoida, mutta esim vävy tulee aamukahville usein ennen seitsemää aamulla.
Ylipäätään minusta on ikävä ajatus sulkea perheeni lukittujen ovien taakse. Koen, ettemme ole ihmisiä joiden tulisi elää lukkojen takana.

Meillä ei tupakoida, mutta esim vävy tulee aamukahville usein ennen seitsemää aamulla.
Ylipäätään minusta on ikävä ajatus sulkea perheeni lukittujen ovien taakse. Koen, ettemme ole ihmisiä joiden tulisi elää lukkojen takana.

Minä taas tykkään omasta rauhasta. Ajatuskin siitä, että ystävät tai sukulaiset tulisivat meille milloin tahansa omalla luvalla on tosi ahdistava. Tykkään myös hyppiä alusvaatteisillani kotona, mutten haluaisi ylimääräisiä ihmisiä sitä (tahi muuta mahdollista toimintaa :whistle: ) todistamaan :D

Turvallisuus on toinen tärkeä juttu, mikä pitää meidän ovet lukossa ainakin öisin tai silloin kun ei olla kotona. Mökkimme on maalla, ja siellä kävi aikoinaan mustalaisia 'katselemassa paikkoja' keskellä yötä. Kotona kaupungissa on joskus vahingossa unohtunut ovi lukitsematta yön yli, eikä mitään ole tapahtunut, mutta kerta se olisi ensimmäinenkin, ja silloin vakuutus ei korvaisi mitään.

Meillä ei lukita sen takia et meidän parveke on etupuolella ja ei oo yks tai kaks kertaa kun ovi on ollut lukossa ja isäntä seissy ikkunan takana koputtelemassa et pääsiskö tupakalta takas sisälle..On muutenkin vaivattomampaa kulkee kun ei tartte avaimen kanssa koko ajan pelata.

Mä en ymmärrä näitä tupakalla ramppaavia. Onneksi mun lähipiirissä kukaan ei polta.
Miten vaikeaa on kuskata avainta mukanaan, en ymmärrä. No, omapa on ongelmanne. Tosin me muut siitä maksetaan kotivakuutuksen muodossa jos jonkun koti putsataan.

Minä taas tykkään omasta rauhasta. Ajatuskin siitä, että ystävät tai sukulaiset tulisivat meille milloin tahansa omalla luvalla on tosi ahdistava. Tykkään myös hyppiä alusvaatteisillani kotona, mutten haluaisi ylimääräisiä ihmisiä sitä (tahi muuta mahdollista toimintaa :whistle: ) todistamaan :D

Turvallisuus on toinen tärkeä juttu, mikä pitää meidän ovet lukossa ainakin öisin tai silloin kun ei olla kotona. Mökkimme on maalla, ja siellä kävi aikoinaan mustalaisia 'katselemassa paikkoja' keskellä yötä. Kotona kaupungissa on joskus vahingossa unohtunut ovi lukitsematta yön yli, eikä mitään ole tapahtunut, mutta kerta se olisi ensimmäinenkin, ja silloin vakuutus ei korvaisi mitään.

Juuh. Sinä pidät toisenlaisesta elämäntavasta ja teet valintasi sen mukaan.
Niin sen minun mielestäni pitää mennäkin; kukin peroonansa, arvojensa ja toiveidensa mukaan.
Kamalaa se olisi sekin jos joku joutuisi pakosta luopumaan lukoista vaikka itse kokisi ne turvallisuutta tai hyvinvointiaan lisääväksi.

Auki on ovet yötä päivää.
Jos lähdetään johonkin pidemmälle reissulle saatan muistaa lukitakin...

Kyllä täytyy hakkeroinnin lisäksi osata koirakuiskaamisesta reippaasti muutakin kuin alkeet, jos meinaa tänne tulla sisään ja päästä vielä kamppeiden kanssa ulos ilman, että sitä kukaan tarttuu hihasta tai lahkeesta (voipi mennä ranne tai nilkkakin....).

Pelottavaa miten monet pitää ovia aina auki. :eek:

Itse en ikimaailmassa uskaltaisi, en edes jollain turvallisella maaseudulla. Joku hiippari tai muu pedofiili, varas, raiskaaja ym. voi tulla ja vaikka mahdollisuus on pieni niin jos jotain käy niin varmaan harmittaisi, että ei ollut ovet lukossa. Se lukko kuitenkin usein estää tai ainakin hidastaa tässä asiassa. Maailma on sairaita ihmisiä täynnä ja moni vanhempi tekee heille asiat vaan helpommiksi.

Koirankin saa hiljaiseksi.Mites sitten suu pannaan.Tai jos se oma fifi ei puolustakkaan.
Yllättävän paljon ihmiset antaa tietojaan.Just oli juttua telkassa miten paljon voidaan saada selville.

Tottakai lukitaan!
En keksi yhtään syytä, miksi jättäisi lukitsematta? Aina jos nukutaan,ollaan pois kotoa tai tarkemmin ajatellen ihan aina ovet on lukossa.
Paitsi joskus jos käyn tupakilla, että pääsisin itse takaisin sisään. :D

Yhteistyössä