Miksi ulko-ovi ei pysy kiinni?

Joskus aiemminkin on meillä ollut joku ulko-ovistamme auki, kun ollaan reissusta tultu eli varmasti on olleet lukossa lähtiessä. Muuten aina silloin tällöin ovi on ollut auki, mutta kun meitä on monta kulkijaa, niin oletettu sen vain jääneen lukitsematta.

Nyt sitten olen ollut yksin kotona, niin on ovet ollut kokoajan lukittuna... paitsi eilen kun tulin töistä, oli yksi ovista selkosen selällään. Kun aamuyöntunteina taas palasin kotiin, oli ovi nätisti lukossa ja kun kiinni laitoin rynkytin niin, että ihan varmasti se lukkoon jäikin..., kunnes vähän leffaa katottuani ja hetken nukahdettuani heräsin n. 2h, oli ovi taas sepposellaan.

Mikä se voi avata? Jos nyt olettaa, ettei kukaan ole meillä mun kotona ollessa kuitenkaa sitä käynyt aukomassa avaimilla. Niin mikä se voi olla?
 
tuttuus
Onko joku tietty ovi, mikä jaa auki ja löytyykö takaovea. Itse ehkä laittaisin tähän aina aukeavaan varmuusketjun ja käyttäisin jonkin aikaa pelkästään takaovea. Tai vaihtaisin lukot.
 
[QUOTE="vieras";26787590]No en tiedä, mutta normaali-ihminen soittaisi lukkosepälle eikä jäisi odottelemaan sitä, että joku kerta on kämppä tyhjennetty.[/QUOTE]


Ei meillä ole oikeastaan mitään vietävää. Ainakaan jos rahallisesti aikoisi hyötyä.

Mutta tosiaan, pitää nyt kun tänään poika tulee kotiin ja ollaan päiviä kahden. Laittaa siihen oveen joku varmuusketjun tyyppinen, jotta nähdään voiko se lukko vain aueta itsestään.
 

Yhteistyössä