Kuinka moni nukkuu yöt ulko-ovi auki ( ei lukittu ) ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Eli kiinnostais tietää et kuinka moni omakotitalossa/rivarissa asuvista nukkuu ulko-ovi auki eli ei lukittuna? Jos näin on niin asutko maalla vai kaupungissa? Itse asun rivarissa ja lukitsen oven yöksi. Joskus on unohtunut auki.

Nukutaan ovi ei lukittuna. Asutaan maalla, omakotitalossa. Aiemmassa omakotitalossa oli myös ovet aina auki, asuttiin silloin erään kylän keskustassa. Tosin meillä ollut aina iso koira tai useampi ovella ottamassaa tulijat vastaan :D

[QUOTE="vieras";22179026]Aika usein tuo auki on, kaupungiksi tätä yritetään kutsua, en tosin tiedä siitä.
En näe mitään syytä lukita[/QUOTE]

Etkö pelkää varkaita/lapsenryöstäjiä?

Meillä on öisin ovet tiukasti lukossa ja lisäks on vielä sellanen salpa. Tusikin meille kukaan yrittää sisään tulla, mutta mä haluan pitää esikoisen sisällä. Neiti kun on oppinut avaamaan jo lukon unissakävellessään, niin siks toi salpa.

[QUOTE="vieras";22179096]Etkö pelkää varkaita/lapsenryöstäjiä?[/QUOTE]

Jos pelkäisin joka asiaa, en liikkuisi koneen ääreltä minnekään.
Yhtä hyvin voisit päivitellä et miten uskallan liikkua ulkona, enkö pelkää juoppokuskeja jotka voi ajaa päälle tai vastaavaa.
Ei, ei sitä kannata pelätä sellaista mitä ei ole olemassakaan

Meillä on aina ovet lukittuna. Joku poikkeus on kesällä, mutta silloinkin olemme joko ulkona tai sisällä samassa kerroksessa.

Täälläpäin ihan poliisi suositteli että ovet ovat kiinni (siitä on ehkä aikaa jo reilu puolivuotta tms). Rikosaalto keskellä päivää, missä omakotitaloja ryövättiin kävelemällä sisään.

Hakkerit ei sellaista tee tai muutakaan rikollista, joten älä ala meitä syyttelemään. Kräkkerit on asia erikseen, ihan eri asia.
Lisäksi hysteerisyys on sairaus

Sori, en tiedä näitä "nörttitermejä" oikein kun ei ole itselle ollenkaan tuttua.. ja en ole hysteerinen, mutta järjen käyttö on ihan sallittua internetin ihmeellisessä maailmassakin.

Vai pinottaisko seuraavaksi kaikkien palstailijoiden sotut?? ;)

[QUOTE="vieras";22179131]Jos pelkäisin joka asiaa, en liikkuisi koneen ääreltä minnekään.
Yhtä hyvin voisit päivitellä et miten uskallan liikkua ulkona, enkö pelkää juoppokuskeja jotka voi ajaa päälle tai vastaavaa.
Ei, ei sitä kannata pelätä sellaista mitä ei ole olemassakaan[/QUOTE]

Ja varkaitako ei ole olemassa vai? Hei herätys, missä kuplassa oikein asut? Lapsenryöstökin on jo arkipäivää jopa Suomessa.

Sori, en tiedä näitä "nörttitermejä" oikein kun ei ole itselle ollenkaan tuttua.. ja en ole hysteerinen, mutta järjen käyttö on ihan sallittua internetin ihmeellisessä maailmassakin.

Ip osoitteella ei tee yhtään mitään, tieto kenelle se ip kuuluu on operaattorilla ja vain poliisi voi sen saada haltuunsa. Ainakaan avoimen ulko-oven etsimiseen sillä tiedolla ei tee mitään.

"Hakkeri (engl. hacker) tarkoittaa ohjelmoijaa tai edistynyttä tietotekniikan tai verkon käyttäjää. Termi voidaan sekoittaa tietojärjestelmiin murtautujaan eli krakkeriin. Krakkeri (engl. cracker) tarkoittaa tietojärjestelmiin murtautujaa tai sellaista henkilöä, joka murtaa kopiosuojattujen ohjelmien suojauksia."
Hakkeri – Wikipedia

Ip osoitteella ei tee yhtään mitään, tieto kenelle se ip kuuluu on operaattorilla ja vain poliisi voi sen saada haltuunsa. Ainakaan avoimen ulko-oven etsimiseen sillä tiedolla ei tee mitään.

"Hakkeri (engl. hacker) tarkoittaa ohjelmoijaa tai edistynyttä tietotekniikan tai verkon käyttäjää. Termi voidaan sekoittaa tietojärjestelmiin murtautujaan eli krakkeriin. Krakkeri (engl. cracker) tarkoittaa tietojärjestelmiin murtautujaa tai sellaista henkilöä, joka murtaa kopiosuojattujen ohjelmien suojauksia."
fi.wikipedia.org/wiki/Hakkeri

[QUOTE="vieras";22179189]Ja varkaitako ei ole olemassa vai? Hei herätys, missä kuplassa oikein asut? Lapsenryöstökin on jo arkipäivää jopa Suomessa.[/QUOTE]

Mä ihan sun mieliksi kiersin keittiön kautta vessaan ja sillä välillä ei tullut yhtään varasta vastaan, eli niitä ei ole.
Mutta niitä varmasti tulisi jos alkaisin pelkäämään ja pyörittelemään alituista hysteriaa päässäni ja sitä minä en halua. Nyt varkaita ei ole, joten kuplassani on varmasti kaikki hyvin.

[QUOTE="vieras";22179220]Mä ihan sun mieliksi kiersin keittiön kautta vessaan ja sillä välillä ei tullut yhtään varasta vastaan, eli niitä ei ole.
Mutta niitä varmasti tulisi jos alkaisin pelkäämään ja pyörittelemään alituista hysteriaa päässäni ja sitä minä en halua. Nyt varkaita ei ole, joten kuplassani on varmasti kaikki hyvin.[/QUOTE]

No hyvä, nyt se siis on todistettu et varkaita ei ole koska niitä ei sun keittiössä ollut tänään päivällä klo 11.

Musta olis mielenkiintoista tietää, miksei sitä ovea lukita? Ymmärrän kyllä miksi se lukitaan, mutta mitä hyötyä tai iloa on jättää se lukitsematta? Mitä haittaa siitä lukitsemisesta olisi? Ja ei, mun takia ei tarvitse ruveta sitä ovea lukitsemaan :D. Olisi vaan mielenkiintoista tietää, miksi.

Musta olis mielenkiintoista tietää, miksei sitä ovea lukita? Ymmärrän kyllä miksi se lukitaan, mutta mitä hyötyä tai iloa on jättää se lukitsematta? Mitä haittaa siitä lukitsemisesta olisi? Ja ei, mun takia ei tarvitse ruveta sitä ovea lukitsemaan :D. Olisi vaan mielenkiintoista tietää, miksi.

Meillä ei lukita sen takia et meidän parveke on etupuolella ja ei oo yks tai kaks kertaa kun ovi on ollut lukossa ja isäntä seissy ikkunan takana koputtelemassa et pääsiskö tupakalta takas sisälle..On muutenkin vaivattomampaa kulkee kun ei tartte avaimen kanssa koko ajan pelata.

Vaikeampihan siitä olisi sitten niin oman väen kuin vieraidenkin kulkea sisään ja ulos?
Turha hidaste.

Yhteistyössä