Kuinka moni meni nyt sitte koulun pyynnöstää ostaa ne sukset?

käytettyä,myyntiä
tänä vuonna vielä sopivat edellisvuoden sukset, monot hommasin toiselle torista ja toinen sai isomman vanhat, itse puolestani myin torissa yhdet pienet monot ja parit pienet luistimet, toiselle löysin käytetyt hokkarit kirpparilta ja toiselle ostettiin uudet, koska harrastaa jääkiekkoa. Ensi vuodeksi alan katsomaan suksia tuossa kesällä, lasten vanhat sukset pistän myyntiin syksyllä toriin tms.

juuri näin
Alkuperäinen kirjoittaja näin juuri;29557939:
Muita harrastuksiahan ei katsos ole kuin se hiihto ja tietsikka. Pitää varmaa tänää laittaa lapselle sukset jalkaa niin voi mennä tonne asfaltille hiihtää ja jättää jalkapalloharkat väliin.
hih hih juuri näin. Hiihtonatsien mielestä joko harrastat hiihtoa tai lihot tietsin ääressä...muita vaihtoehtoja ei ole.

Meilläkin voisi lapset harrastaa vesihiihtoa tuossa tiellä samalla kun menevät uintiharkkoihin :)

Täällä yksi hiihtonatsi joka mielellään ottaa tuon tittelin itselleen.

Olen nuorempana lasketellut ja tykkäsin siitäkin, mutta antaahan se hiihto ihan erilailla kuntoa. Se on lasketteluun verrattuna suht luontoystävällistä (jos nyt ei joka päivä tarvitse latua tehdä koneella), siinä näkee vaihtuvaa maisemaa jne. Hiihto on pehmeä laji ja käy sen takia vanhuksillekin, vähän niin kuin uinti.

Mä ostin tammikuun alussa meidän koululaiselle koko suksisetin, silloin oli vielä vesikelit ja myyjä sanoi että hän antaa alennusta jokaiselle hullulle joka ostaa näillä keleillä suksisetin. Sain ne hyvään hintaan ja nuo voi antaa pikkusisarukselle jossain vaiheessa.

Kieltämättä nyt harmitti kun lumet suli, mutta eiköhän sää edes vähäksi aikaa viilene ennen kevättä ja luntakin tule, ainakin tänään tuolla tupruttaa lunta, toivottavasti pakastuisi tämän jälkeen.

buahhahhhaa
Te keiden mielestä opetussuunnitelmaan ei hiihto kuulu tai odottelette sitä kun se poistetaan niin laitatteko vasta sitte ne mukelonne sinne kouluun :D
On se vaan hyvä syy hakea koulun aloitukselle lykkäystä,
kun teillä vielä tuo hiihto kuuluu opetussuunnitelmiin ja minähän en suksia lapsilleni hanki :D
Jos lapsesi ei ole talvi ihmisiä ja ei halua liikkua talvella ulkona niin riittäähän se kait että olen tuolle hankkinut kesävaatteet ja kesäsandaalit, miksi turhaa ostamaan talvivaatteita kun lapsi, minä ja maidän perheemme emme pidä talvesta niin silloinhan meidän ei tarvitse hankkia toppavaatteita tai talvikenkiä, eihän :)

Jos näin niin hyvä vaan, hiihto on mummojen laji ja jäänne jostain menneisyydestä.

Meillä lumilautaillaan ja lasketellaan lähes joka viikonloppu. Kukaan ei hiihdä, joten yksiäkään suksia ei tähän taloon tule vain koulun takia.

Hiihtonatsit ovat kyllä pahimmasta päästä juntteja, sääliksi käy toin suppea maailma
kyllä meille ainakin sano aikanaan laskettelun opettaja, että ekaks kannattais opetella hiihtämään, ja näin¨kehittää tasapainoa. niin sen jälkeen on helpompi opetella laskettelua

Näinb
Te keiden mielestä opetussuunnitelmaan ei hiihto kuulu tai odottelette sitä kun se poistetaan niin laitatteko vasta sitte ne mukelonne sinne kouluun :D
On se vaan hyvä syy hakea koulun aloitukselle lykkäystä,
kun teillä vielä tuo hiihto kuuluu opetussuunnitelmiin ja minähän en suksia lapsilleni hanki :D
Jos lapsesi ei ole talvi ihmisiä ja ei halua liikkua talvella ulkona niin riittäähän se kait että olen tuolle hankkinut kesävaatteet ja kesäsandaalit, miksi turhaa ostamaan talvivaatteita kun lapsi, minä ja maidän perheemme emme pidä talvesta niin silloinhan meidän ei tarvitse hankkia toppavaatteita tai talvikenkiä, eihän :)
Tarviiko hommata toppavaatteita jos on +10 astetta? Eli miksi pitää ostaa sukset jos niillä ei voi hiihtää?

mummo lapselle sukset osti. minen hiihä minnekään, kun oli lapsena pakko hiihtää kaikki kisat ja kaikki vapaapäivät isän kanssa. mut joo, oma poikani saa ja voi hiihtää, kun haluaa. siihen kyl tarvittais vähän enemmän lunta.

Se koulun pakollinen "natsihiihto" tai luistelu voi olla lapsen ainoa kosketus ulkoliikuntaan ja ulkoiluun koko talvena.

Sitten kun meidän lapset tulevat kouluikään, niin otetaan kyllä kaikki irti siitä verovaroin kustannetusta koululiikunnasta. Juu, en minä itsekään koululiikunnasta hirveästi nauttinut lapsena, mutta silloin sitä ei osannut arvostaa: ilmaista, ohjattua liikuntaa! Lajeja, joita et muuten ehkä oppisi. Kaikkien vanhemmat eivät opeta lapsilleen yhtään mitään. Hyvä jos lumiukon osaavat kasata talvella.

"vieras."
Suksia ei olla hankittu, mutta luistimet piti koulun takia hankkia, vaikkei poika vapaa-ajalla tykkää luistella. Sukset on aina saanut lainaksi koulun puolesta, johtuu ehkä siitä että lapsi kulkee taksilla ja taksissa ei saa kuljettaa suksia. En silti ostais suksia vaikka vaadittais, kun niillä ei muuten ole käyttöä.

"2 lapsen äiti"
meillä ei hiihdetä mutta hankin silti lapsille sukset,
jos en kirppikseltä hyväkuntoista löydä ostan ne sitten tavan marketista josta saakin edullisesti koko paketin ja vielä boonuksetkin :)
Menee se raha huonompaakin jos vertaa sitä että uhraan yhdelle lapselle talvessa 100€ suksipakettiin ja ne menee vuoden kahden päästä nuoremmallekin :)
Olen onnellinen että joku vielä viitsii opettaa lapsille hiihtoa, minua kun se ei valitettavasti innosta tuo laji yhtään.

voi huoh
Meillä on kaikille kolmelle isommalle lapselle hankittuna niin sukset kuin luistimetkin. Osittain eskarin ja koulun takia, osittain siksi että haluan heidän kokeilevan erilaisia liikuntamuotoja, jotta löytävät sen, josta pitävät. Aion myös käyttää heitä ratsastamassa ja laskettelemassakin ja kotona on jalkapallot, pesäpallot ja räpylät, joilla yhdessä kesällä pelataan.

Koulun pyynnöstä en ole hankkinut yhtään mitään. Minun miestäni suomalaisen lapsen nyt vaan kuuluu osata hiihtää ja luistella. Luistelusta on itseasiassa tullut esikoiselle oikein mieleinen harrastus.

kerroppas
Meillä on kaikille kolmelle isommalle lapselle hankittuna niin sukset kuin luistimetkin. Osittain eskarin ja koulun takia, osittain siksi että haluan heidän kokeilevan erilaisia liikuntamuotoja, jotta löytävät sen, josta pitävät. Aion myös käyttää heitä ratsastamassa ja laskettelemassakin ja kotona on jalkapallot, pesäpallot ja räpylät, joilla yhdessä kesällä pelataan.

Koulun pyynnöstä en ole hankkinut yhtään mitään. Minun miestäni suomalaisen lapsen nyt vaan kuuluu osata hiihtää ja luistella. Luistelusta on itseasiassa tullut esikoiselle oikein mieleinen harrastus.
Missä hiihdät jos ei ole lunta?

sanokaa ny
Tässä jeesustelaan kuinka pitää osata hiihtää ja kuinka hienoa on kun on hiihtoa koulussa, vielä en ole saanut vastausta kysymykseeni, että mitä niillä suksilla tekee jos EI OLE LUNTA?

Ei ol kertakaan vielä lapsille ostettu suksia. Tyttö ei ol koskaan käynyt koulun kanssa hiihtämässä ja poikakin oli vain mäessä kerran joskus kauan sitten ja ne sukset sai sitten vuokrata. Luistelu on ollut sellaista puuhaa mitä kouluissa on tehty mutta ei hiihtoa.

"noniin"
Mun mielestä tämä nykypäivän mammojen jatkuva valitus siitä, mitä lapsilleen pitää ostaa/laittaa/ottaa ym menee jo naurettavuuden puolelle!
En osta suksia, koska meillä ei hiihdetä. En osta luistimia, koska meillä ei luistella. En osta kontaksimuovia, koska koulu ei saa maksaa. Lapsi raukka menee täysin piloille kouluruoalla, koska se on pahaa/cock and chill/ lapsi ei syö sitä tai tätä/ se ei ole gourmeeta ym. En osta kurahousuja, koska me ei tarvita niitä. En tee mitää mitä en vaan halua, vaikka se toisi esim. lapsille yhteneväisyyttä asioihin/ samat valmiudet opintoihin ym... Minun ei vaan tarvi tehdä mitään mitä en tahdo, koska sehän voi näyttää siltä, että toimisin toisten asettamien sääntöjen/ohjeiden mukaan ja saattaisin vahingossa helpottaa/ auttaa toisten työn tekemistä.

Huoh...

"tupu"
Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;29558015:
kyllä meille ainakin sano aikanaan laskettelun opettaja, että ekaks kannattais opetella hiihtämään, ja näin¨kehittää tasapainoa. niin sen jälkeen on helpompi opetella laskettelua
Just joo. kyllä se on skeittailu joka sitä tasapainoa kehittää. Tai trampalla hyppely, ei todellakaan hiihto

t. ex -hiihdonopettaja

kannatta oikeesti miettiä tuon laskettelun kalleutta, kun joku epäili sitä halvaksi. esim. viime vuonna 5 päivän hissiliput kahdelle aikuiselle ja kahdelle lapselle, yksi laskettelusetti( sukset, monot ja sauvat) yksi kypärä. teki melkeen 800 euroa. että repikää siitä. onko se halpaa.

"mamma"
Käykö vanhemmat nykyään hiihtämässä vapaa-aikanaan lasten kanssa? Siis lumisina talvina? Itse hiihdin paljon lapsena äitini kanssa... ala-asteella luokanopettajana oli meillä myös Aino-Kaisa Saarisen äiti... kyllä hiihdettiin ja kisattiin :D ! MUTTA.... Itse olen laiska nyt aikuisena! En millään jaksaisi lähteä lapsen kanssa hiihtämään vapaa-aikana... onkohan mulla nyt sit tullut joku kiintiö lapsuudessa täyteen tossa jutussa kun luistelemassa kuitenkin käydään yms.

Mutta aiheeseen liittyen... Kyllä meillä on aina sopivat hiihtovarusteet kaapissa lapsille :) ...Niinkuin kaikki muutkin liikuntavarusteet. Tykkäävät keskenäänkin hiihdellä tuolla kotipihalla yms. Harmi vaan, ettei ole nyt lunta :( Ehtii menemään lyhyeksi vuosi sitten ostettu setti.

vierass
[QUOTE="noniin";29558256]Mun mielestä tämä nykypäivän mammojen jatkuva valitus siitä, mitä lapsilleen pitää ostaa/laittaa/ottaa ym menee jo naurettavuuden puolelle!
En osta suksia, koska meillä ei hiihdetä. En osta luistimia, koska meillä ei luistella. En osta kontaksimuovia, koska koulu ei saa maksaa. Lapsi raukka menee täysin piloille kouluruoalla, koska se on pahaa/cock and chill/ lapsi ei syö sitä tai tätä/ se ei ole gourmeeta ym. En osta kurahousuja, koska me ei tarvita niitä. En tee mitää mitä en vaan halua, vaikka se toisi esim. lapsille yhteneväisyyttä asioihin/ samat valmiudet opintoihin ym... Minun ei vaan tarvi tehdä mitään mitä en tahdo, koska sehän voi näyttää siltä, että toimisin toisten asettamien sääntöjen/ohjeiden mukaan ja saattaisin vahingossa helpottaa/ auttaa toisten työn tekemistä.

Huoh...[/QUOTE]

Juuri näin! :) Tuohon ilmiöön törmään itsekin kovin USEIN! (liian usein)

• Tykkää
Reactions: baby-mama

Yhteistyössä