Kuinka moni meni nyt sitte koulun pyynnöstää ostaa ne sukset?

Rollolainen
en ole niin sanonut, että kaikkien täytyy pitää hiihdosta. Meidän pojat ei tykkää hiihdosta, mujtta välineet on silti hankittu!, kuten lusitimetkin, vaikka ne sais koulustakin lainaksi
vaikka tytär ei tykännyt kouluaikana luistelusta, vaikka urheilusta pitääkin niin ostin hänelle iahn uudet kaunoluistimet. Nyt hän on sitten muutaman kerran käynyt luistelemasa poikakaverinsa kanssa, kun poikakaveri on entinen jääkiekon harrastaja ja pitää luistelusta.
jotne hyväm on että on ne välineet, jso alkaa kiinnostaman. Itsekin olen innostunut hiihdosta nyt aikuisen, vikak lapsena en siitä tykännyt yhtään =)

skifun
Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;29557886:
joo, todellakaan kaikki ei halua lasketella, eikä lautailla. itse olen joskus laskenut, mutta enää ei polvi anna myötä
Samalla tavalla kaikki eivät todellakaan halua hiihtää. Tajuatko ?

Kaikki lapset haluavat lasketella, se on fakta. Mummot eivät

Rollolainen
Tytär ei tykännyt kouluaikana luistelusta, vaikka urheilusta pitääkin niin ostin hänelle ihan uudet kaunoluistimet. Nyt hän on sitten muutaman kerran käynyt luistelemasa poikakaverinsa kanssa, kun poikakaveri on entinen jääkiekon harrastaja ja pitää luistelusta.
joten hyvä on, että on ne välineet, jos alkaa kiinnostamaan. Itsekin olen innostunut hiihdosta nyt aikuisena, vaikka lapsena en siitä tykännyt yhtään =

kitinää
Onko sulla joku aivovamma tai vastaava ? Pitäisikö vääntää rautalangasta KAIKKI EIVÄT TYKKÄÄ HIIHDOSTA ja jos koulussa on pakko hiihtää kerran vuodessa niin en maksaa 100 e välineistä (jotka pitää uusia joka vuosi kun lapset kasvavat)
Miksi koulussa ei ole laskettelua ?
Sinulla se aivovamma on tainnut tulla ihan liikunnan puutteesta tai juurikin siitä laskettelusta :D
Kun perusopetukseen kuuluu ihan luistelu kuin se hiihto :D
Tuolla jo aijemmin mainuttu että ei ole pakko olla uudet ostakaa kirppiksiltä välineet :)

haloo
Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;29557892:
eikä toki kaikki halua hiihtääkkään, mutta koska se kuuluu kouluohjelmaan, niin lopetetaan marina mammat. ja tuolla marinallakin saatte aikaiseksi sitä, että lasi suhtautuu kielteisesti hiihtoon
Missä sä hiihdät jos ei ole lunta, koita ny tajuta ettei täällä ole lunta ja se hiihto vaatii sitä lunta. Ymmärrätkö???

• Tykkää
Reactions: Phoebsi
Rollolainen
Alkuperäinen kirjoittaja kitinää;29557905:
Sinulla se aivovamma on tainnut tulla ihan liikunnan puutteesta tai juurikin siitä laskettelusta :D
Kun perusopetukseen kuuluu ihan luistelu kuin se hiihto :D
Tuolla jo aijemmin mainuttu että ei ole pakko olla uudet ostakaa kirppiksiltä välineet
:)
käytetyillä välineillä meilläkin on menty, ei joka vuosiuusia tarvii, sama luistimissa

aina ennenkin on hiihdetty
Ihme mummoja täällä.. ... Heillä on ikiaikaisia päähänpinttumiä
- lasta täytyy nukuttaa ulkona (missään muussa maassa ei tehdä niin)
- jokaisen sumalaisen pitää hiihtää
- jokaisen suomalaisen pitää pelata pesäpalloa
- jos ei harrasta kumpaakaan yllämainittua niin lihoo tietsikalla (?)

palatkaa nykyaikaan jos pystytte

Hiihtelen
Meillä ekaluokkalaisella on sukset ja luistimet kuten polkupyöräkin. Monena talvena on hiihdetty paljon, nyt ei vielä ladulle pääse. Minusta hiihtäminen, luistelu ja pyöräily ovat perustaitoja kuten uiminenkin. Koulun järjestämään uimakouluun piti olla pyyhe, uimahousut ja pefletti, en älynnyt vaatia niitä koululta vaan laitoimme omat mukaan.

näin juuri
Ihme mummoja täällä.. ... Heillä on ikiaikaisia päähänpinttumiä
- lasta täytyy nukuttaa ulkona (missään muussa maassa ei tehdä niin)
- jokaisen sumalaisen pitää hiihtää
- jokaisen suomalaisen pitää pelata pesäpalloa
- jos ei harrasta kumpaakaan yllämainittua niin lihoo tietsikalla (?)

palatkaa nykyaikaan jos pystytte
Muita harrastuksiahan ei katsos ole kuin se hiihto ja tietsikka. Pitää varmaa tänää laittaa lapselle sukset jalkaa niin voi mennä tonne asfaltille hiihtää ja jättää jalkapalloharkat väliin.

ei voi yleistää
Mä en ole koskaan tykänny laskettelusta koska mulla on korkeanpaikankammo. Vois toimia jos olisi rinteitä joiden pohjaa ei näkisi, täällä ei niin pitkiä rinteitä valitettavasti ole.

rrggg
[QUOTE="fakta";29557924]Vanhemmilta opittu hieno perintö saa jatkoa.[/QUOTE]

Jos näin niin hyvä vaan, hiihto on mummojen laji ja jäänne jostain menneisyydestä.

Meillä lumilautaillaan ja lasketellaan lähes joka viikonloppu. Kukaan ei hiihdä, joten yksiäkään suksia ei tähän taloon tule vain koulun takia.

Hiihtonatsit ovat kyllä pahimmasta päästä juntteja, sääliksi käy toin suppea maailma

Yhteistyössä